P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Er is trouwens hier een how-to beschikbaar : CCMod.com
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Dit bedoel de ik nou. Foto van printje enzo
en resultaat van werking. Puik werk jonge haha
Maar je zal van mij het resultaat ook wel horen volgende week zaterdag ofzo
Verwijderd
Pureoptical heeft hem gemaakt, ik heb filmpje van hem gezien.
COOL!
[edit]
owja, foto's NIET op got zetten, die hosting van ccmod is niet geweldig snel.
dan trek je alles weg!
zodra je dat doet dan meld ik het bij een admin om het te deleten(ik werk mee aan ccmod en zorg wel een beetje voor mijn website)
Verwijderd
'k heb trouwens een nieuwe layout en print voor het ding gemaakt, want die op de site vond ik ten eerste niet mooi en ten tweede om je bedrading nou onder op de print te solderen vond ik esthetisch helemaal niet verantwoord, dus een mooie nieuwe print met normale aansluitingen op de bovenkant.
Kijk, dit is het layoutje:

afmetingen ca 50 x 50 mm
Oh das mooi Heb je er Pics van??? Anders posten he of een link geven er naar!!!Op zondag 16 juni 2002 01:01 schreef exter het volgende:
'k heb um wel gemaakt en hij doet het ook, maar ik heb geen CCFL, als het goed is krijg ik er deze week 1 om te proberen.
'k heb trouwens een nieuwe layout en print voor het ding gemaakt, want die op de site vond ik ten eerste niet mooi en ten tweede om je bedrading nou onder op de print te solderen vond ik esthetisch helemaal niet verantwoord, dus een mooie nieuwe print met normale aansluitingen op de bovenkant.
Ik heb namelijk maar 1 elco en jij 2?? Het kan zijn dat je zelf een modificatie er voor hebt bedacht?
Verwijderd
De layout klopt perfect hoor, ik heb de schakeling al gebouwd en werkend op PCB.
[botte vergelijking] een auto slijt ook meer van het starten dan van het stationair lopen, het starten van een auto vergt ook meer brandstof [/botte vergelijking]
Verwijderd
Kijk hier voor mijn howto, schemas, printplaatje, en pics
http://www.ccmod.com/howto.php/29
Verwijderd
Maar 't zal voor een CCFL genoeg zijn, gezien de positieve reacties.
Verwijderd
Waar heb jij het nou over?Op maandag 17 juni 2002 11:12 schreef Kaj. het volgende:
Ok.. nu is er wel weer genoeg gespammed
Verwijderd
Kom opOp maandag 17 juni 2002 11:12 schreef Kaj. het volgende:
Ok.. nu is er wel weer genoeg gespammed
Dat er al 100 keer voorOp maandag 17 juni 2002 11:22 schreef exter het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over?![]()
EDIT: Wij van CCMod worden er overigens niet rijk van ofzo als iedereen komt kijken, het is enkel goed voor ons ego als we meer bezoekers krijgen
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
zet dan ook banners neerOp maandag 17 juni 2002 13:41 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Dat er al 100 keer voorCCMod
reclame gemaakt is
EDIT: Wij van CCMod worden er overigens niet rijk van ofzo als iedereen komt kijken, het is enkel goed voor ons ego als we meer bezoekers krijgen
edit: niet van jullie site op GoT, maar op jullie eigen site; dan wordt je wel "rijk"
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Verwijderd
Inderdaad heb je die inverters wel nodig, maar dan!!!!Op maandag 17 juni 2002 19:41 schreef Quakemaster het volgende:
Maakt niet uit die "reclame" voor ccmod er staan leuke projecten op hun site en goede how to's die menigeen verder zou helpen. Maar zulke ervaringen en pics wil ik wel van de mensen hebben die de cathode throbber hebben gemaakt, ik denk dat die van mij van het weekend af is als ik tijd heb om te bakken en te testen en dat mijn laatste onderdeel de inverters binnen zijn. want anders zal het niet gaan werken he
..............w()()t gaaf!!
Ik denk weet het 2e er mislukt niet zo veel tegenwoordig
Ik hoop dat jullie ook nog een paar goede ervaringen erbij doen en nog wat pics posten van jullie cathode throbber
Verwijderd
Als iemand hem tegen kostprijs wil overnemen dan mag ie van mij weg.
Is al weg
ik ookOp zaterdag 22 juni 2002 21:32 schreef krekrrr het volgende:
ok, mooi.
ik w8 op de pix!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
pics komen als project af is
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Weet iemand dit of hoeveel het ong. gaat kosten allemaal bijelkaar?
En kun je dit ook met een gaten print maken of kun je hierbij veeeel beter een PCB etsen???
btw
Maar deze torren worden ook best wel warm hoor vind ik vooral als je ze de ccfl's flink laat blokken en langzaam laat overlopen.
Verwijderd
Fout gedacht!! Mocht ie willen!!Op maandag 01 juli 2002 20:13 schreef Quakemaster het volgende:
Maar dan zou je eens even moeten mailen naar king of dos, die beheert de site dacht ik.
Als ik het goed begrijp heeft het dus vooral te maken met warmte en vermogen die op de condensator komt. Zou je warmte niet met een klein koellichaam kunnen minderen of is de kleine versie van de MJE3055 gewoon geen optie
Heeft iemand ervaring met de genoemde condensatoren
Verwijderd
Goed idee, heb zelf (helaas !!!) niet de mogelijkheid om zelf printen te maken maar wil er wel errug graag 1 hebben.Op dinsdag 02 juli 2002 09:51 schreef Phant0m het volgende:
inkoopactie???wie biedt zich aan om al die 200 dingen (of meer) te solderen
Hoe zit het trouwens als je meerdere CCFL's erop aan wilt sluiten. Is er ook een schakeling voor 4 (
Jah eer zal er wel 1 voor 4 te maken zijn hoor. Is denk ik ook niet zo moeilijk. Want elke tor stuurt een ccfl, ik weet niet wat voor een ic het ook weer was en wat voor poorten erin zaten anders zal er ook nog een 2e ic bij moeten komen. Zou ik eens moeten kijken maarja het heeft niet echt zin meer bij mij. En een inkoop actie doen we denk ik maar niet. Moest toch ff goed kijken hoor voor ik alles had gesoldeerd. En het is ook vrij kostbaar dus 17€ ik loop dat risico lieverniet jullie misschien.Op dinsdag 02 juli 2002 14:11 schreef ovi_ivo het volgende:
[..]
Goed idee, heb zelf (helaas !!!) niet de mogelijkheid om zelf printen te maken maar wil er wel errug graag 1 hebben.
Hoe zit het trouwens als je meerdere CCFL's erop aan wilt sluiten. Is er ook een schakeling voor 4 ()
Jad dat is de enige bekende naam die ik kon onthouden haha.Op maandag 01 juli 2002 22:50 schreef Pureoptical het volgende:
[..]
Fout gedacht!! Mocht ie willen!!
Maar het klopt wel dat het een vriend van je is of niet?
Verwijderd
17 euro?Op maandag 01 juli 2002 20:13 schreef Quakemaster het volgende:
Jah ik heb denk ik de grote versie want ik moest voor alles bij elkaar 17€ afrekenen dacht ik en dan zat er ook nog een stuk expirimenteer print bij. Maar volgens mij hebben ze hem zo als te zien is op de site van ccmod.com. Maar dan zou je eens even moeten mailen naar king of dos, die beheert de site dacht ik. Maar verder is het goed te doen hoor op een zo'n printje. Ik heb alleen boven langs wel een paar draadjes lopen maar als je de componenten opstelling aanhoud zoals op bit tech dan heb je er maar 3 of 4 nodig. goedkoper dus als printje ontwerpen en ontwikkelen denk ik.
btw
Maar deze torren worden ook best wel warm hoor vind ik vooral als je ze de ccfl's flink laat blokken en langzaam laat overlopen.
Ik gebruik de TIP 41C voor de torren, deze kan enkele amperes schakelen en kost denk ik iets van 1 euro.
Een 3055 (15A)! gebruiken voor ca 300mA is zwaar overkill.
Nou hoe warm worden jou torren??? VOlgens mij moet je die wel flink koelen dan??Op vrijdag 05 juli 2002 20:14 schreef exter het volgende:
17 euro?
Ik gebruik de TIP 41C voor de torren, deze kan enkele amperes schakelen en kost denk ik iets van 1 euro.
Een 3055 (15A)! gebruiken voor ca 300mA is zwaar overkill.
Verwijderd
Torren mogen vrij warm worden, een graad of 60 voelt aan je vinger al heet aan, maar is voor een halfgeleider helemaal geen probleem.
Ik heb mijn print trouwens zo gemaakt dat beide torren in elkaars verlengde liggen en er eventueel 1 koelplaatje op kan, maar het is niet nodig.
btw die 500k trimpot kun je beter vervangen door een 100k, het frequentieregelbereik is dan nog groot genoeg en 't regelt beter af.
Op deze site hebben ze trouwens nog wel meer leuke dingentjes om te maken. Hierbij staat ook altijd een print schema en wat pics of filmpjes van het eindresultaat.
ik ben een beetje noob op dit gebied dus kun je ff uitleggen wat je bedoelt met 500k trimpotOp zaterdag 06 juli 2002 09:37 schreef exter het volgende:
btw die 500k trimpot kun je beter vervangen door een 100k, het frequentieregelbereik is dan nog groot genoeg en 't regelt beter af.
bedoel je daarmee VR1 in de layout???
gebruik je deze voor het regelen van de snelheid? en de andere 2(VR2 en VR3)?
Verwijderd
zorg maar eens dat de site werkt dan...Op maandag 17 juni 2002 13:41 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Dat er al 100 keer voorCCMod
reclame gemaakt is
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.
Verwijderd
Ja, VR1 is in het schema een 470k trimpot die wordt gebruikt om de knippersnelheid van het ding in te stellen.Op dinsdag 09 juli 2002 17:07 schreef PC-Medic het volgende:
[..]
ik ben een beetje noob op dit gebied dus kun je ff uitleggen wat je bedoelt met 500k trimpot
bedoel je daarmee VR1 in de layout???
gebruik je deze voor het regelen van de snelheid? en de andere 2(VR2 en VR3)?
Werkt voor beide CCFLs, als je er 2 op aangesloten hebt.
Met VR2 stel je de uitgangsspanning voor de ene CCFL in en met VR3 de uitgangsspanning voor de andere.
Je kunt met deze potmeter dus instellen tussen welke waarden de uitgangsspanning varieert.
De afstand tussen maximale en minimale spanning is vast en is een Volt of 3