Voordat je over html boeken etc begint, ik heb een drukke baan en dus weinig vrije tijd.Toch vind ik het leuk om als beginneling voor mijn dochter een site in elkaar te zetten. Ik gebruik dreamweaver en omdat ik aan beide kanten een menuutje in tabellen zit heb ik de boel in 3 frames verdeelt. Zodat dus ook bij je oude pagina's je menu update blijft. Echter probleem is dat alleen in mijn middelste frame een scrollbar verschijnt. Dus niet bij de twee buitenste terwijl de tabel daar toch ook onder mijn scherm doorloopt. Waarom doet hij dit bij het binnenste frame wel en bij de buitenste niet ?
Duidt op een feature van Dreamweaver..
Zet scrollbars in buitenste frames aan.
Zet scrollbars in buitenste frames aan.
Expanding the inexpandable
Verwijderd
Kijk even in de source (HTML) van je frames pagina. Waarschijnlijk staat er bij de 2 frames waar geen scrollbar is scrolling="no" maak hier het volgende van: scrolling="yes".
Als dit niet het geval is is de inhoud in dat bepaalde frame misschien wel te weinig om er een scrollbar voor te vormen (of het te testen, vrot ff wat spam in een van die 2 frames waarin de Scrollbar weg was, en kijk of de bar er dan wel komt).
Als dit niet het geval is is de inhoud in dat bepaalde frame misschien wel te weinig om er een scrollbar voor te vormen (of het te testen, vrot ff wat spam in een van die 2 frames waarin de Scrollbar weg was, en kijk of de bar er dan wel komt).
Verwijderd
SCROLLING="auto" werkt ook
De scrolling parameter van een FRAME kan zijn:
"no" = uit
"yes" = altijd aan, ook als het niet nodig is
"auto" = automatisch
So there
"no" = uit
"yes" = altijd aan, ook als het niet nodig is
"auto" = automatisch
So there
Tich verwijs ik je naar deze site: http://www.manda.com/frames/ daar staat alles wat je over scrollen wil weten. En een linkje met de source is voor de volgende keer ook wel handig. Succes met je site.
Dit topic is gesloten.
![]()