iets niet goed gegaan met flash, heeeeeeeeelp

Pagina: 1
Acties:

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
mjah title says it al :/ fucked met epa logo fixen, post nu van een uberbrakken p400

ik krijg op mn epox 8kha een 7f error epox boekje says:
switch back to text mode if full screen logo is supported.
- if errors occur, report errors & wait for keys
- if no errors occur or f1 key is pressed to continue:
=> clear epa customization logo

maaruh ik krijg dus geen beeld, geen piepjes whatever, bios clearen helpt niet etc iemand een oplossing? of kan ik een nieuwe bios bestellen :/

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

iemand zoeken met dezelfde mamaplank en hotflashen ?
dus pc opstarten (werkende pc), als ie aan staat bios chip wisselen en dan flashen

Anyone correct me if i'm wrong

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 23:41 schreef Denhomer het volgende:
iemand zoeken met dezelfde mamaplank en hotflashen ?
dus pc opstarten (werkende pc), als ie aan staat bios chip wisselen en dan flashen
zou dit ook gaan met een 8kha+ ?

maat van mij heeft die...2 zelfs, maar geen 8kha :/

Verwijderd

soms wil de pc nog opstarten van een floppy.
dan moet je een bootflop maken, met alleen systeem bestanden (sys c: a:) en een autoexec.bat geloof ik.

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 23:43 schreef KingOfDos het volgende:
soms wil de pc nog opstarten van een floppy.
dan moet je een bootflop maken, met alleen systeem bestanden (sys c: a:) en een autoexec.bat geloof ik.
maar kep niet eens beeld :/

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

bios copy! ff inlezen met een apparaatje en kopieeren... een vriend heeft zo'n din gekocht.. voor alle chipjes.. kost 400 euro zo'n ding :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Purchase BIOS

We offer the possibility to purchase a pre-flashed BIOS. For warranty issues your direct support is still to come from the place of purchase. If you need a BIOS you can purchase them directly from EPoX. Prices in Europe are including handling, shipping and tax.

BIOS: For any EPoX board not older then 2,5 years, pre-flashed: 17 Euros

If you want to receive a new flashed BIOS for your mainboard you need to deposit an amount of 17,5 Euros to the ING Bank Waddinxveen on behalf of EPoX Europe Computer B.V using the following IBAN number: NL93INGB0663811929
You can send an e-mail prior to your payment to make sure it's processed correctly.
Do not forget to clearly mention your mainboard model and address information. If your request is completed correctly you will receive a new BIOS EPROM in days.

kan ik als oplossing doen, maar moet ik weer dagen op w88 :/ dus ALS er iemand een idee heb, of kan bevestigen dat t niet te redden is, plz lemme know

edit:
bios copy! ff inlezen met een apparaatje en kopieeren... een vriend heeft zo'n din gekocht.. voor alle chipjes.. kost 400 euro zo'n ding :)
kan ik m niet ff opsturen :D

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Standaart reactie modus voor verkeerd flashen.

Als je Award BIOS hebt, maak dan een bootflop met een regel in autoexec.bat waardoor BIOS automatisch wordt geflasht als je opstart.
Die ene regel moet dan zijn:

AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP

waarin je awdflash moet vervangen door de naam van je flashprogje (naam vd exe)
en biosfile door de naam van je *.bin file.
En je moet je bootdisk maken onder dos mbv format a:/s
Dit wil vaak nog werken als je flashen om de een of andere reden is mis gegaan. Bij mij is er 1 keer de stroom uitgevallen onder het flashen en ik had 1 keer een slechte diskette. beide keren poste mijn sys niet. Dit heeft mij echter 2 keer gered, dus ga nu niet roepen dat het nooit gaat werken.

is het een idee om een faq te maken voor biosflashen en problemen omtrend biosflashen want dit wordt zo vaak gevraagd.

Edit
En waarom post je dit in oce ipv pmg bios = moederbord
bios!=oc

Verwijderd

Msi heeft dit probleem opgelost op deze manier

BIOS Recovery Feature
For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

For Award BIOS
Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

Dit is in principe zeer eenvoudig. Misschien een tip voor epox ;)

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 23:59 schreef memendo het volgende:
Standaart reactie modus voor verkeerd flashen.

Als je Award BIOS hebt, maak dan een bootflop met een regel in autoexec.bat waardoor BIOS automatisch wordt geflasht als je opstart.
Die ene regel moet dan zijn:

AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP

waarin je awdflash moet vervangen door de naam van je flashprogje (naam vd exe)
en biosfile door de naam van je *.bin file.
En je moet je bootdisk maken onder dos mbv format a:/s
Dit wil vaak nog werken als je flashen om de een of andere reden is mis gegaan. Bij mij is er 1 keer de stroom uitgevallen onder het flashen en ik had 1 keer een slechte diskette. beide keren poste mijn sys niet. Dit heeft mij echter 2 keer gered, dus ga nu niet roepen dat het nooit gaat werken.

is het een idee om een faq te maken voor biosflashen en problemen omtrend biosflashen want dit wordt zo vaak gevraagd.

Edit
En waarom post je dit in oce ipv pmg bios = moederbord bios!=oc
check mmaar al me replys en topics, allemaal standaard oce :P dus dit was weer een heel snelle paniek klik post new topic :) soz 4 it, ik ga nu ff je methode proberen :D

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 juni 2002 00:05 schreef ureal het volgende:
For Award BIOS
Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

Dit is in principe zeer eenvoudig. Misschien een tip voor epox ;)
Tja dan vergeet msi toch even dat je in de meeste gevallen geen beeld krijgt en dat je toch een aantal parameters moet invoeren bij awdflash (wel of geen backup enzo). Daarom staat er in mijn oplossing ook / achter de executeble zodat het ook zonder beeld goed gaat.

Verwijderd

help is met 1 e hoor ;)

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
w00t memendo = my hero :D

jou idee werkte helaas niet :/

maar bracht me wel op t idee van force bios flash met alt+f2 dus lege disk alleen bios file en alt f2 blijven rammen :D :D :D :D :D

im saved :)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:36 schreef _Dennizz_ het volgende:

maar bracht me wel op t idee van force bios flash met alt+f2 dus lege disk alleen bios file en alt f2 blijven rammen :D :D :D :D :D

wij zijn wel goed :)
welke bios heb je?
ami? award?
welke versie van je bios?
ik heb zelf een epa werkend mischien dat ik kan helpen ;)

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 00:39 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

wij zijn wel goed :)
welke bios heb je?
ami? award?
welke versie van je bios?
ik heb zelf een epa werkend mischien dat ik kan helpen ;)
kep een award, maar iets ging fout met de epa in de bin file writen, maar er stand wat vaags over op de site dattie meestal niet tot 100% liep afhankelijk van complexiteit van logo, mijne was heel simpel...dus denk zal wel, ikke die-hard zonder na te denken, flashen die hap, komt wel goed zo niet, heb ik GoT nog ;) sorry voor t ontbreken van alinea's punten komma's e.d.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 juni 2002 00:36 schreef _Dennizz_ het volgende:

forced bios idee komt ook in mijn txt met standaart reply. En ik zal datv d ami bios er ook ff inzetten. Misschien dat het ooit nog is een FAQ wordt. Ps hoe heb je je .awd of bin file genoemd, want je moet meestal een bepaalde naam megeven? En was het een awd of bin file? Dan zet ik het er allemaal bij namelijk. Bij mij werkte dit toen niet vandaar dat ik er niets over schreef.

• Looki

Looki

Op zaterdag 15 juni 2002 23:52 schreef _Dennizz_ het volgende:
kan ik m niet ff opsturen :D
nou dan moet ik er ook een hebben.. en hij heeft msi en ik ook :) een vriend heeft wel epox maar een hele oude versie.. voor K6-2 500 :7

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:47 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

kep een award, maar iets ging fout met de epa in de bin file writen, maar er stand wat vaags over op de site dattie meestal niet tot 100% liep afhankelijk van complexiteit van logo, mijne was heel simpel...dus denk zal wel, ikke die-hard zonder na te denken, flashen die hap, komt wel goed zo niet, heb ik GoT nog ;) sorry voor t ontbreken van alinea's punten komma's e.d.
gooi ff de epa + bios file @ mijn mail.
ik maak wel een mooie, als je het zelf niet durft.

(ik ben niet aanspraaklijk voor problemen, maar ik heb het hier werkend op een v6.0 bios)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 juni 2002 00:52 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

(ik ben niet aanspraaklijk voor problemen, maar ik heb het hier werkend op een v6.0 bios)
mha hij weet nu hoe hij het moet oplossen. En geen rare viri er in stoppen he :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05
[forum=22] >> [forum=7].

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:58 schreef memendo het volgende:

[..]

mha hij weet nu hoe hij het moet oplossen. En geen rare viri er in stoppen he :+
waarom zou ik er een viri in doen?
zou ik ook niet leuk vinden als ze het bij mij doen.

• Looki

Looki

ja hij is gesloten of komt het nog :?

edit
nee verplaatst
/edit

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 00:52 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

kom ff online @ icq, fixen we t daar verder :D

dan mag deze dicht, bios flash tips en reddingen opgenomen worden in de faq, en ik weer opgelucht adem halen :D

thnx allemaal

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Allemaal leuk en aardig dit, maar euuh wrom zie ik hier nog niemand heb vertellen dat hij er is ff een pci videokaart in moet drukken.
in de sommige gevallen kan je dat een goede oplossing bieden, ik zal dat eerst maar is proberen voor je gekkeere dingen uit gaat halen...

Greetz
D3LTA

Verwijderd

ja als alles niet lukt kun je ook nog hot swappen in een ander bordje ze zeggen altijd dat dit het zelfde bordje moet zijn maar dat is niet waar je moet alleen zorgen dat het bordje de zelfde soort flash heeft (of een vervanger) daar kun je ook de bios in flashen. :D

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 23:52 schreef jeuuron het volgende:
Dat is een goede methode, maar het is duur om 1 mobo te herstellen. Plaatselijke-tweakers-clubs op richten, je moet lidgeld betalen, maar er zijn leuke services zoals biossen kopiëren, 1 flesje Bison Electro om alle Athlons van de club te unlocken,...

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 00:49 schreef memendo het volgende:

[..]

forced bios idee komt ook in mijn txt met standaart reply. En ik zal datv d ami bios er ook ff inzetten. Misschien dat het ooit nog is een FAQ wordt. Ps hoe heb je je .awd of bin file genoemd, want je moet meestal een bepaalde naam megeven? En was het een awd of bin file? Dan zet ik het er allemaal bij namelijk. Bij mij werkte dit toen niet vandaar dat ik er niets over schreef.
hij had gewoon de naam die hij had bij downloaden :
8kha2325.bin :) alleen die bios liep niet echt lekker vond ik kreeg hangers enzo :? dus had gelukkig nog een goede 2108 liggen :D weer ff overheen geflashed vanacht :) nu alles weer helemaal de oude :)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 juni 2002 01:12 schreef D3LTA het volgende:
Allemaal leuk en aardig dit, maar euuh wrom zie ik hier nog niemand heb vertellen dat hij er is ff een pci videokaart in moet drukken.
in de sommige gevallen kan je dat een goede oplossing bieden, ik zal dat eerst maar is proberen voor je gekkeere dingen uit gaat halen...

Greetz
D3LTA
omdat het niet werkt misschien :?
vroeger kon je als je een isa slot had er wel een isa videokaart in zetten. Maar je agp verwisselen voor een PCI heeft bij mijn weten nog nooit iemand geholpen.

lees de faq: geen begroetingen onder je post, wordt niet altijd gewardeerd en je kunt het ook in je sig zetten
Pagina: 1