Server systemen

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje.. (weet niet of het hier hoort)

stel ik beschik over een supersnelle internet verbinding (sneller dan kabel)
en ik wil een paar (niet zo veel) websites online hebben

moet ik dan een speciale server systeem kopen? (zo plate ding die je altijd in de kasten ziet) of kan ik het gewoon op een aparte pc draaien?

tnx

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 15 juni 2002 22:53 schreef Batman2k het volgende:
Ik heb een vraagje.. (weet niet of het hier hoort)

stel ik beschik over een supersnelle internet verbinding (sneller dan kabel)
en ik wil een paar (niet zo veel) websites online hebben

moet ik dan een speciale server systeem kopen? (zo plate ding die je altijd in de kasten ziet) of kan ik het gewoon op een aparte pc draaien?

tnx
Op je eigen lijn kun je net zo goed een normale pc kast neerzetten in plaats van een rack :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 22:55 schreef zmn het volgende:

[..]

Op je eigen lijn kun je net zo goed een normale pc kast neerzetten in plaats van een rack :)
een normale pc kast zal niet voldoende zijn i.v.m airflow evt meerdere hdtjes grote van de kast enz

ik raad je aan om een server case en niet zo een 19'' geval te nemen goeie voeding er in airflow er in bouwen evt wat dremelen hier en daar dan kan je best goed servertje draaien
aan raders in merken antec (chieftech) of wat ik zelf heb addtronics 7896 a

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 22:55 schreef zmn het volgende:

[..]

ik neem aan dat ie het over een 8 mbit lijn heeft en meerdere websites dan kan die pc het nog druk gaan krijgen door een internet verbinding

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef killerdog het volgende:

[..]

ik neem aan dat ie het over een 8 mbit lijn heeft en meerdere websites dan kan die pc het nog druk gaan krijgen door een internet verbinding
dual 1000 en 1 gig ram moet toch wel lukken 4 nicŽs er in :9~

Verwijderd

Ach, er zijn mensen die van

Commodore Vic20/64/Amiga
originele IBM PC XT 8086 4.77MHz
een luciferdoosje met zelfbouwprintje erin
Playstation/Xbox/Gameboy

een server maken...

Ligt er maar net aan hoe hoog je eissen zijn van snelheid en uptime.

Van luciferdoosje tot flatgebouw groot, je kan ze allemaal gebruiken als server.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb al 4 jaar een 486/dx66 met 24Mb als NT4-workstation staan. Die staat 24/7 aan met een proxyserver prog en een isdn kaart voor 60 man internet te verzorgen. Nooit een probleem. alleen met stroomstoring een reset. Gewoon een AT minitower.

Dezelfde kast heb ik staan met een P120 en twee schijven voor RH5.2, intranet. Draait al 3 jaar continu.

Maar ook een tweetal Antec SX1040 kasten (400Watt en extra fans) voor 1600XP/512Mb en 2x120Gb in mirror voor NT servers

'tis dus net wat je wilt.

goedkoop hoeft niet duurkoop te zijn, downtime is een keuze !

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

Moest mijn ISP me geen limiet opleggen en niet verbieden van servers te draaien had ik hier al lang een paar 19" 1U-racks staan als FTP en webservers... *D
Jij hebt de luxe van zo een snelle lijn te hebben blijkbaar waarop je dit mag, dan zou ik ook meteen zo een 19" U-rack kopen en een snelle (vooral op gebied van HD en RAM) pc maken en 24/24 aan laten staan als server (met een zo stabiel mogelijk OS op ntl) :9~

Weet iemand trouwens waar je in België voor deftige prijzen een lijn kan krijgen waar je wel server bij mag oprichten zonder limiet van up of download? (moet niet zo supersnel zijn, maar vooral betaalbaar) :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Gewone pc is goed genoeg.. Speciale racks enzo is helemaal niet nodig als je je machine niet hoeft te hosten in een 19" rack.

En om een paar simpele websites te hosten heb je helemaal geen zware machine nodig..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 00:43 schreef killerdog het volgende:

[..]

een normale pc kast zal niet voldoende zijn i.v.m airflow evt meerdere hdtjes grote van de kast enz

ik raad je aan om een server case en niet zo een 19'' geval te nemen goeie voeding er in airflow er in bouwen evt wat dremelen hier en daar dan kan je best goed servertje draaien
aan raders in merken antec (chieftech) of wat ik zelf heb addtronics 7896 a
Eeuh... zolang de bak opzich zelf goed stabiel draait hoeft er echt geen speciale extra airflow in. En extra HD's zijn ook best overdreven, je kan best een webserver hebben met maar 1 HD of evt. maar 2 HD's (in Raid1) en dat werkt best.

Zo'n super 1337 Server systeem is totaal overdreven in dit geval. Het gaat om wat simpele websitejes en met een simpele PIII500 kan je al veel sites hosten.

Je kan dus gewoon een workstation van je pakken en hem installeren als webserver, dat werkt ook goed.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 11:06 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Eeuh... zolang de bak opzich zelf goed stabiel draait hoeft er echt geen speciale extra airflow in. En extra HD's zijn ook best overdreven, je kan best een webserver hebben met maar 1 HD of evt. maar 2 HD's (in Raid1) en dat werkt best.

Zo'n super 1337 Server systeem is totaal overdreven in dit geval. Het gaat om wat simpele websitejes en met een simpele PIII500 kan je al veel sites hosten.

Je kan dus gewoon een workstation van je pakken en hem installeren als webserver, dat werkt ook goed.
klopt maar een goeie kast en grote kast kopen met een goeie voeding in niet weg uitbrijding voor in de toekomst
en het voor deel van zo een grote kast is dat ie helemaal vol te douwen is met fannetje alles op silent kan je er nog naast slapen ook nog
en die airflow is wel erg handig morgen word het 30 graden
ik maak me niet druk me pc draait gewoon 24/7 silent verder
Pagina: 1