Ik ben een forum aan het schrijven, en admins kunnen berichten editten...nu, dit lukt allemaal...er zit alleen een bug in. Ik laat alle berichten tevoorschijn komen in texarea's...de naam van die textarea=naam...maar ik moet die 'naam' variabel maken anders werkt het niet...moeilijk om uit te leggen...dus kijk maar eens hier: www.beekfriet.nl/forum.php ga naar het cafe en topic 1...je ziet nu bericht 1 en bericht 2...tik nu in de url &admin=true
er verschijnt een edit knop...druk hier maar op.. nu is het zo dat je alleen bericht 2 kan editten omdat dat de laatste entry in de array is..
dit komt dus omdat die textarea 1 naam heeft, en dat is 'naam'. Hoe maak ik die variabele nu variabel??
er verschijnt een edit knop...druk hier maar op.. nu is het zo dat je alleen bericht 2 kan editten omdat dat de laatste entry in de array is..
dit komt dus omdat die textarea 1 naam heeft, en dat is 'naam'. Hoe maak ik die variabele nu variabel??
PHP:
1
| <?if ($edit) { echo "<form method='post'>"; echo "<TABLE>"; if ($edit == "postalles") { $sql = "SELECT * FROM forum_posts WHERE categorie=$categorie AND topic=$topic ORDER BY id ASC"; $resultaat = mysql_query($sql); while ($r = mysql_fetch_object($resultaat)) { echo "<TR><TD>verander naam: <TD><textarea name='naam'>$r->berichten</textarea></TD></TR>"; echo "<input type='hidden' name='id' value='$r->id'>"; echo "<TR><TD><a href=$PHP_SELF?delete=post&id=$r->id>verwijder deze post</a>"; } echo "<input type='hidden' name='type' value='post'>"; } echo "</TABLE>"; echo "<input type='submit' name='verander' value='wijzig'>"; exit(); } if ($verander) { //POST EDITTEN if ($type == "post") { $sql = "UPDATE forum_posts SET berichten = '$naam' WHERE id = '$id'"; mysql_query($sql); } ?><script>location.href="forum.php";</script><? } ?> |