Welke olie raden jullie aan bij het smeren van je fans?
IK heb gewoon wd-40 gebruikt dat werkt goed.
Welke gebruik jij en waarom?
IK heb gewoon wd-40 gebruikt dat werkt goed.
Welke gebruik jij en waarom?
eerst kijken dan zeiken
"It certainly appears so..."
Verwijderd
ik heb zitten twijfelen....Op zondag 16 juni 2002 00:14 schreef Snipisnap het volgende:
WD-40 icm vaseline.
Ik doe het liever zo min mogelijk, maar als het moet heb ik geen keuze.
Enne, is deze topic niet misplaatst? Lijkt me meer iets voor OCE...
das een goed idee, ik gaa eens vragen aan mijn mama of ze dat liggen heeft.Op zondag 16 juni 2002 00:17 schreef AleXtc het volgende:
Naiimachine olie........ bzzzzzzzzzzzz
speciaal voor snel lopende ondedelen
Niet te gebruiken in bed by the way
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
op dat electromotortje daar waar draaiende onderedelen tegen vaste komen.Op zondag 16 juni 2002 11:27 schreef pinockio het volgende:
Zouden die dingen niet 'voor het leven' gesmeerd moeten zijn? Ik heb het idee dat olie inderdaad weer stof aan gaat trekken. Waar zou je die olie trouwens in/op moeten doen?
Verwijderd
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....
Verwijderd
ze bedoel zeg maar fans als in de zin van luchtkoeling / kleine ventilatoren.Op zondag 16 juni 2002 16:45 schreef Mr.SubZero het volgende:
ik WORD meestal ingesmeerd door mijn fans, ik smeer ze zelf niet in. Waarmee weet ik niet precies maar het is wel lekker. Volgens mij gewoon massageolie.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
teflon is toch een soort plastiek?Op maandag 17 juni 2002 11:54 schreef riotrick het volgende:
Teflon is ideaal is als smeermiddel voor sneldraaiende kogellagertjes.
Bij een beetje doe het zelf zaak, of een fietsenwinkel o.i.d.Op zondag 30 juni 2002 11:36 schreef Angel het volgende:
Waar kan je die teflon vandaan halen?
Dat moet je dus nooit gebruiken, dit is om oxidatie van contacten op te vreten en daarna een beschermingslaagje achter te laten op de contacten. Dit heeft geen smerende werking!Op zondag 30 juni 2002 15:20 schreef OetelDonk het volgende:
Ik gebruik Kontakt-spray.
Het is verkrijgbaar in electronica-winkels.
Alleen: DE GROETJES
Zo is het, gewoon vet is volgens mij het besteOp zondag 30 juni 2002 16:17 schreef GreeTz het volgende:
Je fans kun je smeren met lagervet, door de fan open te schroeven en je kogeltjes weer ff lekker in het vet te zetten. Te koop bij iedere rijwielhandel. Wanneer je olie gebruikt haal je het lagervet om je kogeltjes weg en worden deze tijdelijk in een olie gezet. Dit werkt even prima, maar doordat olie flinterdun is is deze ook zomaar weer weg. Dan heb je geen vet meer rnd je lager en moetje weer olien. Als je een keer je fan wilt smeren moetje gewoon nieuw lagervet aanbrenen en dan kan deze weer een aantal jaren draaien.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Verwijderd
Of anders ga je even HK-offtopic in een serieuze techdraadOp zondag 16 juni 2002 16:45 schreef Mr.SubZero het volgende:
ik WORD meestal ingesmeerd door mijn fans, ik smeer ze zelf niet in. Waarmee weet ik niet precies maar het is wel lekker. Volgens mij gewoon massageolie.
Das ook erg goed voor je jojo te gebruikenOp zondag 16 juni 2002 00:17 schreef AleXtc het volgende:
Naiimachine olie........ bzzzzzzzzzzzz
speciaal voor snel lopende ondedelen
Niet te gebruiken in bed by the way
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
eindelijk iemand met een antwoord dat goed is (ik ben geen expert, maar dit klinkt het bestOp zondag 30 juni 2002 16:17 schreef GreeTz het volgende:
[..]
Dat moet je dus nooit gebruiken, dit is om oxidatie van contacten op te vreten en daarna een beschermingslaagje achter te laten op de contacten. Dit heeft geen smerende werking!
Je fans kun je smeren met lagervet, door de fan open te schroeven en je kogeltjes weer ff lekker in het vet te zetten. Te koop bij iedere rijwielhandel. Wanneer je olie gebruikt haal je het lagervet om je kogeltjes weg en worden deze tijdelijk in een olie gezet. Dit werkt even prima, maar doordat olie flinterdun is is deze ook zomaar weer weg. Dan heb je geen vet meer rnd je lager en moetje weer olien. Als je een keer je fan wilt smeren moetje gewoon nieuw lagervet aanbrenen en dan kan deze weer een aantal jaren draaien.
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
/dev/null
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq