Server reboot door ups

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 15:00
Ik had vanavond een stroom uitval en toen is mijn server gereboot (server is aangesloten op de UPS. Maar de batterij van de server was lang nog niet leeg. Hoe kan het dan dat mijn server is gereboot. Ik heb een APC Smart-UPS 1400 met PowerChute plus.

Verwijderd

Dan trekt jou ups het vermogen niet van jou pc en eventuele monitor ? Hoeveel watt is dit bij elkaar ? en hoeveel watt is jou ups ?

Verwijderd

Kijk ook FF wat je 'respondtime' van je UPS is...
Normaalgesproken mag je UPS geen enkele hinder van een 'power-failure' hebben, behalve dat ie je waarschuwt...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 06:34
kan ook gewoon vanuit de computer zelf zijn gekomen, bijv. een BSOD, waarna de computer opnieuw opstart (kun je instellen in bijv. NT).
Misschien niet de leukste test, maar trek eens op het rustigste moment de stekker van de ups uit het stopcontact. Dan moet die machine gewoon blijven draaien. Zo niet, is er echt iets mis met die UPS.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

s3n

heeft je software van de ups de server niet zelf uitgezet?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 15:00
Ik heb nu de UPS losgekoppelt van de server dus er hang niks op de output van de UPS. Alleen de dataverbinding zit nog aan de UPS. Als ik dan vervolgens de stekker uit de UPS trek gaat hij over naar de batterij. Ik krijg dan in mijn domein de melding "Server wil shutdown in 4 minutes and 50 seconds" hoe kan ik dit uitzetten?
Ik krijg ook nog een melding "UPS on Battery: Blackout"
kan iemand hier iets mee?
BVD.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik krijg dan in mijn domein de melding "Server wil shutdown in 4 minutes and 50 seconds" hoe kan ik dit uitzetten?
Waarom zou je dat willen?

Wat gebeurt er als je binnen die tijd de stroom weer inschakelt, geeft je UPS dan nog steeds een shutdown signaal?

[edit]
Hier stond dus onzin, bedankt DJ, weer wat geleerd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Op zondag 16 juni 2002 18:20 schreef Movinghead het volgende:
Ik heb nu de UPS losgekoppelt van de server dus er hang niks op de output van de UPS. Alleen de dataverbinding zit nog aan de UPS. Als ik dan vervolgens de stekker uit de UPS trek gaat hij over naar de batterij. Ik krijg dan in mijn domein de melding "Server wil shutdown in 4 minutes and 50 seconds" hoe kan ik dit uitzetten?
Ik krijg ook nog een melding "UPS on Battery: Blackout"
kan iemand hier iets mee?
BVD.
Lijkt me duidelijk....
Je UPS is einde verhaal....

Responsetijd kun je instellen, bij welke spanningsgrens ie je server uitzet, of na hoeveel min. UPS time.. Da's gewoon softwareconfig.
Dat je UPS al down gaat binnen 5 min ZONDER load en de melding geeft.... is helemaal duidelijk.
Tijd voor nieuwe accu's!
Als je m belast klapt ie dus meteen in, dus vrijwel meteen server uit. Hang er maar eens een gloeilamp aan, da's iets beter dan je server half-booten en uit laten gaan :)

Verwijderd

Wat Wil je nu ??

Een UPS zal tijdens een stroom storing een melding doen via een serieele of usb kabel aan de server om de server uit te zetten.
Dit gebeurdt na een aantal minuten hang af van het vemogen van de UPS en de belasting die er aan hangt.
(Hint schakel de monitor ook niet via de ups, scheeld tijd)

Dus de UPS doet wat hij moet doen als de stroom weg valt.
Als het een korte onderbreking is is het geen probleem.
zie log file
Hij reboot de server niet maar sluit de server wel af.
Als de server is voor zien van een oud model voeding geen atx dan zal in de meeste gevallen de server weer op starten als de stroom weer op komt.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 16 juni 2002 22:28 schreef jimmy007 het volgende:
Wat Wil je nu ??

Een UPS zal tijdens een stroom storing een melding doen via een serieele of usb kabel aan de server om de server uit te zetten.
Dit gebeurdt na een aantal minuten hang af van het vemogen van de UPS en de belasting die er aan hangt.
(Hint schakel de monitor ook niet via de ups, scheeld tijd)

Dus de UPS doet wat hij moet doen als de stroom weg valt.
Als het een korte onderbreking is is het geen probleem.
zie log file
Hij reboot de server niet maar sluit de server wel af.
Als de server is voor zien van een oud model voeding geen atx dan zal in de meeste gevallen de server weer op starten als de stroom weer op komt.
ne hoor, de batt. is bijna leeg. de UPS sluit de server af. maar er blijft wel stroom op staan, want de batt is nog niet helemaal leeg ! nu komt de netspanning weerterug en is er weer voldoende stroom aanwezig. je pc staat nu nog steeds op "u kunt de computer nu uitschakelen".

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1