Toon posts:

Pagemaker-vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is niet geheel webdesign, maar graphics is het wel, dus ik vond wel dat ik het hier mocht vragen. Komt ie:

Hoe krijg je afbeeldingen los van hun achtergrond in het (ja ik weet het, hopeloos verouderde) opmaakprogramma Adobe Pagemaker(6.5)?

Op de GIF manier werkt niet, en op alle mogelijke eps-opslagmethoden vanuit Photoshop ook niet.

Wie helpt me?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ah.... toe....

Verwijderd

ik heb het gelezen maar ik kan je niet helpen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als ik er vanuit ga dat ook in PageMaker *blerk* het net zo werkt als in XPress dan werkt het door middel van een pad (path} dus teken fijn een pad in photoshop om je afbeelding, en maak daar, ook in photoshop een uitknippad van. Dan importeer je um in PageMaker en dat wil de truuk doen..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook reeds vernomen van iemand. Het wil alleen nog niet echt lukken. Bedankt voor de tip in ieder geval.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

hmmmm, desnoods kan je een screentje nemen en het in photoshop deruit knippen :)

Ik heb namelijk nog nooit met pagemaker gewerkt.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Ten eerste: PageMaker mag dan wel wat ouder zijn maar 'verouderd' zou ik niet willen noemen. Samen met Photoshop en een vector-pakket als Illustrator kun je er nog steeds alles mee maken wat je maar kunt bedenken en nog vrij snel en gemakkelijk ook. Maar dat terzijde.

Het kan idd door een EPS te maken in Photoshop en deze te voorzien van een uitknippad. Op je scherm/niet-postscriptprinter zie je er niets van maar wel als je het uitdraait op een postscriptprinter, RIP of laat drukken. Je kunt het wel in beeld brengen door de betreffende afbeelding 0,01 graden te draaien (truckje).
Ook kun je van je PM-file een postscript-bestand schrijven en dit laten renderen door Acrobat Distiller naar een PDF -> perfecte combi en je EPS-files worden ook goed ingelezen incl. paden.

Suc6! En mocht het niet lukken dannnuh .. tsjah - post nog maar eens ofzo? :P

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het was iets met een koe/sloot/oud/antwoord of iets dergelijks. Bij de volgende keer graag wat eerder beginnen met meedenken :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.