[Linux] Samba Swat start niet

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Weet iemand waarom dit niet meteen werkt. Hij geeft namelijk aan:

The connection was refused when attempting to contact 127.0.0.1:901

De volgende dingen stonden wel aan:

eerst toevoegen aan /etc/services
code:
------------------------------------------------------------
swat901/tcp -> Deze stond dus wel aan

dan /etc/inetd.conf editten -> Deze heb ik niet in RH7.3
en daaraan toevoegen
code:
swat stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/swat swat

dan typen
code:
--------------------------------------------------------------------------------
killall HUP inetd
--------------------------------------------------------------------------------

evt. inetd weer opstarten met
code:
inetd

Verder kom ik niet. waarschijnlijk is er 1 dingetje wat niet goed staat, maar wat weet ik niet. Ik draai overigens geen apache als dat er wat mee te maken mocht hebben.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:53
nmap 127.0.0.1

staat 901 in de openstaande poorten lijst?

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
smbd draaien ?
nmbd draaien ?
httpd draaien ?

Ik was er laatst ook mee aan het stoeien, terwijl die file wel klopte...

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 21:33 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Weet iemand waarom dit niet meteen werkt.

dan typen
code:
killall HUP inetd

evt. inetd weer opstarten met
code:
inetd
Ten eerste moet dit
code:
1
killall -HUP inetd

zijn (vergeet de - niet).

Verder hoef je inetd sowieso niet opnieuw te starten (als ie al draaide), omdat een HUP signaal inetd niet killed. Verder kan je misschien eens met
code:
1
netstat -an

kijken naar de LISTEN poorten en zien of 901 daarbij staat.

edit:

Ik zie nu trouwens ook dat dit bestand niet bestond bij je Redhat installatie. Het zou me daarom niets verbazen dat dit bestand in Redhat ergens anders hoort te staan danwel een andere naam heeft. Er staat me iets van bij dat nieuwere Redhat versies "xinetd" gebruiken ipv inetd

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hmm beetje vaag om nmap hiervoor te gebruiken. Kijk eens of ie bij 'netstat -nlp' erbij staat?

Oh, en als je je inetd wil rehuppen vergeet dan niet een minnetje voor je HUP signal te zetten, anders ziet ie HUP ook als proces)

Edit: Shadowlaw was iets sneller :)

• BSeB
Als ik:

nmap 127.0.0.1 doe dan krijg ik de volgende services die gestart zijn:

25/tcp open smtp
111/tcp open sunrpc
1024/tcp open kdm
1025/tcp open listen
6000/tcp open X11

Hier staat geen samba of httpd of etc. Ik wil deze servies wel starten bij het opstarten maar weet niet waar die conf tool zit in linux 7.3. Want ik wil bijvoorbeeld ook dhcpd starten In modus 3 en 5 dus text en grafisch.

Hoe kAN IK DEZE SERVICES BIJ BOOTEN STARTEN.

• BSeB
Ik heb SWAT ook al aan de gang en werkt. Ik moet het alleen nog naar wens instellen. Maar dat lukt wel. Aangezine ik hier een boek heb met hoe het moet in text modus. Ik kan nu hieruit dus de waardes afleiden die ingevuld moeten worden in de gui modes.

Alleen mijn vraag is nu nog hoe ik bij het starten van mijn pc serveces kan starten. Liefst door middel van een grafische interface in gnome in te stellen

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 14:36 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
[..]

Alleen mijn vraag is nu nog hoe ik bij het starten van mijn pc serveces kan starten. Liefst door middel van een grafische interface in gnome in te stellen
Hoe het grafisch moet weet ik niet ;) maar in de command-line moet ook wel gaan lukken toch?

Je bootscripts staan bijvoorbeeld in /etc/init.d die kan je aanroepen vanuit een bepaald runlevel door een symlink te maken vanuit de goede directory ( /etc/rcX.d met X het runlevel). De symlink moet als naam hebben S<nummer><naam script>, bijvoorbeeld: S99startmijnshit -> /etc/init.d/mijnshit
De hoogte van het nummer geeft de volgorde aan wanneer de scripts worden uitgevoerd.

Excuses voor de brakke uitleg maar zo moet het wel lukken denk ik :)
(De locaties van directories kunnen per distributie verschillen)
Pagina: 1