[SP]Onleesbaar door grote topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik was altijd vervent poster/lezer van het Spielerij forum. De laatste tijd lijkt het echt wel alsof Spielerij slechts één grote database is geworden voor topics over bepaalde games die tot in den treure doorlopen.

Het is mooi dat mensen via Tweakers elkaar kunnen vinden om gezellig te spelen, maar actuele, hoogwaardige discussies zoals er enkele maanden geleden waren zijn behoorlijk in de knel gekomen.

Eén blik op het topic index laat zien wat ik bedoel. Eén onoverzichtelijk woud van lange topictitels met belachelijk veel links naar de vele pagina's die ze bestrijken. Ik wil niemand zijn plezier ontnemen, maar als er zoveel interesse is voor een onderwerp kan men toch beter een dedicated forum/site aanmaken zoals gameclans dat ook al tijden (moeten) doen?

Misschien is een limiet aan het aantal pagina's die topics mogen bestrijken een oplossing (5 pagina's of zo...)? Oude topicdelen verdwijnen dan naar de achtergrond en de rest van de topics komen weer wat beter tot hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het grote gamecube topic bijvoorbeeld... harstikke rommelig omdat IEDER spel, alle hardware en alles wat met de GC te maken heeft daar wordt besproken... Dan zijn er ook nog eens verschillende contests die er door lopen. Het is gewoon een grote rotzooi.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Idd... niet alleen de index wordt er rommelig door, maar ook de topics zelf. Niemand gaat 25 pagina's doorlezen waardoor er heel wat dubbelposts en bijdragen van laag niveau worden geplaatst.

heel vervelend en nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Deze discussie is hier de laatste weken al vaak geweest (zie ondertitel :P).

[topic=506166]
[topic=519510]
[topic=480042]

Uiteindelijk bleek overal wel dat het niet gewenst was om een heleboel kleine topics te openen, omdat dan de active topics-lijsten erg vervuild worden met 20 topics over een onderwerp. Het is redelijk onoverzichtelijk in het topic, maar daarbuiten blijft het netjes. Het is een kwestie van concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Sluit wel lekker aan bij:
[topic=506166/1/25]

Maar ik snap wat je bedoelt.Ik post er verder nooitmaar jah. Het is een grote ^%*&(* zooi imho. Kunnen ze niet beter een apart systeem maken voor SP? Gewoon directorys of zow? Gamecube dir , Xbox dir ,Pc related dir, PS2 dir etc etc..???

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Op zaterdag 15 juni 2002 21:52 schreef Compubiter het volgende:
Deze discussie is hier de laatste weken al vaak geweest (zie ondertitel :P).

[topic=506166]
[topic=519510]
[topic=480042]

Uiteindelijk bleek overal wel dat het niet gewenst was om een heleboel kleine topics te openen, omdat dan de active topics-lijsten erg vervuild worden met 20 topics over een onderwerp. Het is redelijk onoverzichtelijk in het topic, maar daarbuiten blijft het netjes. Het is een kwestie van concessies doen.
Damn ,ik ben traag.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zaterdag 15 juni 2002 21:52 schreef Eth3r3al het volgende:
Sluit wel lekker aan bij:
[topic=506166/1/25]

Maar ik snap wat je bedoelt.Ik post er verder nooitmaar jah. Het is een grote ^%*&(* zooi imho. Kunnen ze niet beter een apart systeem maken voor SP? Gewoon directorys of zow? Gamecube dir , Xbox dir ,Pc related dir, PS2 dir etc etc..???
Had ik in dit topic: [topic=519510] ook al voorgesteld. Lees de reactie van IceStorm maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 21:52 schreef Eth3r3al het volgende:
Kunnen ze niet beter een apart systeem maken voor SP? Gewoon directorys of zow? Gamecube dir , Xbox dir ,Pc related dir, PS2 dir etc etc..???
Ik kan je garanderen dat dat niet gebeurd :)
Is al een discussie over geweest en is afgewezen ;)
Helaas kun je de discussie hierover niet lezen dus een linkje is wel mogelijk maar onzinnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Het "Grote Topic-topic" gaat voornamelijk over de onzinnigheid van de topics. Ik wilde meer nadruk leggen op het feit dat deze topics andere, vaak diepgaandere en volgens mij persoonlijk interessantere, topics wegdrukken. Ik ben het er dus niet mee eens dat het buiten de topics wel netjes blijft. Daarom wees ik ook op de index van Spielerij.

Als ik bijvoorbeeld Spielerij open krijg ik eerst een halve hartverlamming van de onoverzichtelijkheid, vervolgens zinkt de moed mij in de schoenen en dan klik ik het snel weer weg.

Ik denk niet dat ik de enige ben. Dat blijkt wel uit het feit dat er kennelijk veel over wordt geklaagd hier. Bovendien is het voornamelijk een fenomeen van de laatste tijd. Het kan zeker wel anders. Bovendien heb ik liever 20 kleinere topics dan 20 grote topics in de lijst staan. Oude delen zakken snel genoeg weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Op zaterdag 15 juni 2002 21:55 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat dat niet gebeurd :)
Is al een discussie over geweest en is afgewezen ;)
Helaas kun je de discussie hierover niet lezen dus een linkje is wel mogelijk maar onzinnig :P
Geef me maar rechten tot het crewforum hoor :+ Maar ik las het al btw... Maar een search optie op topic is idd wel wat.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:24
RedTop: Stel je eens voor, je vind een bepaald spel absoluut niet leuk, dan kom je in Spielerij, en dan gaan de bovenste 20 topics over dat spel. Ik zou dan iig niet erg veel zin meer hebben om daar nog rond te hangen aangezien dat spel blijkbaar redelijk populair is, en andere topics weggedrukt worden door de topics over dat andere spel.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Ik begrijp het, maar stel je voor: Je vindt bepaalde topics absoluut niet leuk en de bovenste 20 topics gaan daarover en zijn ook nog eens 20 pagina's groot waardoor de topics die je wel leuk vindt in het niet vallen...

Ik bedoelde het volgende:

Je maakt delen. bv. Het GameCube Topic Deel1, Deel2 enzo... Dat gebeurt nu ook al, maar vaak veel te laat. Als een Deel aan bv 5 pagina's komt wordt er een volgend deel gestart. Het vorige deel zakt dan snel genoeg weg uit de actieve topic lijsten.

Ik zeg dus niet dat alle delen actief moeten/mogen blijven! alleen in de actuele delen mag worden gepost. Oude delen zijn dan ter referentie of zo... eventueel wordt er een slotje opgegooid om te voorkomen dat een onwetende deze weer omhoog schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zaterdag 15 juni 2002 22:08 schreef RedTop het volgende:
Ik zeg dus niet dat alle delen actief moeten/mogen blijven! alleen in de actuele delen mag worden gepost. Oude delen zijn dan ter referentie of zo... eventueel wordt er een slotje opgegooid om te voorkomen dat een onwetende deze weer omhoog schopt.
Volgens mij worden oude topics ook gesloten hoor. En als je vindt dat er van een groot topic een nieuw deel mag worden geopend meld je dit even in [forum=26].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redtop: als de users zouden stoppen met het posten van onzin in die topics zouden ze niet zo hard lopen en een stuk overzichtelijker zijn. 1000 is het aantal dat we op stoppen omdat 999 reply's per pagina het maximum is waarop je je prefs kunt instellen. Met ctrl f kun je dan toch nog redelijk snel dingen zoeken.

Ik zeg niet dat dit de ideale situatie is: over de aanpak van dit soort discussie loopt reeds een lange draad in CF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik moet toegeven dat ook ik mer er soms aan erger... maar daarintegen, ik mijd deze topics meestal en als ik een vraag heb over zo'n soort spel post ik wel in zo'n groot topic, als een vraag niet beantwoord wordt gewoon een dag of wat weer stellen... hiermee zorg je zelf mischien ook voor een rotzooi maar dat gebeurd toch in dit soort topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Op zaterdag 15 juni 2002 22:25 schreef ItSnows het volgende:
Redtop: als de users zouden stoppen met het posten van onzin in die topics zouden ze niet zo hard lopen en een stuk overzichtelijker zijn.
Ok, goed argument. Ik erger me ook aan het lage niveau van het laatste (half) jaar. Maar is het ook niet een beetje aan de modjes om juist daar dan strenger tegen op te treden? het loopt nu iig echt uit de hand imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 22:25 schreef ItSnows het volgende:
Redtop: als de users zouden stoppen met het posten van onzin in die topics zouden ze niet zo hard lopen en een stuk overzichtelijker zijn. 1000 is het aantal dat we op stoppen omdat 999 reply's per pagina het maximum is waarop je je prefs kunt instellen. Met ctrl f kun je dan toch nog redelijk snel dingen zoeken.
Dus is dat de rede dat het bij 1000 posts stopt? :?
Volgens mij is het wel makkelijker om op pagina 2 te klikken dan deel 2 ervan te zoeken. Ook omdat er meestal geen link aan het eind van zo'n topic naar het volgende topic staat.

Ik dacht altijd dat het voor de lay-out was, en dat ze gewoon maar 1000 deden omdat dat een mooi getal is ofzo. :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wordt het sowieso eens tijd om SP op te delen in consolegaming en pc-gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 16 juni 2002 21:27 schreef 007 het volgende:
Misschien wordt het sowieso eens tijd om SP op te delen in consolegaming en pc-gaming.
Is denk ik niet een goed idee... vooral als je vast zit in een bepaald spel wat en op pc is verschenen en op console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:27 schreef 007 het volgende:
nuh... dat is te veel poespas voor een eenvoudig forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

(late reactie door omstandigheden)

Ik weet dat SP een beetje onoverzichtelijk puinhoop is op het moment.

Ik wil daar in overleg met mijn collega's (:+) wel wat aan gaan veranderen maar ik heb op het moment nog geen 'gouden idee'. Ik gok dat je sowieso tot het 'nieuwe' forum moet wachten voordat er wat verandert.

Ik heb iig wel een paar ideeen die het uitwerken waard zijn denk ik maar voor het moment zal het even zo moeten blijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 17 juni 2002 13:40 schreef IceStorm het volgende:
(late reactie door omstandigheden)

Ik weet dat SP een beetje onoverzichtelijk puinhoop is op het moment.

Ik wil daar in overleg met mijn collega's (:+) wel wat aan gaan veranderen maar ik heb op het moment nog geen 'gouden idee'. Ik gok dat je sowieso tot het 'nieuwe' forum moet wachten voordat er wat verandert.

Ik heb iig wel een paar ideeen die het uitwerken waard zijn denk ik maar voor het moment zal het even zo moeten blijven ;).
Volgens mij is de oplossing niet zo moeilijk: sta meer sub-topics toe. Het in hokjes duwen van problemen is wel erg Hollands, maar het maakt de boel er niet overzichtelijker op.

In het begin heb je waarschijnlijk wel een wildgroei van topics, maar op een gegeven moment stabiliseert zich dat wel. Ik snap ook wel dat je niet voor elk probleem een nieuw topic moet aanmaken, maar een iets minder restrictief slotjesbeleid lijkt me wel zo prettig voor de leesbaarheid en de informatiewaarde van de topics.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 17 juni 2002 13:43 schreef Wokschotel het volgende:
Volgens mij is de oplossing niet zo moeilijk: sta meer sub-topics toe.
Dat is geen oplossing naar mijn idee. Nu blijft het meestal bij 2 topics, 1 met problemen en 1 met ervaringen/pics ed. Je kunt er moeilijk 'meer' maken die toch nog 'algemeen' zijn. Anders krijg je het probleem dat iedereen alsnog zijn eigen probleem belangrijk vind.
Het in hokjes duwen van problemen is wel erg Hollands, maar het maakt de boel er niet overzichtelijker op.
Ben ik met je eens maar jou oplossing is naar mijn idee ook niet alles ;)
In het begin heb je waarschijnlijk wel een wildgroei van topics, maar op een gegeven moment stabiliseert zich dat wel.
Ik ben bang van niet. Ik heb ooit geteld hoeveel topics over Black & White ik voorzien heb van een slotje, dat waren er 69 (en ik was niet de enige). Ik weet dat ik bij GTA 3 bijv al veel meer topics heb gesloten (zeker samen met ItSnows/The Will). Oftewel, je krijgt dan geen wildgroei meer maar een extreem onoverzichtelijke chaos waar niemand wat aan heeft of blij van wordt.
Ik snap ook wel dat je niet voor elk probleem een nieuw topic moet aanmaken, maar een iets minder restrictief slotjesbeleid lijkt me wel zo prettig voor de leesbaarheid en de informatiewaarde van de topics.
Ik ben dus nog bezig om 'iets' te bedenken zodat het wel in goede banen geleid kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:50 schreef IceStorm het volgende:

Ik ben dus nog bezig om 'iets' te bedenken zodat het wel in goede banen geleid kan worden ;)
Hopelijk verzin je iets snel want hoe het nu is, is helaas om te huilen :'( . Ookal vind ik Spielerij het leukste onderdeel op de Forum het word steeds onaangenamer om te er posten....
Veel topics met ruim over de 20 paginas bv de Gamecube topic,
Ik ben Gamecube fan enzo maar ik heb al geen zin om daar te posten omdat het gewoon te veel paginas zijn en anders als je het niet leest post je misschien een dubbelpost ofzo...
Veel Succes met de oplossing die je gaat zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 21:39 schreef RedTop het volgende:
Misschien is een limiet aan het aantal pagina's die topics mogen bestrijken een oplossing (5 pagina's of zo...)? Oude topicdelen verdwijnen dan naar de achtergrond en de rest van de topics komen weer wat beter tot hun recht.
Idd... niet alleen de index wordt er rommelig door
Het is een grote ^%*&(* zooi imho.
De oplossing: Eigenlijk heel simpel: zet in je preferences 'het Maximumaantal berichten per pagina' minimaal op 50 en je zult zien dat Spielerij weer mooi overzichtelijk is.
Het grote gamecube topic bijvoorbeeld... harstikke rommelig omdat IEDER spel, alle hardware en alles wat met de GC te maken heeft daar wordt besproken... Dan zijn er ook nog eens verschillende contests die er door lopen. Het is gewoon een grote rotzooi.
Ik post vrij vaak in het grote GC topic en heb er zelf geen problemen mee. De discussie gaat voornamelijk over games en hier en daar een vraagje over hardware en andere onderwerpen.
Hopelijk verzin je iets snel want hoe het nu is, is helaas om te huilen . Ookal vind ik Spielerij het leukste onderdeel op de Forum het word steeds onaangenamer om te er posten....
Veel topics met ruim over de 20 paginas bv de Gamecube topic,
Ik ben Gamecube fan enzo maar ik heb al geen zin om daar te posten omdat het gewoon te veel paginas zijn en anders als je het niet leest post je misschien een dubbelpost ofzo...
Dat is het nadeel van grote topics. Dubbelposts vind ik dan ook niet erg, het hoort erbij. Niet zo druk over maken en gewoon posten.
Is denk ik niet een goed idee... vooral als je vast zit in een bepaald spel wat en op pc is verschenen en op console...
Ik zie het probleem niet. Je post je vraag dan gewoon in het subforum voor het desbetreffende platform. Bijvoorbeeld: ik heb Final Fantasy XI voor de PS2 dan komt mijn vraag dus in het console forum.
Volgens mij is de oplossing niet zo moeilijk: sta meer sub-topics toe.
Dat is geen oplossing naar mijn idee.
Naar mijn idee wel, ten eerste heb je niet alles meer doorelkaar (PC vs console). Ten tweede creeër je de mogelijkheid om meer kleinere topics te openen zodat de grote topics zich op 1 onderwerp kunnen concentreren.

Ik lees nu aldoor wel dat een extra forum geen optie is maar ik ben zeer benieuwd naar de redenen.

Mijn twee eurocentjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Ik vind die grote topics ook flink klote, vroeger waren het gewoon een hoop kleine topics, wat op zich ook niet ideaal was, maar ik heb nog wel een ideetje :P .
IPV om elk aspect in een klein topic te stoppen, of juist alles in 1 groot topic te dumpen, kan je ook verschillende aspecten in verschillende topics doen.

Bijvoorbeeld nou Warcraft 3= algemeen, tactics, screens, ervaringen, bugs, etc. En niet 'ik heb een probleem met xp want hij geeft exeption 4938769437602602376023, kan iemand me helpen? Ik heb een pc, voor de rest week dr niks over.', en ook niet 1 groot, lomp onoverzichtelijk topic waar je geen reet meer kan terugvinden met isdn oid.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb dit topic niet doorgelezen, maar ik kwam deze tegen in de zoek omdat ik in LA hierover mijn beklag wilde doen.

SP suckt op deze manier. Je kunt wel een BEETJE centraliseren maar zoals het nu is, is het gewoon strontvervelend, je kunt geen reet vinden en het is niet uitnodigend om eens ergens over te gaan lullen.

Daarnaast leest men gewoon over je posts heen (ik heb mensen gezien die drie of vier keer iets moesten vragen voordat er op gereageerd werd).

Suckt.

Serieus.

:{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ah, leesvoer.

Misschien dat ik deze zo ook nog effe omhoog schop.

[topic=506166/1/25]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 03 juli 2002 03:17 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik heb dit topic niet doorgelezen, maar ik kwam deze tegen in de zoek omdat ik in LA hierover mijn beklag wilde doen.

SP suckt op deze manier. Je kunt wel een BEETJE centraliseren maar zoals het nu is, is het gewoon strontvervelend, je kunt geen reet vinden en het is niet uitnodigend om eens ergens over te gaan lullen.

Daarnaast leest men gewoon over je posts heen (ik heb mensen gezien die drie of vier keer iets moesten vragen voordat er op gereageerd werd).

Suckt.

Serieus.

:{
Misschien heb ik hier een mogelijke oplossing voor!

Als we de modjes zo ver kunnen krijgen dat ze 2 'Grote' topics maken, waar er nu 1 is.

1. Text only! Geen afbeeldingen toegestaan!
2. Post zoveel mogelijk afbeeldingen en praat er lekker over!

Zodoende wordt het niveau in deel 1 hopelijk wat hoger. Omdat er weinig pics in zitten kun je je prefs op 1000 zetten en alsnog, erg goed zoeken! :7

Enig nadeel is, dat deel 2 wellicht snel gemoved wordt na de HK.

Klinkt dit interessant? :?

/edit
Bij deze oplossing past GoT zich dus aan, aan sommige gebruikers, je kunt natuurlijk jezelf ook aanpassen door de pics ff uit te schakelen, kan in (nagenoeg?) elke browser.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de sof2 even helemaal doorgelezen, gewoon voor de aardigheid :P

Maar ik irriteerde me dood aan sommige replys die werkelijk nergens op slaan. Iedereen die 10x zit te jodelen wat voor een best systeem ze wel niet hebben en dat sof2 bagger erop draait. Terwijl het bij anderen juist weer uitstekend draait. We zijn toch tweakers hiero, je mag kwa hardware toch wel WAT niveau verwachten hiero :?

En dan nog een nog veel ergere irritatie: er wordt bijvoorbeeld een warez request gedaan of er wordt een illegaal linkje gegeven, oe jee moet je eens kijken hoeveel mensen het wel niet nodig vinden om daarop te reageren :(

Verder vind ik een "grote" topic een goed plan :) maar er moet toch wat strenger tegen de offtopic reacties worden opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Op woensdag 03 juli 2002 03:24 schreef PromWarMachine het volgende:
Klinkt dit interessant? :?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Mijn plan. Om maar even constructief te zijn.

Als een spel uitkomt, moet dat uiteraard in 1 topic. Waar men links naar previews kan posten, screenies, ervaringen, verwachtingen, etcetera. Er kan daarna ook nog over doorgeluld worden.

Problemen moeten per definitie in aparte topics.

Mensen die de zoekfunctie gebruiken hebben vrijwel altijd een probleem. Daarvoor zoek je een oplossing. Die oplossing is onvindbaar in die kolossale stinktopics. Vandaar dat ik de "Help ik heb weinig fps in CS" topics terugwil. Schijt dat dat er veel zijn. Dan zet je maar een slotje, hier en daar. Daar ben je mod voor.

Niets is irritanter dan wanneer je een probleem hebt, en je het gvd 4 keer moet posten voor iemand het leest / de moeite neemt er op te reageren. Ik heb een keer illustratief tot 4 keer toe een Tony Hawk probleem gepost in het Grote Tony Hawk Problemen Topic (:r). Vier keer met PRECIES dezelfde tekst (copypaste). Zo duurde het oplossen van mijn probleem onnodig lang en daar wordt een mens gewoon chagrijnig van.

Daarnaast heb je op deze manier geen reet meer aan de search. Wat wil je nou? Prefs op 999 pagina's zetten en CTRL-F doen? Je zal maar een modem hebben.

En tot slot... Ik ga geen 1000 replies lezen. En je dan wat vraagt is het "dat is al eerder gevraagd". Oh dus :Z

Please doe er wat mee, SP is echt een boutforum zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 03 juli 2002 03:45 schreef Captain Pervert het volgende:

Mee eens.

Mensen die de zoekfunctie gebruiken hebben vrijwel altijd een probleem. Daarvoor zoek je een oplossing. Die oplossing is onvindbaar in die kolossale stinktopics. Vandaar dat ik de "Help ik heb weinig fps in CS" topics terugwil. Schijt dat dat er veel zijn. Dan zet je maar een slotje, hier en daar. Daar ben je mod voor.

Beetje nutteloos, de search vind immers ook topics met een slotje.

Niets is irritanter dan wanneer je een probleem hebt, en je het gvd 4 keer moet posten voor iemand het leest / de moeite neemt er op te reageren. Ik heb een keer illustratief tot 4 keer toe een Tony Hawk probleem gepost in het Grote Tony Hawk Problemen Topic (:r). Vier keer met PRECIES dezelfde tekst (copypaste). Zo duurde het oplossen van mijn probleem onnodig lang en daar wordt een mens gewoon chagrijnig van.

Dat zuigt, shit happens, heb ik ook wel eens gehad hoor. Is niet iets waar de modjes iets aan kunnen doen in ieder geval.

Daarnaast heb je op deze manier geen reet meer aan de search. Wat wil je nou? Prefs op 999 pagina's zetten en CTRL-F doen? Je zal maar een modem hebben.

Degenen die dit interessant vinden hebben geen modem, zeker niet als je kijkt naar de online multiplayergames als WarCraft III. 1000 Replies lezen en laden is ook bijna ondenkbaar met 56k6, dit is echt de effectiefste methode, naar mijn mening.

En tot slot... Ik ga geen 1000 replies lezen. En je dan wat vraagt is het "dat is al eerder gevraagd". Oh dus :Z

Dat is nou eenmaal het beleid, eerst zelf zoeken, dat kan prima in zo'n groot topic met control-f, zoals je zelf al zegt.

Indirect mee eens, door al die "Het grote [...] "-topics vind ik het er minder leuk, maar da's de consequentie van het bij elkaar zetten van 10 losse topics in een groot topic.
/edit
Sorry, dit wordt een beetje lastig quoten, maar goed, zo is het wel overzichtelijk *D

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Wil je nou serieus beweren dat CTRL-F-en in een pagina met 1000 replies aanvaardbaar is, omdat die topics over onderwerpen gaan die modemers niet aangaan/interesseren, en dat er dus met hen geen rekening gehouden hoeft te worden?

Het lot van de modemer ligt mij niet echt na aan het hart (I got a cable up my ass, thank god) , maar dat is wel een erg vreemde bewering hoor.

En je voegde nog iets essentieels toe trouwens: "minder leuk". Het is gewoon minder leuk inderdaad. Weg gezelligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 03 juli 2002 04:04 schreef Captain Pervert het volgende:
Wil je nou serieus beweren dat CTRL-F-en in een pagina met 1000 replies aanvaardbaar is, omdat die topics over onderwerpen gaan die modemers niet aangaan/interesseren, en dat er dus met hen geen rekening gehouden hoeft te worden?

Het lot van de modemer ligt mij niet echt na aan het hart (I got a cable up my ass, thank god) , maar dat is wel een erg vreemde bewering hoor.

En je voegde nog iets essentieels toe trouwens: "minder leuk". Het is gewoon minder leuk inderdaad. Weg gezelligheid.
Los van modem users is het CTRL-F resultaat echt wel bevredigend.

Normaal kijk ik toch graag topics door als: "Het grote WarCraft III topic", "En hoe ziet jou desktop er uit" & "Jonge meiden topic deel XXX". Nog niet zo lang geleden had ik een poosje geen ADSL, maar 56k6, wat ik bedoel is: dat laat je het echt wel uit je hoofd om die topics aan te raken.
Je kunt namelijk gerust een uurtje koffie gaan drinken als je bovenstaande topics, geheel wilt openen met 56k6. Er zijn er maar weinigen die dat er voor over hebben.

Overigens schat ik dat 80%+ hier flat free, kabel, adsl, T1 & wat al niet meer heeft.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hier heb ik er nog een voorbeeld van een topic dat gesloten is.

Quote uit mijn SM-melding
Even het volgende.

Ik had een probleem met een spel waar ik al 3 (inmiddels 4) dagen problemen mee heb.
Als ik de search gebruik en zoek op 'SoF2' of 'Soldier 2' dan kom ik bergen topics tegen die over dit spel gaan maar ook gesloten zijn.
Of ik kom topics tegen waar ik niets aan heb.

Nu heb ik gister een topic geopend en deze is gesloten door de goed heiligman.

Ik heb nu 2 aanmerkingen hierop.

1- Dat grote topic dat is gegeven valt niet op in de lijst omdat er niet in de titel staat dat deze ook gebruikt kan worden voor de problemen.
Hiervoor zou ik dan graag een wijziging in de titel willen zien omdat er meer slotjes zullen volgen anders.

2- (Voor Sinterklaas) Waarom vind jij een kick na 12 uur niet goed?
In de vele LA-topics die er zijn kun je lezen dat 12 uur goed genoeg is, dit vinden vele mods die in deze topics gereageerd hebben.
Trouwens, dat topic heb ik gister gemaakt en ok kick dit dus een dag later.

Ik weet wat er in de FAQ's staan en zal dan ook nooit de fout begaan om dat niet na te leven.
Mijn topic was dus volgens de spelregels. :)
Mijn topic: [topic=540877]

Waarom ik dit hier post?
Simpel, het gaat mij alleen maar om een wijziging van het algemene topic die er is voor SoF2.
[topic=502309/1/25]

Verder zal ik ook nog in dat LA-topic reageren over de te lange 'algemene' topics.
Dit kwam alleen maar omdat de topictitel niet goed is.
En daarom opende ik een nieuw topic, die uiteraard gesloten is. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 12:51 schreef bazs2000 het volgende:
Hier heb ik er nog een voorbeeld van een topic dat gesloten is.

Quote uit mijn SM-melding
[..]

Dit kwam alleen maar omdat de topictitel niet goed is.
En daarom opende ik een nieuw topic, die uiteraard gesloten is. :{
1: Daarvoor hebben we dus ook een search :)

2: [topic=513999/1/100] :?

Maarja, aangezien dat grote topic al vrij oud is is het idd misschien wel een goed iedee om die op slot te zetten, en ALS er nog vragen zijn om er gewoon een nieuw topic voor te maken. Aangezien er niet meer veel vragen zijn zal dat dus niet veel zijn. :)
Maarja, tot nu toe is dat niet zo dus en moet je het toch wel met de oude doen. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 03 juli 2002 13:00 schreef DataBeest het volgende:

[..]

1: Daarvoor hebben we dus ook een search :)
Moet je eens kijken hoeveel hits je krijgt als je zoekt op SoF2. :)
En ook maak je mee dat niet alle titels duidelijk zijn. :)
2: [topic=513999/1/100] :?
Tja, dat is een topic van 4 juni en met zo'n titel ook niet lekker terug te vinden.
Maarja, aangezien dat grote topic al vrij oud is is het idd misschien wel een goed iedee om die op slot te zetten, en ALS er nog vragen zijn om er gewoon een nieuw topic voor te maken. Aangezien er niet meer veel vragen zijn zal dat dus niet veel zijn. :)
Maarja, tot nu toe is dat niet zo dus en moet je het toch wel met de oude doen. :P
Ach, de leeftijd van een topic boeit niet echt.
Zolang het maar overzichtelijk en te vinden blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik moet zeggen dat ik de Neverwinter Nights op het moment wel goed verdeeld vindt. Evenals de GTA 3 topics niet al te lang gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 13:12 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Tja, dat is een topic van 4 juni en met zo'n titel ook niet lekker terug te vinden.
Jij zei zelf dat het in vele LA topics bekend is dat het ook na 12 uur mag, ik zoek op '24 kicken' en het eerste waar het in staat is dit. :o
Ach, de leeftijd van een topic boeit niet echt.
Zolang het maar overzichtelijk en te vinden blijft. :)
Ik ben het ook met je eens dat het NIET overzichtelijk is en dat er WEL wat aan gedaan kan worden.
Voorbeeld:
• Maak een stickey topic waar alle grote topics in staan en update die regelmatig.
• Als je een topic sluit omdat er een groot topic over is, zet er dan het URL van het grote topic erbij zodat het nog later terug is te vinden, dat is het nu idd moeilijk. :P

Maarja, daar kun jij niks aan doen, je moet gewoon goed zoeken voordat je een topic opend. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"blabla topic deel 50000"

het houd ook nooit op he, zodra iets 700 posts krijgt ofzo word er gewoon een "nieuw deel" gestart, en meestal replyen maar stuk of 6 verschillende mensen. Ik snap het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:16 schreef DataBeest het volgende:
Jij moet eens wat vaken de sticky's in SP lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 13:31 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Jij moet eens wat vaken de sticky's in SP lezen :+
Ik lees ze allemaal, en er staan nu alleen maar links naar het GTA3 en UT2003 topic. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:37 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik lees ze allemaal, en er staan nu alleen maar links naar het GTA3 en UT2003 topic. :P
En door wie worden die gemaakt? Dus wie maken er nog meer over de andere Grote topics zodat deze verzameld worden? Niet de moderator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 13:39 schreef ItSnows het volgende:

[..]

En door wie worden die gemaakt? Dus wie maken er nog meer over de andere Grote topics zodat deze verzameld worden? Niet de moderator :+
Nou, dan maak ik wel een topic waar zo'n beetje alle grote topics in staan en dan maak JIJ er een sticky topic van. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 03 juli 2002 03:45 schreef Captain Pervert het volgende:
Mijn plan. Om maar even constructief te zijn.

Als een spel uitkomt, moet dat uiteraard in 1 topic. Waar men links naar previews kan posten, screenies, ervaringen, verwachtingen, etcetera. Er kan daarna ook nog over doorgeluld worden.
Klopt. die ouwehoertopics moeten gewoon in een topic, anders wordt het echt een zooitje

Klopt, ben ik het helemaal mee eens, grote topics zorgen ervoor dat de search gewoon onbruikbaar wordt.
Mjah, je vindt als je zoekt alleen maar grote topics, maar je mist dan de topictitels.
Wat cru gesteld, maar grote topics zijn inderdaad verre van ideaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Itsnows wees mij erop dat bij een "beta release" van een spel soms wel 500 (!) fouten bekend worden na een tijdje.. Als je daar ALLEMAAL een apart topic voor laat openen (die toch kansloos zijn), wordt het wel een zooitje... Misschien moet er dan wel streng gedaan worden tegen support op geleechde zooi, ga dan voor help maar zoeken op het warezboard of bij de releasegroup ofzo.. Want om nou voor slecht geripte spellen heel SP een zooi te laten zijn om het te helpen vind ik ook weer zo wat....

Wat vind jij daarvan captain pervert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
wanneer je dat doet dan is het ook niet meer aanvaardbaar dat modjes in het forum spellen spelen en discussies over strategy hebben wanneer het spel nog niet gereleased is natuurlijk. *kuch* ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 15:02 schreef Justice het volgende:
wanneer je dat doet dan is het ook niet meer aanvaardbaar dat modjes in het forum spellen spelen en discussies over strategy hebben wanneer het spel nog niet gereleased is natuurlijk. *kuch* ;)
Wat heeft dat met de technische kant van de spellen te maken? :?
Dat zou dus dan niet mogen omdat daar nog veel bugs in zitten, maar dat heeft dus niks met de gameplay te maken? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:53 schreef JvS het volgende:
Aanvulling: 500 op 1 dag tijd. Dus het zullen/kunnen er veel meer zijn. En het is overigens alleen gebaseerd op het GTA3 topic en op de eerste 2 dagen van de warez release van GTA3 (voor NWN zijn het er bijvoorbeeld veel minder).

Ik ben heel erg bang dat de gevolgen zullen zijn dat de Active Topics alleen nog maar SP topics zullen bevatten. Dat is oneerlijk tov de andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, Captain Pervert... Je hebt helemaal gelijk! Het is een gigantische chaos in SP aan het worden en voor nieuwe spellen heeft het geen zin meer op de search te gebruiken want dan moet je vaak duizenden reacties doorlezen. Ook een leuk effect hiervan is dus dat niemand meer zoekt en elke vraag minstens 20 keer wordt gevraagd in een topic.

En ach ja, tot op heden is er nog geen enkele oplossing gevonden. Ja, je kan 999 reacties per pagina instellen. Maar omdat zelfs de screenshots in die grote topics gedumpt worden is dat voor een ISDN-er dus echt niet te doen. Mijn oplossing is gewoon wat meer naar andere fora's toe gaan (zijn er genoeg hoor) en wachten tot de problemen in SP opgelost zijn, want dit ge-erger doet jezelf weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 19:51 schreef 007 het volgende:
Maar omdat zelfs de screenshots in die grote topics gedumpt worden is dat voor een ISDN-er dus echt niet te doen.
Jaja, 90% heeft hier wel breedband, dus dat is een smoes. En ISDNers hebben alsnog wel een stopknop in hun browser zitten waarmee ze die plaatjes kunnen stoppen terwijl de tekst al binnen is. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

* IceStorm is beetje druk maar heeft wel even nagedacht:

Hoe 'werkbaar' is (denken jullie) het volgende:

Stel, een spel wordt uitgebracht (ja dat gebeurt :+), daarvan komt 1 topic met ervaringen, gameplay, screenies en wat kleine 'ik zit vast vragen'. Ja zo'n topic gaat hard (kan hard gaan) maar je hoeft niet alles te lezen voordat je iets post, je kunt gewoon een beetje 'sfeer proeven' van het spel door lukraak wat posts te lezen.

Daarnaast mag er voor ieder probleem een topic komen, MITS het probleem helder ende duidelijk is uitgelegd en het een technisch issue is (dus niet 'help mijn iso doet het niet'). Onder helder versta ik dus een topic met nuttige specs, heldere probleemomschrijving en 'wat heb je al geprobeerd'.

Problemen van 2 mensen (of meer) die hetzelfde zijn worden 'samengevoegd' (uhm 1 gaat dicht met een verwijzing naar de andere ;)).

Doel wat ik wil bereiken: Iets meer overzicht en iets meer tevredenheid bij mensen.

Let wel, topics met vragen als 'help [insert game] werkt niet' en als tekst 'ja ik krijg een zwart scherm en ik weet het niet' gaan dan ook wel gewoon grof dicht.

* IceStorm wil even zeggen dat dit puur gebrainstorm is dus laat maar horen wat jullie ervan vinden :P

Daarnaast heb ik nog wat ideetjes voor het nieuwe forum maar die moeten we eerst maar eens bespreken met de heren van Parse en uiteraard mijn gewaardeerde collega's ItSnows en The Will ;)

007, jij hebt ook 'breedband' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 20:04 schreef DataBeest het volgende:
Jaja, 90% heeft hier wel breedband, dus dat is een smoes. En ISDNers hebben alsnog wel een stopknop in hun browser zitten waarmee ze die plaatjes kunnen stoppen terwijl de tekst al binnen is. :P
Echt geen 90% van de bezoekers heeft breedband hoor en dan nog... Er wordt gereageerd op die screenshots, dan moet ik maar een paar kilometer scrollen en kijken wanneer er weer een interessante post is? Die screenshots moeten gewoon in een apart topic klaar.
Op woensdag 03 juli 2002 20:07 schreef IceStorm het volgende:
* IceStorm is beetje druk
Gefeliciteerd jongen.
Hoe 'werkbaar' is (denken jullie) het volgende:
Als ik het een cijfer moet geven? Een 2,2. Er is van een oplossing zelfs weinig sprake, want als je alle probs in ieder een apart topic zet, wordt het een nog grotere mega zooi.

De oplossing is simpel: Splits SP in consoles en PC. Software is toch ook gesplits in Windows en Non-Windows en Algemeen enz.? Waarom zouden we dat bij SP niet doen? SP is het grootste (of één na grootste misschien) forum, het wordt tijd dat dat eens gesplitst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan ook. Het zijn veel en veel teveel actieve topics... Maar is de consolehoek wel genoeg om een heel forum mee te vullen? En is het niet zo dat de "warez" games met mensen die "ff" snel een probleem opgelost willen hebben, dit hier op het forum dumpen?

Het splitsen van in twee fora maakt het niet ineens 'beter' hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 20:26 schreef JvS het volgende:
En is het niet zo dat de "warez" games met mensen die "ff" snel een probleem opgelost willen hebben, dit hier op het forum dumpen?
Hmz, ik snap deze zin niet helemaal, maar als je bedoeld dat mensen geen zin hebben om de search te gebruiken... Tja, die topics moet je gewoon trashen, daar is weinig aan te doen. Misschien is dat wel de mentaliteit van de gemiddelde SP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 20:16 schreef 007 het volgende:
De oplossing is simpel: Splits SP in consoles en PC. Software is toch ook gesplits in Windows en Non-Windows en Algemeen enz.? Waarom zouden we dat bij SP niet doen? SP is het grootste (of één na grootste misschien) forum, het wordt tijd dat dat eens gesplitst wordt.
SP is een zootje door de grootte, niet door de veelheid (ook dat, maar niet primair), van topics. Dus de groottte van topics moet
edit:
ook
omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 03 juli 2002 20:16 schreef 007 het volgende:
Dat is het heel simpel, die oplossing kan gewoon nu nog niet. Punt.

Als het nieuwe forum daar mogelijkheden toe bied wil ik wel sub-sub forums overwegen (uhm dat ben ik al aan het ovewegen) maar op het moment, nee, kan niet :).

Daarnaast lost dat niks op aan de 'problementopics'. Tien topics over problemen in spel x blijven dan nog steeds in 1 forum staan (waar ik ook iets voor heb maar dat komt nog wel).

Los daarvan, als ik nu de bovenste 30 topics tel zijn er daarvan maar 2 console gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het lost wel een beetje op als je het splits, maar idd blijven die grote topics vervelend. Ik denk dat het best kan als je voor bijv. elk "onderdeel" een nieuw topic maakt, dus bijv. een problemen topic, een ervaringen topic, een vragen topic en een screenshot topic. Alhoewel dat nog veel is. SP wordt gewoon te populair, niks aan te doen. :)

Edit: Alhoewel ik erbij blijf dat splitsen (in 2, niet meer) toch een hoop van de irritaties oplost, misschien in andere categorien dan consoles en PC. Maar ok, dat kan nu dus niet. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met dat nieuwe forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Splitsen is niet nodig. Zeker een console <--> PC splitsing is niet handig omdat consoles weer veel raakvlakken hebben met Gadget Talk.
Op woensdag 03 juli 2002 14:53 schreef JvS het volgende:
Itsnows wees mij erop dat bij een "beta release" van een spel soms wel 500 (!) fouten bekend worden na een tijdje.. Als je daar ALLEMAAL een apart topic voor laat openen (die toch kansloos zijn), wordt het wel een zooitje... Misschien moet er dan wel streng gedaan worden tegen support op geleechde zooi, ga dan voor help maar zoeken op het warezboard of bij de releasegroup ofzo.. Want om nou voor slecht geripte spellen heel SP een zooi te laten zijn om het te helpen vind ik ook weer zo wat....

Wat vind jij daarvan captain pervert?
Dat is echt niet waar. Alsof men over elke bug struikelt, laat staan er een topic over opent. :)

De oplossing is om dingen gewoon op zijn beloop te laten. Een natuurlijk verloop, met de nodige correcties en controle.

Hoe zie ik dat voor me?

Het Grote Captain Pervert Plan (inside joke, haha.)

Alles in 1 topic kwakken is klote. Het is geen chatbox! Waarom gooi je dan niet meteen alle topics over boord, inclusief het hele Spielerij forum, en maak je in Stuffis Generalis "Het grote spelletjes topic".

Daar komt het op neer waar we nu mee bezig zijn.

De search, mensen. Daar draait het om. En omdat die niet gebruikt wordt, kwakken we alles in 1 topic dat de aandacht trekt. Wat wil je als je ziet staan: Het Grote xxx Topic (...) 34 35 36 37 38 etc :r. Die kolossale modderfokkers trekken de aandacht wel ja.

De FAQ zoals hij nu is moet weg. Weg met al die FAQ's. Het is zo'n ranzige structuur dat niemand de moeite neemt om al die shit te lezen. Er is gewoon een FAQ-overhead. Een massa info die zijn doel compleet voorbijstreeft. Er staat teveel shit in. Dat mag wel, maar de hoofdzaken komen er niet goed uit.

Bij registreren moet op de 1 of andere manier de user een FAQ worden voorgeschoteld met deze drie hoofdpunten:

- geen racisme (en nog een klein antal morele regels)
- gebruik de search
- geen illegale zooi

KLAAR. Dat is het belangrijkste, niet dan? Die FAQ moet in vette letters en mag niet langer zijn dan 15 regels. Misschien dat dan iemand het leest. Vervolgens wordt die zelfde FAQ in viervoud naar de user gemaild.

De details (alle afzonderlijke FAQ's) misschien als vierde punt erbij, met een linkje. Op de huidige manier werkt het echt niet.

De search is er niet voor niets. Die werd niet gebruikt, waardoor kleine rommel-UTFS-topics ontstonden. DAT moet je aanpakken. En niet grote poeptopics organiseren waar iedereen maar lukraak zijn postcount kan opkrikken.

Als mensen de search goed gebruiken, dan onstaan er ook wel grote topics. Mensen posten dan FS2002 screenies allemaal in hetzelfde topic. Vragen over GTA3 mods worden allemaal in hetzelfde topic gesteld. Dat is een natuurlijk beloop.

En topics die vanzelf ontstaan / groeien zijn leuker, gezelliger en beter.

P.S.

FAQ's moeten ook wat zakelijker. Niet van die cheesy dingen als:

:? "Een FAQ jeminee wat is dat nou weer dan."
:? "Ik heb een HD vol met lekkere meiden en die ga ik posten lekker puh!"
:? "Hoei ik wil lekker negers uitschelden dat vind ik leuk, mag dat"

:r

Gewoon.

Regels.

Geen crap.

Sorry voor alle shits craps poeps en andere krachttermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het gewoon weer met Captain Pervert eens, Groningers blijven gewoon nuchter he. :P

Die kinderachtige FAQ is idd zwaar irritant (hopelijk wordt dat veranderd met dat nieuwe forum). Om eerlijk te zijn heb ik in de 2 jaar dat ik dit forum bezoek nog nooit een FAQ gelezen. Maaaar... De FAQ moet wel zakelijker en korter, maar zo kort als jij beschrijft is misschien ook weer niet zo'n goed idee, want als je dan mensen wijst op hun fout dan gaan ze zeggen dat het niet in de FAQ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Vandaar ook een link oid naar diepgaande shit.

Zoiets:
• Wij toleren geen rasicme flames beledingen schelden etc. (lees hier meer)
• Gebruik de search. Veel dingen zijn al gevraagd en die zijn daarmee gemakkelijk te vinden. (lees hier meer)
• Geen illegale links porno troep meuk zooi (lees hier meer)

Dit waren de hoofdregels. Voor een overzicht van alle FAQ's klik je hier.
En de sticky topics moeten duidelijker. OPVALLENDER. En korter. En alles in 1 sticky topic. Of misschien meerdere, maar dan in elk geval duidelijk. En niet zoals dat in bijv. PNS (Prof Netw. & Servers) gebeurt. Dat staat misschien 1337 maar dat is het n13t. Het is irri.

Voor alles wat je maakt als mens, moet je nooit je doelgroep vergeten. De pro-nerd heeft geen FAQ nodig. De newbie wel. Voor hen maak je dus FAQ's. Maar maak dan geen shitload aan newbie FAQ's met een onoverzichtelijke pro-structuur.

Tuurlijk, een mod die dit leest gaat zeggen: maar voor een gezond mens is alles heel goed te begrijpen. Misschien wel. Maar in de PRAKTIJK gebeurt het niet, pas je daar dan aan aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 21:17 schreef 007 het volgende:
Ben het gewoon weer met Captain Pervert eens, Groningers blijven gewoon nuchter he. :P

Die kinderachtige FAQ is idd zwaar irritant (hopelijk wordt dat veranderd met dat nieuwe forum). Om eerlijk te zijn heb ik in de 2 jaar dat ik dit forum bezoek nog nooit een FAQ gelezen. Maaaar... De FAQ moet wel zakelijker en korter, maar zo kort als jij beschrijft is misschien ook weer niet zo'n goed idee, want als je dan mensen wijst op hun fout dan gaan ze zeggen dat het niet in de FAQ staat.
De FAQs slecht?
Nu stelt de SP FAQ idd vrij weinig voor, maar een FAQ kan ook zeer handig zijn, neem bijvoorbeeld die van V&B:
[topic=235012/1/100]
Als ik af en toe problemen heb met m'n videokaart staat vaak de oplossing al in die FAQ, dus het KAN ook wel goed. :)

Maarja, vaak op GoT wordt volgens mij ook de FAQ en de regels door elkaar gehaald. In een FAQ horen vaak gevraagde vragen + oplossingen in te staan, en geen regels. Daarmee ben ik het met je eens dat die er veel te langdradig staan, maar als het nieuwe forum er komt wordt de algemene FAQ/regels aangepast met een samenvatting, stond een tijdje terug in LA. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Even offtopic, zijn trouwens alle moderators op GoT van die RPG-fanaten of ligt dat nou aan mij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 03 juli 2002 21:29 schreef Captain Pervert het volgende:
Even offtopic, zijn trouwens alle moderators op GoT van die RPG-fanaten of ligt dat nou aan mij? :D
Dat kenmerkt de echte spelletjesfreak toch :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
lama. was niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 21:28 schreef DataBeest het volgende:
De FAQs slecht?
Nu stelt de SP FAQ idd vrij weinig voor, maar een FAQ kan ook zeer handig zijn, neem bijvoorbeeld die van V&B:
[topic=235012/1/100]
Als ik af en toe problemen heb met m'n videokaart staat vaak de oplossing al in die FAQ, dus het KAN ook wel goed. :)
En die van Windows-systems is ook handig ja, maar over het algemeen zijn ze kinderachtig, nutteloos, lang, saai en onbruikbaar. Dat laatste komt vooral omdat er geen systeem in de meeste FAQs zit, door die vragen enz. Maar idd, aan de FAQ van V&B zou iedereen voorbeeld moeten nemen.
Op woensdag 03 juli 2002 21:29 schreef Captain Pervert het volgende:
Damn, nu ist niet leuk meer, jij leest mijn gedachten! ;( Dit zat ik me dus net ook te bedenken, en The Will bijv. heb ik helemaal niet veel zien posten, en ineens was er een modje bij (kwam dus omdat ik de RPG topics niet las), zelfde verhaal eigenlijk met ItSnows. Ach, ik vind het verder allemaal goede mods, maar het valt wel op ja. :)
Op woensdag 03 juli 2002 21:42 schreef IceStorm het volgende:
Dat kenmerkt de echte spelletjesfreak toch :P?
Daar kunnen we nog heeeel lang over discussieren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Dat denk ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Met mensen kunnen praten over het spel wat jullie allemaal leuk vinden is natuurlijk fantastisch, heb ik zelf nu met final fantasy, maar ja het wordt echt een ontzettend zooitje. Het lijkt me erg moeilijk hier een oplossing voor te verzinnen, en console/pc gaat het gewoon niet redden, want die verhouding is niet 50/50.

Ik zal dit topic even bijhouden :) Ik ben benieuwd wat er van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 03 juli 2002 21:12 schreef Captain Pervert het volgende:
Het Grote Captain Pervert Plan (inside joke, haha.)
Inside jokes zijn leuk ;).

Maar ok, een reactie.

De search op dit moment heeft 2 nadelen. Nummer 1 je kunt er niks vinden, nummer 2 niemand gebruikt hem. Nou hoop ik dat nummer 2 uit nummer 1 voort vloeit en niet los van elkaar staat maar hopelijk (ik ga er vanuit ;)) lost het nieuwe forum dat in ieder geval op (of op zijn minst gedeeltelijk).
Zelfs de search in zijn huidige vorm is zeer productief al zeg ik het zelf, ik hoef zelden tot nooit iets te vragen omdat ik het bijna allemaal wel kan vinden op GoT.

En nou je grootste punt, de FAQ.
Het spijt me maar ik ben bang dat 'geen FAQ's' niet werkt. Ik kom hier nu 2,5 jaar (sorry, ik ga even verder in 'oude, "wijze" mannen - modus' ;)) en toen ik hier kwam was er alleen een 'hoofdfaq' waar nog niet de helft in stond van wat er nu in stond. Ik heb het ding gelezen (wat niemand deed, maar ja, ik lees teveel ;)) en kwam er na 5 minuten achter dat er niks instond wat ik niet zelf had kunnen bedenken en ben rustig gaan posten.

Sinds die tijd (omg, hoor mij praten zeg :+), is GoT gegroeid. Groei is leuk maar brengt ook nadelen met zich mee. Met meer mensen is er minder sociale controle en kun je je op een forum sneller 'anoniem' misdragen (ter illustratie, in mijn beginperiode kende ik alle "regulars" en wist je van iedereen wel ongeveer waar hij voor kwam etc, tegenwoordig ben ik blij als ik de 'vaste mensen' in SP herken).
Het is gewoon een mentaliteitskwestie, mensen nemen gewoon de moeite niet om de FAQ te lezen maar als we vervolgens waarschuwingen gaan uitdelen beginnen ze te roepen "Ja hee, dat staat niet in de FAQ dat het niet mag". Resultaat, een FAQ waar 'alles' in staat. Daarnaast is er in de loop van de tijd steeds meer 'behoefte' ontstaan aan forum-specifieke FAQ's (je wilt niet weten hoeveel mensen er om een SP-faq gezeurt hebben, bij nader inzien gok ik dat jij er ook wel eens om hebt gevraagd ;)).

Werkt dat? Mwa, gedeeltelijk. Voor de mensen die willen zoeken werkt het prima maar er komen de laatste tijd steeds meer mensen die gewoon de moeite niet nemen om ook maar 'iets' zelf te ondernemen. Die lezen de FAQ's niet en beginnen 'zomaar' te posten. Resultaat, andere mensen ergeren zich daaraan met als eindresultaat dat iedereen 'het' er niet mee eens is zoals het loopt.

Een FAQ van 15 regels werkt ben ik bang ook niet. Alles wat in de hoofdfaq staat aan regels is gewoon puur standaard etiquette imho. Eigenlijk is het belachelijk dat het ding nodig is maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die niet sociaal genoeg ontwikkeld zijn om te bedenken dat het posten van bijv warez/porno gewoon niet gewenst is op een openbaar pc-gerelateerd forum waar de leeftijden van 8 tot 80 uiteenlopen.

Het liefst zou ik hebben dat de FAQ (of iig het regelgedeelte) alleen puur als naslagwerk zou dienen en niet als een soort van wetboek waar moderators mee moeten zwaaien om vervelende kleine mannetjes mee te imponeren.

Ik ben het overigens met je eens dat het woord FAQ uhm fout gebruikt wordt, vandaar dat het in SP ook 'aanvullende FAQ en policies' heet (hmm eigenlijk is er weinig FAQ aan zie ik nu ;)). Ik ben zelf van plan om in SP wel meer 'FAQ' te gaan kweken maar dat zijn projecten waar gewoon tijd in zit (en ja, I do have a social life ;)).

Rommel-topics aanpakken is op het moment lastig. Een van de grootste nadelen op het moment, een moderator kan alleen maar posts stuk voor stuk deleten. Aangezien topics nogal rap gaan is er na een half uur al geen redden meer aan af en toe en heb je dus 'weer' een rommeltopic.
Ik weet dat het nieuwe forum daar meer mogelijkheden toe bied en ik ben er van overtuigd dat we het dan wat beter in de hand kunnen houden. Vergeet ook niet dat er per dag in sp 750 posts bijkomen en 'we' die onmogelijk allemaal kunnen lezen. Mocht je dus iets zien wat niet 'hoort', meldt het dan aub ;).

Over de 'stijl' van de FAQ's. Persoonlijk vind ik het leven al serieus genoeg, dit forum is niet bedoeld als zakelijk, dit forum moet gewoon 'leuk' zijn. Niet te kiddo maar gewoon ook niet TE serieus. Ik (en ik hoop iedereen ;)) kom hier voor mijn plezier, gewoon een beetje rondhangen op een nette manier. Ik wil bij een forum geen '3-delig pak' gevoel krijgen om het zo maar te zeggen. Maar ja, dat is uhm, erg persoonlijk.

Volgens mij heb ik zojuist weer een van befaamde 'hak op de tak' posts gemaakt waarin nogal wat dingen door elkaar lopen maar ik hoop dat het idee nog een beetje helder is (en anders hoor ik het wel :P).

Sorry als dit heel uhm 'fout' gaat klinken (ik heb er zelf een hekel aan om het te zeggen maar het is echt zo): input van mensen wordt enorm gewaardeerd. Jullie blijven het forum 'maken' en ik (we) neem dit verhaal ook echt wel mee in mijn overpeinzingen (oei, das zwaar :+).

Zo, ik heb weer een post gescoord :P

edit:
De FAQ van V&B is een mooi voorbeeld inderdaad, ik ben wel van plan om daarna 'toe te werken' overigens maar nu nog even niet want ik ben bezig met verhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 03 juli 2002 21:52 schreef Captain Pervert het volgende:
lama. was niet interessant
Niet?
Ik heb wel eventjes gelachen toen ik het las. :P
Het paste precies in de context.

Maar goed,

Ooit ben ik eens bezig geweest met het samenstellen van een FAQ-pagina.
Alle FAQ's stonden erin en dat had als doel de leesbaarheid en vindbaarheid te vergroten.
Helaas maakte ik thuis een kleine BC4 mee zodat ik alles weer kwijt was. :{

Maar toch zou dat handig zijn.
Een centrale FAQ-pagina zal vaker bezocht worden dan de FAQ's die nu verspreid zijn over de diverse fora.

Dus dan zou ook die link aangepast kunnen worden die nu naar de algemene FAQ leidt.
Ik weet dat het niet op dit forum kan wegens de tekortkomingen van Topix maar wellicht dat het met React wel kan. :)

Iedereen wil een gestructureerde oplossing voor het probleem en deze oplossing kan vrij simpel zijn.
Want waarom zijn er zoveel mensen die de FAQ's niet lezen?
Omdat het zoveel werk is.

Captain Pervert heeft het juist heel mooi beschreven.
Knip alle overbodige letters uit de FAQ's en zorg er zo voor dat het een compacter en dus leesbaarder geheel wordt.
Dit vergroot het leesplezier en kan er dus voor zorgen dat deze vaker bezocht zal worden. :)

Wat er dan ook nog gedaan kan worden is het volgende:

Waarom in iedere FAQ een lijst met (online) winkels?
Maak daar een aparte FAQ voor en deel deze op een overzichtelijke manier in.

Voorbeelden:

Kijk goed naar deze FAQ en vertel me wat je ziet.
[topic=525314/1/25]

Gezien?
Mooi, kijk dan ook maar daar deze:
[topic=163843/1/25]

Wat valt jullie op?
Juist, de FAQ van NOS heeft allemaal mooie linkjes die ervoor zorgen dat je meteen naar het gedeelte spingt dat jou op dat moment het meest aanspreekt. :)

Dit in tegenstelling tot de grote woordenbrei (sorry Kaj. :* ).
Daar zul je al snel de weg kwijt raken wanneer je iets wilt vinden.

Natuurlijk hebben de meeste mensen de optie om CTRL-F te gebruiken.
Maar wat is nu het nut van een FAQ?
Juist, om de mensen van dienst te zijn die anders een topic moeten maken.

Kortom, verlaag de drempel tot het lezen van de FAQ's nu eens.
Dit zal tot grote verbeteringen leiden. :)

* bazs2000 gaat nu een bakje ijswater halen om zijn vingers in af te koelen. :P

Edit:

Let niet op de typo's.
Het zijn er teveel om in een keer uit te halen. :{ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardag deze 'FAQ-talk' maar dat vermindert echt niet de specifieke game vragen. Daar is een FAQ te algemeen voor.

Een speciale FAQ over games IS wel een goed idee (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/507699/).

Misschien moeten we maar een 'GOT FAQ week' organiseren om de FAQ's te promoten :+

Anyway, daar ligt het probleem dus, mensen lezen die krengen niet.
Los daarvan, als ik nu de bovenste 30 topics tel zijn er daarvan maar 2 console gericht.
Op welke basisschool heb je gezeten? Leren tellen krijg je in groep 3 ;)

Anyway, Dit ligt meer aan het feit dat alles wat met een console te maken heeft in één topic wordt gepropt.

Problemen met je Xbox? Slotje --> Xbox topic.
Andere onderwerpen? Slotje --> Xbox topic.

Zo gaat het op dit moment.

Het Gamecube topic kan je makkelijk onderverdelen in losse topics.
• Compo's
• Elke belangrijke game apart (en dat zijn er VEEL!)
• GameCube algemeen

Dit geldt natuurlijk voor elke next-gen console.

Vergeet niet dat troubleshooting topics overbodig zijn.

Ik denk dat een apart console forum genoeg populariteit gaat krijgen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Mijn idee:

• Splitsing spielerij in 'Consoles' en 'PC's'
• Afschaffen troubleshootings topics
- Daarvoor in de plaats komt een aparte FAQ per game
- elke probleem in een apart topic --> probleem opgelost --> zet de oplossing in de FAQ --> laat topic uitsterven of slotje erop.
• 1 groot topic over spelervaringen

doel: Minder grote topics, meer kleinere topics, meer overzichtelijkheid

idee 2:

• Splitsing spielerij in 'Troubleshooting & vragen over games' en 'discussiëren over games'
- dus 1 apart forum voor al je (technische) vragen en 1 voor normale chat over games. Technische vragen uiteraard 1 topic per vraag met duidelijke titelnaam (voor de search).

Op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Idee 2 roelt.

Heel goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:31 schreef ds het volgende:
• Elke belangrijke game apart (en dat zijn er VEEL!)
Mja, daar kunnen we ook nog lang over discussieren. ;) Daar zullen de meningen wel flink over verschillen.
• Afschaffen troubleshootings topics
- Daarvoor in de plaats komt een aparte FAQ per game
- elke probleem in een apart topic --> probleem opgelost --> zet de oplossing in de FAQ --> laat topic uitsterven of slotje erop.
Leuk idee, gaat nooit werken. Mensen lezen die FAQs toch zelden en zo is het natuurlijk ook niet echt een forum meer.
<li> Splitsing spielerij in 'Troubleshooting & vragen over games' en 'discussiëren over games'
Dat is wel een goed idee. Alhoewel je beter kan zeggen: "Alle technische vragen en problemen in een forum en de rest in het andere forum." Denk dat je dan al een mooie 'gelijke' scheiding krijgt.</li>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Idee 1 is gewoon niet haalbaar. Van elke game een FAQ maken werkt gewoon niet, niet als mods het moeten doen en ook niet als users het doen.

Idee 2 is zeker geen onaardige dus die nemen we mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb dit hele topic doorgelezen. Ook ik erger me dood aan het idee van die 'grote topics'.
GoT is een forum waarop iedereen zijn vragen kan stellen. Op een forum gebeurt dit aan de hand van topics. Deze staan in een lijst van topics waar je duidelijk alle titels ziet, zodat je daar een duidelijk overzicht hebt van vragen. Dit maakt het gebruik van een zoekfunctie ook veel makkelijker.

Nou is dit tekstje hierboven misschien een beetje kinderachtig. Maar ik heb het idee dat men hier op GoT toch een beetje uit het oog verliest wat een forum is. Ik heb al eens een keer eerder in een topic hier gezegd wat ik er van vond. Dat ging ook over het sluiten van 'het grote gta3 skin topic' o.i.d. met de mededeling dat dat ook maar in 'het grote gta 3 topic' moest.

Klik eens op deze link: http://gathering.tweakers.net

Gedaan? Klik nu eens op een willekeurig subforum. Wat zie je daar? Allemaal mensen die een 'Het grote topic' voor hun probleem gaan openen. En dat vind ik fout. Het maakt het absoluut niet overzichtelijker zoals hier gesuggereerd wordt. Een groot topic is iets wat absoluut niet bij een forum hoort.
Dan roept men ook steeds dat de search gebruikt moet worden. Maar tegelijkertijd vind iedereen die search vreselijk brak. Maar die search wordt ook steeds brakker doordat er 'het grote topic'-s (hierna HGT's te noemen :)) worden geopend. Het enige voordeel van HGT's is misschien dat modjes minder werk hebben; ze hoeven niet meer op al die topics te klikken om te kijken of ze wel goed genoeg zijn, of dat het al in de search staat. Nu post iedereen in een HGT waar een mod niet naar hoeft te kijken omdat de users elkaar daar zelf wel duidelijk maken dat hetgeen een user nu vraagt al 3466275 keer is gevraagd. En een mod niet steeds weer een slotje aan een topic hoeft te hangen.

En het argument van die active topics list begrijp ik ook niet helemaal. Kijk daar nu eens naar. Hoeveel pagina's active topics zijn dat? Op dit moment 35. 35! Nou dat is ff overzichtelijk. Ik gebruik die lijst zelf nooit, en vraag me eigenlijk ook nog steeds af waar hij voor dient?

Nou nu heb ik weer even genoeg geklaagd... Nu zal ik proberen wat oplossingen aan te dragen:

1. Zoek de definitie van een forum eens op. Weg met HGT's. Allemaal kleine topics. Netjes voor ieder probleem een.

2. Subfora Spielerij uit de Softe Goederen. Maak een aantal 'Spielerij subforums'. Welke dan? Bijvoorbeeld voor ieder genre een. Dan heb je het al een stuk overzichtelijker.

3. Search De search is niet brak. Velen weten er alleen niet mee om te gaan. En nieuwe users weten hem niet eens te vinden. Als ik iets zoek met de search vind ik het ook vrijwel altijd. Men heeft zeker gelijk als men klaagt over de vele slotjes die uitgedeeld moeten worden omdat iemand de search niet gebruikt heeft.
Daarom is mijn idee om op het nieuwe forum de search te implementeren in de index. Net zoiets als die quickreply. Ik weet niet of dat makkelijk te doen is, maar het zou zeker het gebruik van de search sterk vergroten. Dus direct onder die t.net headlines komt een duidelijke zoekfunctie.

4. Moderatie GoT is druk, niet vol (;)). Ik geloof best dat moderators hun handen vol hebben aan al die users. Daarom denk ik dat er veel meer moderators aangenomen moeten worden. Of in ieder geval veel meer lite mod's (dat is trouwens een heel goed idee :)). Geef ieder subforum minimaal 5 lite mod's zodat zij het leed van die arme full-mods kunnen verzachten :P

Zal ik ook nog even sentimenteel gaan doen? Ik kom hier al bijna 3 jaar vrijwel iedere dag (ja, ben pas later geregistreerd). En dan niet één keer, nee ik denk dat ik per dag minstens 5 uur hier echt ben (ja, ik weet het: get a life :+). De sfeer wordt wat minder, maar dat komt voornamelijk door de omvang. Ik zie het als een dorp waarin iedereen elkaar vroeger kende. Door de snelle industriële ontwikkelingen groeide het kleien dorpje snel uit tot een grote stad waar iedereen langs elkaar heen leeft. Daar is denk ik weinig aan te doen.
Wat ik ook heel jammer vind is de mentaliteit van de net 'af-nieuwe' users. Zij zijn bij het openen van hun eerste topics meestal zo om hun oren geslagen met UTFS, slotje e.d. dat zij dit zelf ook gaan doen.

Zo nou heb ik mijn woordje wel weer gedaan. Ik hoor graag wat jullie van mijn ideeën vinden. Ze zullen zeker niet perfect zijn, maar ik denk wel dat het een stuk beter is dan allemaal nutteloze HGT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 04 juli 2002 13:50 schreef lOdUde het volgende:
Ik heb dit hele topic doorgelezen. Ook ik erger me dood aan het idee van die 'grote topics'.
GoT is een forum waarop iedereen zijn vragen kan stellen. Op een forum gebeurt dit aan de hand van topics. Deze staan in een lijst van topics waar je duidelijk alle titels ziet, zodat je daar een duidelijk overzicht hebt van vragen. Dit maakt het gebruik van een zoekfunctie ook veel makkelijker.

Nou is dit tekstje hierboven misschien een beetje kinderachtig. Maar ik heb het idee dat men hier op GoT toch een beetje uit het oog verliest wat een forum is. Ik heb al eens een keer eerder in een topic hier gezegd wat ik er van vond. Dat ging ook over het sluiten van 'het grote gta3 skin topic' o.i.d. met de mededeling dat dat ook maar in 'het grote gta 3 topic' moest.
Hier ben ik het bijna helemaal mee eens, maar GoT is wel een bijzonder soort forum, namelijk eentje waar veel problemen besproken worden, dus naast forum zijn we ook een enorme knowledge database :).
Klik eens op deze link: http://gathering.tweakers.net

Gedaan? Klik nu eens op een willekeurig subforum. Wat zie je daar? Allemaal mensen die een 'Het grote topic' voor hun probleem gaan openen. En dat vind ik fout. Het maakt het absoluut niet overzichtelijker zoals hier gesuggereerd wordt. Een groot topic is iets wat absoluut niet bij een forum hoort.
Hangt ervanaf. Als je een spel gaat bespreken, kan dat gewoon in een topic, alleen hoef je dat niet "het grote" te noemen. Geblaat over een spelletje, kan het best gewoon in één topic.
Dan roept men ook steeds dat de search gebruikt moet worden. Maar tegelijkertijd vind iedereen die search vreselijk brak. Maar die search wordt ook steeds brakker doordat er 'het grote topic'-s (hierna HGT's te noemen :)) worden geopend. Het enige voordeel van HGT's is misschien dat modjes minder werk hebben; ze hoeven niet meer op al die topics te klikken om te kijken of ze wel goed genoeg zijn, of dat het al in de search staat.
Komt bij dat je de topictitels mist, waardoor je vaak kan zien of een gevonden topic nuttige info voor jou heeft.
Nu post iedereen in een HGT waar een mod niet naar hoeft te kijken omdat de users elkaar daar zelf wel duidelijk maken dat hetgeen een user nu vraagt al 3466275 keer is gevraagd. En een mod niet steeds weer een slotje aan een topic hoeft te hangen.
Klopt, maar dan heb je ook gelijk het nadeel... Je kan er niet in modereren... Dus dan heb je weer de ergernis van users dat er weer voor de 13e keer dezelfde vraag gesteld gaat worden...
En het argument van die active topics list begrijp ik ook niet helemaal. Kijk daar nu eens naar. Hoeveel pagina's active topics zijn dat? Op dit moment 35. 35! Nou dat is ff overzichtelijk. Ik gebruik die lijst zelf nooit, en vraag me eigenlijk ook nog steeds af waar hij voor dient?
Ik vind dat ook geen al te sterk argument... In de nieuwe forumsoftware kunnen we zelfs een customizable Active Topics aanvragen, als we dat willen... Kan je zelf bepalen welk subforum je er wel en welke niet in wil hebben.
1. Zoek de definitie van een forum eens op. Weg met HGT's. Allemaal kleine topics. Netjes voor ieder probleem een.

2. Subfora Spielerij uit de Softe Goederen. Maak een aantal 'Spielerij subforums'. Welke dan? Bijvoorbeeld voor ieder genre een. Dan heb je het al een stuk overzichtelijker.
We hopen op de sub-subfora, die standaard ingeklapt staan en je uit kan klappen. Ik zeg niet dat het besloten is, maar meer subfora onder de huidige subfora lijkt me voor sommige subfora (VB, SP en WOS) echt nodig. (ati based, nvidia based, overig; Consoles + console hardware, PC games, PC games problemen; Win2k/NT, WinXP, win95/98/me)...

Dat lijkt me een veel beter plan dan grote topics aan te houden... Alleen als je daar allemaal subfora van maakt in de huidige layout, dan wordt het een beste lijst!
3. Search De search is niet brak. Velen weten er alleen niet mee om te gaan. En nieuwe users weten hem niet eens te vinden. Als ik iets zoek met de search vind ik het ook vrijwel altijd. Men heeft zeker gelijk als men klaagt over de vele slotjes die uitgedeeld moeten worden omdat iemand de search niet gebruikt heeft.
Daarom is mijn idee om op het nieuwe forum de search te implementeren in de index. Net zoiets als die quickreply. Ik weet niet of dat makkelijk te doen is, maar het zou zeker het gebruik van de search sterk vergroten. Dus direct onder die t.net headlines komt een duidelijke zoekfunctie.
Da's iets waar we al lang mee bezig zijn en wat al vaak besproken is en eigenlijk offtopic is hier :). We kunnen met de nieuwe forumsoftware meer de layout bepalen, dus zullen we daar rekening mee houden. Dat heeft de aandacht al en hoeft niet verder besproken te worden :).
4. Moderatie GoT is druk, niet vol (;)). Ik geloof best dat moderators hun handen vol hebben aan al die users. Daarom denk ik dat er veel meer moderators aangenomen moeten worden. Of in ieder geval veel meer lite mod's (dat is trouwens een heel goed idee :)). Geef ieder subforum minimaal 5 lite mod's zodat zij het leed van die arme full-mods kunnen verzachten :P
We zijn ermee bezig, maar met een overkill aan mods schrik je ook af... Als de fora opgesplitst worden in subfora met elk weinig mods, werkt het veel beter.. Anders krijg je zo'n "overgemodereerd" gevoel. Als bijvoorbeeld twee mods tegelijk een topic sluiten en een user daarvoor ook al heeft gezegd dat het wel te vinden is, dan komt dat heel erg "rot toch 's op" over (het versterkt elkaar, 3 redelijk vriendelijke suggesties om de search te gebruiken, komen dan toch niet vriendelijk over door de overkill).
Zal ik ook nog even sentimenteel gaan doen? Ik kom hier al bijna 3 jaar vrijwel iedere dag (ja, ben pas later geregistreerd). En dan niet één keer, nee ik denk dat ik per dag minstens 5 uur hier echt ben (ja, ik weet het: get a life :+). De sfeer wordt wat minder, maar dat komt voornamelijk door de omvang.
klopt, alles is al eens besproken en je kan niet meer "even" een topic openen waarin je kan vragen of je systeempje wel mooi is (want anders staat het hier weer vol met "hoe is deze lijst met hardware" topics...
Ik zie het als een dorp waarin iedereen elkaar vroeger kende. Door de snelle industriële ontwikkelingen groeide het kleien dorpje snel uit tot een grote stad waar iedereen langs elkaar heen leeft. Daar is denk ik weinig aan te doen.
We doen ons best, ik ken toch vrij veel AV users vrij goed :). Daarnaast heb ik 'de crew' wat altijd toch een kleine groep van fanatieke forumbezoekers blijft :).
Wat ik ook heel jammer vind is de mentaliteit van de net 'af-nieuwe' users. Zij zijn bij het openen van hun eerste topics meestal zo om hun oren geslagen met UTFS, slotje e.d. dat zij dit zelf ook gaan doen.
mjah, is toch veeeel minder dan, zeg, een jaar geleden hoor! Je moet niet vergeten dat precies zulke topics (over het gebruik van de search en weet ik veel wat) altijd en op elk forum speelt. Ook vorig jaar (met 10.000 users) of twee jaar geleden (met 2000 users?) waren er dezelfde klachten over de schaalvergroting :). Die voeg ik maar gewoon onder de "vroeger was alles beter" als je het niet erg vindt ;).

De grote topics is inderdaad wel een probleem, want daardoor werkt de search gewoon niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:31 schreef ds het volgende:
idee 2:

• Splitsing spielerij in 'Troubleshooting & vragen over games' en 'discussiëren over games'
- dus 1 apart forum voor al je (technische) vragen en 1 voor normale chat over games. Technische vragen uiteraard 1 topic per vraag met duidelijke titelnaam (voor de search).

Op of aanmerkingen?
Dit heb ik 2 maanden geleden al voorgesteld maar toen was de tijd nog niet tijp schijnbaar :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 04 juli 2002 14:25 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Dit heb ik 2 maanden geleden al voorgesteld maar toen was de tijd nog niet tijp schijnbaar :P :P :P
sja, grote topics werken niet.. dat moge duidelijk zijn.. Dan moet je toch over oplossingen nadenken. Met alles weer in losse topics wordt het een zooi dus (veel te veel topics in AT van een forum).

Het splitsen van fora is wel een mooie oplossing, alleen wordt dan de index weer bruut groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:27 schreef JvS het volgende:

[..]

sja, grote topics werken niet.. dat moge duidelijk zijn.. Dan moet je toch over oplossingen nadenken. Met alles weer in losse topics wordt het een zooi dus (veel te veel topics in AT van een forum).

Het splitsen van fora is wel een mooie oplossing, alleen wordt dan de index weer bruut groot...
Weet ik :) Maar in topix-gedachte zou 1 extra forum (sp-1 en sp-2) niet zo erg zijn. In Parse-gedachte word het weer iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de index zo groot wordt kun je met het nieuwe forum toch oplossen door SP 'uitklapbaar' te maken?
Pagina: 1