The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
Verwijderd
damn lelijke plaatjes YUCKOp zaterdag 15 juni 2002 23:17 schreef White Dust het volgende:
Hij zou ook op pc uitkomen als ik me niet vergis
Ohja, er komt ook een PC versie ja...
Ik zelf vind het er echt niet leuk uit zien: veel te realistisch allemaal...niet sprookjes achtig genoeg
Check deze site voor wat nieuws over het spel:
http://www.ffinsider.net
Verwijderd
Verkoop valt tegen, omdat er geen genoeg exemplaren zijn en dit komt door de serverproblemen of zo.
Wij kunnen maar beter niet op dit spel wachten, want dit gaat echt LANGGGGGGGGGGG duren volgens mij. Nog langer dan bij de andere FF's
Noem het dan Final Fantasy: Online ofzo.
En dat FFXI weer een 'echte' final fantasy word.
Verwijderd
TMAXTINT
Tegelijk met de harde schijf en het modem voor de PS2.
Dus dan zullen we weer honderden euro's moeten uitgeven om FFXI te kunnen spelen
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Zal wel netwerkkaartje komen voor PS2.Op maandag 17 juni 2002 18:39 schreef SilverMaster het volgende:
HDD en modem he? Kan je ook je adsl/kabel erop aansluiten? Of moet je naar een speciale isp inbellen ofzo? Dat lijkt me echt brakEn weet er al iemand wat het ongeveer gaat kosten zo'n account bij Playonline?
En als het wat gaat kosten zal het tussen de 5 en 10 dollar per maand zijn, zoals alle andere vergelijkbare services. Maar ik betwijfel of het het waard is de makers van FF kennende. Mooie interactieve films maken kunnen ze, maar een MMORPG is toch wel ff een heel ander verhaal... Daar redt je het niet met mooie plaatjes...
"If u do something do it with style, or do it at all."
de soundtrack is wel aardig. heb de OST hier liggen
Verwijderd
Van welke UFO uit de toekomst heb je dat gehoord?Op dinsdag 18 juni 2002 00:19 schreef weareborg het volgende:
ffxi gaat gigantisch floppen.
de soundtrack is wel aardig. heb de OST hier liggen
FFXI komt op mn game lijstje
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Verwijderd
Is Square gek ofzo!Square Reveals FFXI Requirements
In preparation to begin beta testing the PC version of Final Fantasy XI, Square has released a preliminary list of hardware requirements for the game. Albeit scheduled for release this fall in Japan, the game's specifications will undoubtedly restrict its audience to high-end PC owners. Beta testing for the PC version is expected to begin later this month in Japan and will continue throughout the summer. PC testers will utilize the same online servers as the PlayStation 2 version, which is already available on Japanese shelves. Pricing and definitive dates for the American and European markets for Final Fantasy XI (PS2/PC) remain undisclosed.
Final Fantasy XI: PC Requirements
Operating System: Windows 98, 98SE, ME, 2000, XP
CPU: Intel Pentium III 800 Mhz (Pentium 4 Recommended)
Memory: 128MB RAM (256MB Recommended)
Graphics: DirectX8.1 AGP compatible (Nvidia GeForce 3 Recommended)
Sound: DirectX8.1 compatible
Harddisk: 4.56GB Free Space
CD-ROM: 4X or Higher (32X Recommended)
Modem: 56k
nee hoor. ze gaan eindelijk eens wat van je hardware gebruiken. nu ga je pas zien hoe je models moet maken!Op dinsdag 18 juni 2002 11:22 schreef ds het volgende:
[..]
Is Square gek ofzo!
maar ik zeg nogsteeds dat het gaat floppen. het word online only, en ff kennende gaat dit weer een lange worden.
ik ga toch echt niet met m'n isdn lijntje iedere avond inbellen om dat spel te kunnen uitspelen.
en je zal ook wel weer een abo moeten nemen om het te kunnen spelen...
Hoelang gaat het wel niet duren om met 4 speed 4,56 gig over te zetten en hoeveel cd's zullen dat wel niet zijnHarddisk: 4.56GB Free Space
CD-ROM: 4X or Higher (32X Recommended)
dit gaan ze toch op dvd zetten? of staat er ergens dat het op cdrom komt?Op dinsdag 18 juni 2002 18:58 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Hoelang gaat het wel niet duren om met 4 speed 4,56 gig over te zetten en hoeveel cd's zullen dat wel niet zijnKunnen ze het niet beter op een dvd zetten? Ik ben toch geen diskjockey
grof omgerekent kom je dan op minimaal 7cd's. zal wel een dual layer dvd worden.
bij de systeem eisen vragen ze min. een 4x cd-rom driveOp dinsdag 18 juni 2002 19:01 schreef weareborg het volgende:
[..]
dit gaan ze toch op dvd zetten? of staat er ergens dat het op cdrom komt?
grof omgerekent kom je dan op minimaal 7cd's. zal wel een dual layer dvd worden.
dus zal waarschijnlijk op cd-rom komen
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
First bit of news about Final Fantasy XII and it's only a tentative release date. Japanese gamers will probably rejoice at the prospect of seeing Final Fantasy XII out in 2003(offline too) Final Fantasy XI has been released in Japan, and probably with sales coming off as less than impressive, Square probably has decided to toss in some infomation about a new offline title. Square has not yet made any annoucement about release dates for Final Fantasy XII in USA and in Europe. Keep watching this space for more Final Fantasy XII news as and when they are revealed.Op zondag 16 juni 2002 13:09 schreef Marruk het volgende:
iemand al wat info over final fantasy 12?

Bron: http://www.ffinsider.net
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
dus dan komt het begin 2005 hierOp dinsdag 18 juni 2002 23:53 schreef Bass64 het volgende:
[..]
First bit of news about Final Fantasy XII and it's only a tentative release date. Japanese gamers will probably rejoice at the prospect of seeing Final Fantasy XII out in 2003(offline too) Final Fantasy XI has been released in Japan, and probably with sales coming off as less than impressive, Square probably has decided to toss in some infomation about a new offline title. Square has not yet made any annoucement about release dates for Final Fantasy XII in USA and in Europe. Keep watching this space for more Final Fantasy XII news as and when they are revealed.
[afbeelding]
Bron: http://www.ffinsider.net
nu moet ik dus echt dat ding gaan ombouwen
TMAXTINT
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik speel me rpg's toch het liefst op een console.Op woensdag 19 juni 2002 11:10 schreef questa.unigame het volgende:
Inderdaad niet echt Fantasy, maarja we moeten het er maar mee doen. En we kunnen verwachten dat de PC versie veel mooier is dan de PS2 versie. Maar wanneer, dat blijft de vraag?
Ik hoop maar dat er dan eens breedband in m'n woonplaats is
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
ja en ik speel mijn MMORPG's het liefst op mijn PC ... nu is dus de vraag in welke categorie je FF11 plaatst ..Op woensdag 19 juni 2002 12:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik speel me rpg's toch het liefst op een console.
hoezo mooier dan ps2, tis hetzelfde spel hoorOp woensdag 19 juni 2002 11:10 schreef questa.unigame het volgende:
Inderdaad niet echt Fantasy, maarja we moeten het er maar mee doen. En we kunnen verwachten dat de PC versie veel mooier is dan de PS2 versie. Maar wanneer, dat blijft de vraag?
TMAXTINT
Verwijderd
Ja he, Windows XP is 1,5 gieg, en dat kwam ook op 2 CD'sgrof omgerekent kom je dan op minimaal 7cd's

Zal wel gewoon op vier CD's staan, en veel en lang unzippen bij de install.
Tuurlijk zal de pc versie mooier zijn dan de PSX omdat hij gebruik gaat maken van DX 8.1. Doen ze ook niet voor niks. Dat het online only vind ik jammer omdat je zeker toch ook ff wil oefenen voordat je afgemaakt word online ?
I got a problem-solver and its name is revolver
Dus het feit dat gebruik gemaakt wordt van DX8.1 maakt het spel mooier dan een console versie????? Dat moet je mij ff gaan uitleggen..... DX bestaat voor de PS2 NIET!Op woensdag 19 juni 2002 13:26 schreef Dethroned het volgende:
Je kan tegenwoordig moeilijk aan een hdd komen van kleiner dan 20 GB. En installeren hoef je ook niet elke keer te doen. En ik snap niet dat er staat P3 800 P4 gewenst das al 600 Mhz verschil laat staan de rest van de "voordelen" van een P4 ten opzichte van een P3
Tuurlijk zal de pc versie mooier zijn dan de PSX omdat hij gebruik gaat maken van DX 8.1. Doen ze ook niet voor niks. Dat het online only vind ik jammer omdat je zeker toch ook ff wil oefenen voordat je afgemaakt word online ?
De RESOLUTIE van het spel zal hoger zijn ja... maar dat zegt nog helemaal niks over models (hogere poly count), textures/artwork etc.
Het word gewoon afwachten of het mooier word. En als het al mooier wordt is dit natuurlijk sterk afhankelijk van je video kaart.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Hmm hogere resolutie is toch wel lekker hoor. Ziet er gelijk stukken strakker uit. Ik heb een PS2 en een PC maar speel veel spellen liever op PC.Op woensdag 19 juni 2002 13:49 schreef Creepy het volgende:
[..]
Dus het feit dat gebruik gemaakt wordt van DX8.1 maakt het spel mooier dan een console versie????? Dat moet je mij ff gaan uitleggen..... DX bestaat voor de PS2 NIET!
De RESOLUTIE van het spel zal hoger zijn ja... maar dat zegt nog helemaal niks over models (hogere poly count), textures/artwork etc.
Het word gewoon afwachten of het mooier word. En als het al mooier wordt is dit natuurlijk sterk afhankelijk van je video kaart.
Bovendien draait een MMORPG allemaal om interactie met andere spelers en is het dus 90% chatten.. En tenzij je met je tv als monitor op tafel wil gaan zitten werkt dat dus
niet lekker
Bovendien is die tekst niet eens te lezen op je tv met die lage resolutie. Of heel je scherm staat vol met enorme letters..
Met andere woorden: Geen idee hoe ze dat allemaal gaan implementeren op een PS2.. maar lijkt em gewoon niet het juiste genre voor een console. Tenzij ze het hele chat-interactie gedeelte laten vallen, maar dan hou je een nogal lege MMORPG over.. Waar dus geen zak aan is.
(Ik zie dus ook geen chat- of andere interface in die screenshots..)
TMAXTINT
Waarom niet? Alle andere betaalde MMORPG's lopen als een trein en gespeeld door honderd-duizenden mensen wereldwijd. En het spel wordt niet gratis 'omdat de PS3 er al rekening mee gehouden heeft' hoor!Op woensdag 19 juni 2002 15:22 schreef Marruk het volgende:
ach, alsof zo'n betaald online spel nu al gaat werken, neuh ik denk het niet. Dan wacht ik maar liever op de ps3 waar er al van tevoren rekening mee gehouden is etc.
Verwijderd

Even een kick, na een flinke tijd, Als GameSpy Founders Club of File Planet Subscriber kan je je nu inschrijven voor de beta van FFXI
[edit]
ARRGGHH!! is dus alleen voor US en Canadian subscribers, anyway, heb me wel ingeschreven, we merken het wel. hier ook nog een preview:
http://www.gamespy.com/e32003/preview/pc/1002746/
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 11:24 ]