In het grote TI 4200 topic wordt ergens gezegd dat je zeker 128 MB kaart moet nemen omdat dat 2,5x zo snel zou zijn.... Als ik nu kijk op de reviews op hardwareinfo.nl zie ik dat er amper verschil is tussen de 64 MB en de 128 MB kaart... Is dat alleen nu omdat er geen groot geheugen games zijn.... Maar komen die er in de toekomst wél? Of maakt het echt niets uit?
Games die 128 MB geheugen willen zijn er volgens mij nog niet.
In sommige gevallen is het ook zo dat de 128MB versie lager geklokt is.
In sommige gevallen is het ook zo dat de 128MB versie lager geklokt is.
Verwijderd
Ja, dit vraag ik me dus ook af.
Die 64mb is sneller, maar ik vraag me af hoeveel, ik heb nl. nu nog een GeforceDDR en wil gaan upgraden maar dan wil ik em wel een aantal jaren kunnen gebruiken.
Die 64mb is sneller, maar ik vraag me af hoeveel, ik heb nl. nu nog een GeforceDDR en wil gaan upgraden maar dan wil ik em wel een aantal jaren kunnen gebruiken.
Dan moet je zeker en vast de 128mb versie nemen, omdat die in latere games veel sneller is vanwege de steeds grotere textures in games (zeg ik het goedOp zaterdag 15 juni 2002 21:34 schreef Kremers het volgende:
Ja, dit vraag ik me dus ook af.
Verwijderd
Ik heb bewust een Ti4200 64MB gekocht.
Tegen de tijd dat je echt 128MB nodig hebt zijn we weer een half jaar tot een jaar verder(dan heb ik wel weer een andere
)
Tegen de tijd dat je echt 128MB nodig hebt zijn we weer een half jaar tot een jaar verder(dan heb ik wel weer een andere
De 128 MB versie schijnt op 444 Mhz geklokt te zijn en de 64 MB op 500 Mhz, dus zolang je niet op 1280x1024 of hoger gaat spelen kan je het beste de 64 MB versie halen
Verwijderd
Ah, dan moet ik idd gaan voor 128Op zaterdag 15 juni 2002 21:41 schreef TweakGuy het volgende:
Ik heb bewust een Ti4200 64MB gekocht.
Tegen de tijd dat je echt 128MB nodig hebt zijn we weer een half jaar tot een jaar verder(dan heb ik wel weer een andere)
Wil em wel min. 2/2.5 jaar kunnen gebruiken, zolang heb ik mijn GeforceDDR ook al
Ik heb de 128MB gekocht, omdat games op 1280x1024 op mijn tft er gewoon errug goed uit zien, en op elke andere resolutie is het gewoon minder scherp
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Jij gaat echt versteld staan wat er nu allemaal op je beeldscherm getoverd gaat worden, dat wil je niet weten!Op zaterdag 15 juni 2002 21:45 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ah, dan moet ik idd gaan voor 128
Wil em wel min. 2/2.5 jaar kunnen gebruiken, zolang heb ik mijn GeforceDDR ook al
Vraagje in het algemeen: Hoe groot is het verschil nu tussen een Geforce2 32mb en een Geforce4 128mb
Verwijderd
Heb een flips 19", dus ga ik eens lekker Ghost Recon in 1600*1200 spelenOp zaterdag 15 juni 2002 21:47 schreef blakez het volgende:
[..]
Jij gaat echt versteld staan wat er nu allemaal op je beeldscherm getoverd gaat worden, dat wil je niet weten!![]()
Vraagje in het algemeen: Hoe groot is het verschil nu tussen een Geforce2 32mb en een Geforce4 128mb
Aopen 128mb en 500Mhz?!?! Damn, die moet ik hebben
GrootOp zaterdag 15 juni 2002 21:47 schreef blakez het volgende:
[..]
Jij gaat echt versteld staan wat er nu allemaal op je beeldscherm getoverd gaat worden, dat wil je niet weten!![]()
Lees het hier: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html
[edit]
Gelijk ff 3DMark scores linkje: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-05.html
Verwijderd
Nou, ik heb die van Aopen maar besteld, voor €243,50 incl. rembours bij www.magicbytes.nl
Nog ff er staat wel op de doos dat ie op 500mhz draait, maar hij draait echt maar op 444mhz, wel kan ie de 500mhz prima aan (net als alle andere ti4200 128mb's), zelfs 560 dacht ik.Op zaterdag 15 juni 2002 22:49 schreef Kremers het volgende:
Nou, ik heb die van Aopen maar besteld, voor €243,50 incl. rembours bij www.magicbytes.nl
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
zit daar ook een s-video naar cinch (tulp) converter bij??Op zaterdag 15 juni 2002 22:49 schreef Kremers het volgende:
laatmaar, al gevonden, die zit er idd bij.
ik zou ook voor de 128 mb versie gaan. misschien dat de 64 mb versie op dit moment sneller is. maar in als de nieuwere spellen uitkomen heb je toch veel meer aan 128 mb. en ook als je met grotere resoluties gaat werken is die "extra" 64 mb mooi mee genomen.
als je zoals ik van plan ben 2 monitoren gaat aansturen dan is 128 mb helemaal nodig. omdat het geheugen dan gedeeld wordt over de monitoren.
wat zou nou het verschil in fps gesproken zijn tussen 128 en 64, volgens mij valt dit reuze mee, dus ga'k ook maar voor die 128
onbereikbaar.nl
Op t moment merk je er nog niet zo heel erg veel van in spelletjes, Jedi Knight II heeft er wel baat bij. Ook als je FSAA aan zet, of in hoge resoluties speelt (1600x1200) dan heb je meer aan 128mb.
P.s. gebruik de search, er zijn heel erg veel gf4 ti4200 topics.
p.s.2 als je er echt niet uitkomt neem een ti4400 of ti4600, dan heb je dit probleem niet
p.s.2 als je er echt niet uitkomt neem een ti4400 of ti4600, dan heb je dit probleem niet
Verwijderd
Ja, maar de Ti4400 kost al zo'n €100 meer, de Ti4600 is rond de €475(!), dan is zo'n Ti4200 toch een stuk schappelijker geprijstOp zaterdag 29 juni 2002 22:42 schreef rival24 het volgende:
Op t moment merk je er nog niet zo heel erg veel van in spelletjes, Jedi Knight II heeft er wel baat bij. Ook als je FSAA aan zet, of in hoge resoluties speelt (1600x1200) dan heb je meer aan 128mb.
Heb BTW zelf een Asus V8420, is er eentje met 128, bevalt me prima, lekker in 1600*1200 spelen
Aangezien het verschil tussen de ti4400 en 4200(128MB) slechts 30-40 euro bedraagt ga ik voor de ti4400, besteld bij mindfactory in Duitsland, heeft iemand hier al ervaring mee btw?
vriend van me(gillish) had een ti4200(merk weet ik niet) daar zat 4ns geheugen op, oftewel 1000/4*2=500mhz certified, hij heeft em nu op 580 draaien zei die van de week. dus ik zou voor een 128mb gaan
Verwijderd
Keek net ff in de pricewatch zie daar nogal wat gf 4 ti 4400`s staan.
Ben van plan er 1 te nemen met 128 MB DDR, maar.. hij moet wel goed te OC-en zijn.
Zonder oc-ed te zijn moet ie ook al snel draaien, dus de snelste in de 4400 serie, snelste MHz en RAM speed.
Ben van plan er 1 te nemen met 128 MB DDR, maar.. hij moet wel goed te OC-en zijn.
Zonder oc-ed te zijn moet ie ook al snel draaien, dus de snelste in de 4400 serie, snelste MHz en RAM speed.
Verwijderd
Er werd gezegd dat er nog geen spellen zijn die gebruik maken van die 128 mb
Maar is er bij Jedi Knight 2 nog niet een groot verschil te merken tss de 64MB en de 128 MB versie op hoog detail?
Maar is er bij Jedi Knight 2 nog niet een groot verschil te merken tss de 64MB en de 128 MB versie op hoog detail?
even ter verduidelijking:
de 64 mb kaarten hebben het geheugen wat sneller draaien, en zijn daardoor in de hogere resoluties sneller.
de 128 mb kaarten daar word nu nog door maar een heel klein aantal spellen gebruik van gemaakt, maar straks met spellen als DoomIII en UT2003 enzo gaat het al beginnen met nuttig zijn...
als je iemand bent die elke paar maanden een nieuwe kaart koopt kan je misschien beter een 64 mb kaart nemen, of voor sommige games de 128mb
als je er langer mee vooruit wilt kunnen (half jaar, jaar, langer) is het gewoon de beste keuze om de 128mb kaart te nemen.
de 128mb kaart is natuurlijk ook weer over te klokken zodat hij gelijk loopt met de 64 mb kaart, maarja, die is ook over te klokken
voor de overclockers:
ik heb minstens 15 revieuws gelezen en dit waren over het algemeen de beste OC-merken (volgorde best naar minder):
MSI
PNY (word gemaakt door MSI)
Visiontek
Leadtek
zelf wil ik er langer mee vooruit kunnen, dus zelf koop ik (tegelijk met meer hardware voor mijn toekomstige upgrade) een Msi Geforce4 Ti4200 128mb bij www.mindfactory.de in duitsland voor 222,90 euro. De 64 mb versie kost er ca. 188 euro.
http://www.mindfactory.de/cgi-bin/mindstore.storefront/DE/Product/0008011
de 64 mb kaarten hebben het geheugen wat sneller draaien, en zijn daardoor in de hogere resoluties sneller.
de 128 mb kaarten daar word nu nog door maar een heel klein aantal spellen gebruik van gemaakt, maar straks met spellen als DoomIII en UT2003 enzo gaat het al beginnen met nuttig zijn...
als je iemand bent die elke paar maanden een nieuwe kaart koopt kan je misschien beter een 64 mb kaart nemen, of voor sommige games de 128mb
als je er langer mee vooruit wilt kunnen (half jaar, jaar, langer) is het gewoon de beste keuze om de 128mb kaart te nemen.
de 128mb kaart is natuurlijk ook weer over te klokken zodat hij gelijk loopt met de 64 mb kaart, maarja, die is ook over te klokken
voor de overclockers:
ik heb minstens 15 revieuws gelezen en dit waren over het algemeen de beste OC-merken (volgorde best naar minder):
MSI
PNY (word gemaakt door MSI)
Visiontek
Leadtek
zelf wil ik er langer mee vooruit kunnen, dus zelf koop ik (tegelijk met meer hardware voor mijn toekomstige upgrade) een Msi Geforce4 Ti4200 128mb bij www.mindfactory.de in duitsland voor 222,90 euro. De 64 mb versie kost er ca. 188 euro.
http://www.mindfactory.de/cgi-bin/mindstore.storefront/DE/Product/0008011
van plan er 1 met 128mb te nemen? mooi, want van de 4400 is dat de enige beschikbare...Op zondag 30 juni 2002 10:33 schreef Europeaan het volgende:
Keek net ff in de pricewatch zie daar nogal wat gf 4 ti 4400`s staan.
je wilt er een die al in de fabriek geoc-ed is?
lijkt me niet erg nuttig, aangezien je het zelf ook gaat doen.
tip voor oc-merken (volgorde best naar minder):
MSI
PNY (gemaakt door msi
Visiontek
Leadtek
succes
pff leest niemand hier reviews, 128 mb is gewoon marketing. als je 2 jaar met je kaart wil doen moet je absoluut 128 mb nemen wat een onzin.
Kijk nu eens naar de gf2 32mb en degene met 64 mb. daar zie je toch bij de huidige spellen toch ook geen ruk verschil in (paar fps). tuurlijk gaan spellen in de toekomst meer van de 128 mb gebruik maken, maar dat wil niet zeggen dat het 2x zo snel dan gaat. Paar fps, hoogsten 10 niet meer.
Wordt een beetje moe van die mensen die nooit reviews lezen en 2 mins per dag op got komen en denken dat ze meteen alles weten en hun ''professionele'' advies even geven.
Kijk nu eens naar de gf2 32mb en degene met 64 mb. daar zie je toch bij de huidige spellen toch ook geen ruk verschil in (paar fps). tuurlijk gaan spellen in de toekomst meer van de 128 mb gebruik maken, maar dat wil niet zeggen dat het 2x zo snel dan gaat. Paar fps, hoogsten 10 niet meer.
Wordt een beetje moe van die mensen die nooit reviews lezen en 2 mins per dag op got komen en denken dat ze meteen alles weten en hun ''professionele'' advies even geven.
64mb is leuk voor nu, meer score games draaien iets sneller, maar wacht maar tot de games met meer geheugen gebruikende textures komen, dan is die 128mb wel te merken.
64mb -> Als je over 1 jaar een nieuwe wilt kopen, pak deze dan.
128mb -> Als je een paar jaar met je kaart wilt doen, pak deze dan.
Ik ga persoonlijk voor de 128mb versie.
64mb -> Als je over 1 jaar een nieuwe wilt kopen, pak deze dan.
128mb -> Als je een paar jaar met je kaart wilt doen, pak deze dan.
Ik ga persoonlijk voor de 128mb versie.
offtopic:
Mijne draait op 322/544
Mijne draait op 322/544
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Ik denk toch dat jij degene bent die hier geen reviews leestOp zondag 30 juni 2002 11:54 schreef smokey het volgende:
pff leest niemand hier reviews, 128 mb is gewoon marketing. als je 2 jaar met je kaart wil doen moet je absoluut 128 mb nemen wat een onzin.
Kijk maar eens hier
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Geef ik je eerlijk gezegd geen gelijk in. Laat staan dat er Unreal 3 uitkomt over een jaar, en dit heeft van die superdikke textures en je hebt een 64mb versie, ik denk dat je dan aardig in de boot zit. Denk je dat het op 1280x1024 strak draait dan? Lijkt mij niet, denk eerder dat je dan aan 800x600 moet denken.Op zondag 30 juni 2002 11:54 schreef smokey het volgende:
128mb for sure
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Als je dan toch dat artikel bekijkt, dan kun je beter naar de "64MB VS 128MB" paginas kijken eerder in dat artikel.Op zondag 30 juni 2002 12:00 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ik denk toch dat jij degene bent die hier geen reviews leest
Kijk maar eens hier
Ik vind dat persoonlijk ook leuker dan alleen de conclusie
alleen 1280*1024 is een uitschieter met jedi knight, 1600*1200 is gewoon weer 5 fps verschil. ik ben pas overtuigt als ik zie dat een gf2 64 mb 30+ fps meer haalt dan de 32 mb versie, in de spellen die nu zijn.
Volgens mij schets je dan een vergelijkbare situatie zoals die met de gf4 over een jaar zal zijn, tussen gf4 64mb en gf4 128 mb
Of natuurlijk gewoon een benchmark waar die gf4 128 mb (veel) meer fps dande 64 mb versie heeft. Maar dat zal natuurlijk lastig zijn want die benchmarks zouden volgens jullie natuurlijk over een jaar pas komen.
Dat jullie zeggen dat de 128 mb versie op lange termijn veel meer performance geeft dan 64 mb is puur speculatie
Volgens mij schets je dan een vergelijkbare situatie zoals die met de gf4 over een jaar zal zijn, tussen gf4 64mb en gf4 128 mb
Of natuurlijk gewoon een benchmark waar die gf4 128 mb (veel) meer fps dande 64 mb versie heeft. Maar dat zal natuurlijk lastig zijn want die benchmarks zouden volgens jullie natuurlijk over een jaar pas komen.
Dat jullie zeggen dat de 128 mb versie op lange termijn veel meer performance geeft dan 64 mb is puur speculatie
Verwijderd
Er zijn toch wel zat topics over 128/64 mb en het staat vast ook wel in het algemene Ti4200 topic.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()