[IPCOP]Firewall settings editten

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Ik probeer om op mijn firewall de settings te veranderen maar dat wil niet echt lukken.
Hiervoor moet ik een bestand editten in een speciale dir. Kan wel in die dir komen maar zou niet weten hoe ik die file moet editten.
Heb samen met een andere tweaker even geprobeerd om dit op te lossen maar, mc en pico werken niet met deze distro.
Weet iemand wel hoe ik die files kan editten.?

Dit wil ik dus doen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op zaterdag 15 juni 2002 22:08 schreef Hurricane het volgende:
Ik probeer om op mijn firewall de settings te veranderen maar dat wil niet echt lukken.
Hiervoor moet ik een bestand editten in een speciale dir. Kan wel in die dir komen maar zou niet weten hoe ik die file moet editten.
Heb samen met een andere tweaker even geprobeerd om dit op te lossen maar, mc en pico werken niet met deze distro.
Weet iemand wel hoe ik die files kan editten.?

Dit wil ik dus doen
heb de page niet doorgekeken, maar om wat voor extensie gaat het? waar eindigd de file op die je probeerd te editen?
ik edit al mijn files met nano en anders is misschien Advanced Editor wat? daarmee kan je in een grafische omgeving de files editen is makkelijk om te zien wat er dan niet lukt met openen. kan je namelijk denk ik de output in de terminal zien tijdens opnenen van het desbetreffende bestand.

dit zijn maar ideetjes, geen garantie dat het werkt :)

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Deze distro is dus echt helemaal kaal gemaakt. Staat dus niets op wat hij niet nodig zou hebben voor zijn functie als firewall / proxy etc. http://www.ipcop.org

De extensie is .up (rc.firewall.up)

Ik denk dus niet dat die bestanden toegevoegd zijn aan deze distro. Heb net ff alleen nano ingetypt en hij vind deze niet.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op zaterdag 15 juni 2002 22:20 schreef Hurricane het volgende:
Deze distro is dus echt helemaal kaal gemaakt. Staat dus niets op wat hij niet nodig zou hebben voor zijn functie als firewall / proxy etc. http://www.ipcop.org

De extensie is .up (rc.firewall.up)

Ik denk dus niet dat die bestanden toegevoegd zijn aan deze distro. Heb net ff alleen nano ingetypt en hij vind deze niet.
ben neit bekend met deze distro maar je zou dan nano of ae even moeten downloaden vanaf freshmeat.net of sourceforge.net daar staat ie wel op, weet alleen niet zeker of het wel werkt

nano is namelijk een clone van pico :) alleen wel free-license dus gratis te gebruiken.
ae zou je wel even naar kunnen zoeken, niet geschoten is altijd mis :)

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Zou niet weten hoe ik die files op die machine moet krijgen. Ben echt linux noob. Dos en windows gaat me perfect af maar linux niet. Is er niet een commando net zoals edit in dos.?

• TigZ
  • Laatst online: 00:24

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Voor het bewerken van bestanden op je ipcop box moet je de vi editor gebruiken.

Dus: vi /etc/rc.d/rc.firewall.up

Verwijderd

Hoi
Probeer eens vi (spreek uit als vi-eye)

gebruik:
'vi bestandsnaam'
- om in de invoer modus / tekstbewerkingsmodus te komen gebruik de toets 'insert'
- om in de command modus te komen gebruik de toets esc
- om uit vi te gaan: in de command modus ':q'
- om uit vi te gaan en het bestand op te slaan ':wq'

Vi is bij mij bekend de enige editor binnen ipcop. Ik waarschuw je wel, het is even wennen met vi als je geen unix achtig systeem kent, maar na een tijdje is het echt verslavend. Zoek voor hulp met vi ook even op inet.

suc6 :)

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Perfect dat is gelukt, moet ik na het editten van de settings ook nog mijn ipcop machine rebooten?

Verwijderd

Als je niet precies weet om welke service(s) het gaat kun je maar beter helemaal herstarten dan weet je zeker dat het configuratiebestand opnieuw wordt ingeladen.
Pagina: 1