Verbinding reageert niet meer.... :(

Pagina: 1
Acties:

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 22:34

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
OK, mijn probleem & situatie nu:

Ik maak verbinding met internet via een netwerk, en de pc die beneden staat ( een PIII 450 @ 504, 64MB RAM, WinXP - ik weetet, zielig met zo weinig RAM >:) ) die zorgt voor het doorsluizen van m'n internet verbinding ( single ISDN)

Wat wil het geval nou: Op willekeurige momenten is het zo dat de verbinding opeens niet meer reageert, MSN + ICQ vallen uit en ik kan geen IP's meer pingen...

Het enige wat ik kan doen is de verbinding verbreken - wat overigens zo'n minuut kan duren...- en opnieuw inbellen :(

Naar mijn weten is alles goed ingesteld...
-Search gebruikt-

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou je wat meer info kunnen geven over je netwerk en hoe je internet sharing geregelt wordt.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Um, OK...

Ik heb een pc beneden staan, specs zie boven met een ISDN kaart erin en IP 192.168.0.1
Dan heb ik nog een pc hier staan, specs zie onder, met IP 192.168.0.3

Na een random tijd kapt de verbinding er opeens mee, dat wil zeggen: Een van de 2 scherpjes brandt continue, de ander doet niks, ik kan geen sites meer pingen, dan geeftie een time-out...
Ook chatten gaat niet meer, ik wordt of gewoon afgemeldt of er komt geen reactie weer...

Als ik dan openieuw wil gaan inbellen -vanaf mijn pc dus- dan wil ik de verbinding verbreken maar dat kan tot 1 minuut duren voordat die pc beneden erop lijkt te reageren.

Op beide pc's staat winXP, ik heb het delen gewoon via die wizard gedaan of via handmatig instellen dat de host 192.168.0.1 is, maar in beide gevallen krijg ik hetzelfde probleem meer...

Meer info, vraag plz...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ok, je heb je verbinding dus gedeelte via ics van xp.

Maak je gebruik van een cross cable of een hub ?

Maakt eigenlijk niet uit welke van de 2, maar ik zou even de kabels checken of die nog allemaal goed zijn.

Ik zou de nieuwste drivers voor beide netwerkkaarten downe en installeren.

en tot slot even 2 andere netwerkkaarten proberen en (indien van toepassing) een andere hub.

Misschien is dit topic ook wel beter op zijn plaats in NT omdat ics wel goed werkt, maar je netwerk niet.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 23:22 schreef [Airwolf] het volgende:
Ok, je heb je verbinding dus gedeelte via ics van xp.

Maak je gebruik van een cross cable of een hub ?

Maakt eigenlijk niet uit welke van de 2, maar ik zou even de kabels checken of die nog allemaal goed zijn.

Ik zou de nieuwste drivers voor beide netwerkkaarten downe en installeren.

en tot slot even 2 andere netwerkkaarten proberen en (indien van toepassing) een andere hub.

Misschien is dit topic ook wel beter op zijn plaats in NT omdat ics wel goed werkt, maar je netwerk niet.
Mjah, ik maak verbinding via een 4 poorts Switch, pings liggen altijd onder de 1, maar ik kan die pc wel altijd nog gewoon pingen op dat moment...
Misschien is het een probleem bij Myweb.. maar dat ben ik niet van ze gewend./...

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
um,

*Kick!

Of zijn de slimme tweakers nog niet wakker... >:)

[edit]

Wat ik me nou afvroeg he: Nu is die pc beneden niet in gebruik, m'n broertje zit voetbal te kijken, en nu doet die verbinding het g'woon goed...

Zou die pc dan gewoon te sloom zijn ervoor? Ik hoop dat wat meer RAM erin effect daarop heeft....

Pagina: 1