Heb hier een vreemd probleem. Het opstarten van een oude p100 duurt ontzettend lang, maar vooral het eerste stuk. Het herkennen van de hd (wd caviar 8gb), cd en cdr duurt 5 minuten. Wat zou ik kunnen doen om dit te versnellen?
Kabels zijn ok, heb ik uit een andere pc gehaald waar ze perfect werkten. HD staat op master en zit in het primaire kanaal, cd = sec master en cdr = sec slaveStaan de master/slave instellingen goed? Probeer anders andere kabels als dat kan.
zonder cdrom/writer/hd gaat die dus wel snel?? Was dit al altijd of is dit nadat je iets hebt veranderd
klopt zonder ide devices gaat het wel gewoon snel. Ik ga morgen even kijken of het met een andere hd wel werkt. Maar de hd werkt wel goed in een andere pc..........
Vroeger zat er een andere hd in deze pc en had ik dit probleem idd niet..
en alleen cdrom/writer doet die het dan ook snel, zo ja, doe je iets verkeerd met je hd
Je met IDE HD detection doen zodat je HD gedetecteerd word. Hierdoor worden de gegevens (cyl. heads etc) al ingevuld. Hij moet dus niet op auto staan.
En zet de andere IDE channel op none. De cd devices worden toch wel gevonden.
En zet de andere IDE channel op none. De cd devices worden toch wel gevonden.
Coïtus ergo sum
misschien staan je jumpers op je hd toch niet goed? probeer daar maar eens iets meeOp zaterdag 15 juni 2002 23:52 schreef eichhorn het volgende:
klopt zonder ide devices gaat het wel gewoon snel. Ik ga morgen even kijken of het met een andere hd wel werkt. Maar de hd werkt wel goed in een andere pc..........
jepz, dat denk ik ook....want als ik opstart zonder hd gaat het wel goed. Morgen maar even proberen om er een promisekaartje tussen te moffelen ofzo. Ben nu even mandrake aan het installeren.
je kan ook proberen om de cdrom slave te hangen op de HD
werkt soms sneller op ouwe pcs. Is wel niet de optimale configuratie maar ik denk niet dat je dat merkt op n P100
werkt soms sneller op ouwe pcs. Is wel niet de optimale configuratie maar ik denk niet dat je dat merkt op n P100
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Anders zou je ook nog cable-select kunnen proberen. Bij sommige oude HDD's/CD-ROM's werkt dit heel vaag. Ik had ook eens een HDD die niet herkend wou worden als master/slave maar alleen als cable-select.
Maar zoals al gezegt, het beste is om gewoon je HDD te laten detecteren in de BIOS en hem niet op auto te zetten en de cdroms gewoon op none.
Maar zoals al gezegt, het beste is om gewoon je HDD te laten detecteren in de BIOS en hem niet op auto te zetten en de cdroms gewoon op none.
Pagina: 1