Toon posts:

5gig in ong. 70 min. ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet een beetje te langzaam voor een maxtor 60gig 7200rpm schijf?? Ik heb van ene partitie naar een ander partitie (op dezelfde schijf) 5 gig gekopieerd in ong. 70 minuten. Als we bedenken dat zo'n schijf een ovverdrachtssnelheid van 10 mb/sec heeft, dan zal het toch een stuk sneller gaan.

Berekening: 5500 mb / 10mb/sec = 550. 550seconden dus. 550/60= 9 minute

Volgens mij zit ik er weer naast ;(????
Ik heb ook al slaap gekregen misschien dat het daardoor komt :Z

Verwijderd

Tja, als die van partitie naar partitie moet schrijven zal dat wellicht niet zo snel gaan als van schijf naar schijf. Maar 70min is inderdaad wel wat overdreven. Staat je DMA wel aan in bios en windows ? data prefetch en van die zaken ?

Ik merk ook wel als ik een gieg kopieer op dezelfde hd of van mijn ene naar mijn andere, is groot verschil...

Verwijderd

70 Minuten lijkt me niet normaal.
Ik kan je verzekeren dat DÁT niet zo hoort.

DMA aan?
Nou ja, of je het nou wel / niet aan hebt. 70 minuten is absoluut te lang. Zéker voor 'n 7200rpm schijf van Maxtor!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17
en wat voor bestandjes, allemaal plaatjes bijv.? of grote bestanden ? Wil ook nog wel schelen!

SRK35ZS-W

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let me guess:
+ Superveel kleine plaatjes verspreid over je hele HD.
+ Je andere partitie staat op het einde van je HD en die partitie zit bijna vol.
+ Defrag en scandisk draai je nooit.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je dma aanzetten :?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 20:48
Configuratiescherm ->Systeem -> Apparatenbeheer -> schijfstations -> generic IDE schijf -> Eigenschappen -> Instellingen -> DMA....

+ In de bios kijken welke PIO je hebt.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:59 schreef Scooper het volgende:
en wat voor bestandjes, allemaal plaatjes bijv.? of grote bestanden ? Wil ook nog wel schelen!
Dát is wel waar. Soms kun je met het VERWIJDEREN van 200mb aan plaatjes 5 minuten bezig zijn, terwijl je binnen 5minuten ook een bestand van enkele gigjes kunt KOPIEREN.
In dit geval gaat het dan om het verwijderen van ontzéttend veel kleine rotbestandjes. Dat duurt gewoon langer.

Het kopiëren van 2000 bestandjes van 10kb
zal dan waarschijnlijk ook langer duren dan
het kopiëren van 20 bestandjes van 1000kb

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net een HD van 40GB gekopieerd. Duurde 20min.

Daarna heb ik 700mb aan cgi scripts verwijderd. Duurde ook 20min.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

als je van de ene naar de andere schijf dus 2 fysieke schijven gaat sneller omdat de ene lekker rustig ken lezen en die andere lekker schrijven

als je op 1 schijf werkt dan moet die de koppen steeds verplaatsen en blokken bufferen in het cache/werkgeheugen.

laat maar is zo`n 80 gig van maxtor op 3 partities tegelijk defraggen :) krijg je ratelend geluid
en het duurt eeeuwen
doe je de partities 1 voor 1 dan is die stil en bloedsnel en dus zo klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
HIj staat nu op "dma is available" maar er wordt alleen PIO gebruikt. Weet iemand waarom dat zo is??? :?

[edit]
Device 0
Device Type: Auto Detection
Transfer mode: dma if available
Current transfer mode: pio mode

Device 1
Device Type: Auto Detection
Transfer mode: dma if available
Current transfer mode: ultra dma mode2
Pagina: 1