De software die bij mn abit kt7 zat gaf gister aan dat mn Duron 650 110 graden werd...ik dacht dat zal wel een foutje zijn want bij 110 graden zou hij wel niet lopen...nou ja..hij kreeg ook allemaal rare vastlopers..dus ik had winME al opnieuw geinstalleerd..( ik wist toen nog niks over die temp)...vanmorgen werd de proc. 99 graden...dus ik toch maar effe die kast open geschroefd...bleek dat mn koeler er half naast lag...daarom van dat rare geluid de hele tijd...nou mn vraag...zou ie echt 110 graden geweest zijn?
voor jouw cpu een weet, voor ons een vraag
"Life is like a video game with no chance to win" - ATR
Verwijderd
Zou inderdaad heel goed kunnen, ik heb weleens een koeler op een Duron gezet zonder pasta, en dat scheelde al 15 C op de idle temp van 65 graden
Doe maar 23 weesgegroetjes en bidt de komende 3 weken elke ochtend en avond naar de lieve CPU-God.
Damn dit is echt onwijs geluk hebben man! Een Duron 650 werkt waarschijnlijk minder dan een minuut zonder koeler (als je hem niet oc-ed).
Jij hebt geluk gehad, niet te veel over praten, dat overkomt je niet nog een keer
Damn dit is echt onwijs geluk hebben man! Een Duron 650 werkt waarschijnlijk minder dan een minuut zonder koeler (als je hem niet oc-ed).
Jij hebt geluk gehad, niet te veel over praten, dat overkomt je niet nog een keer
Bericht hierboven
nu is ie 40 graden...heb m maar effe niet overgeklokt...maar even rustig aan doen met dat ding...
nou ja geluk..hij heeft vanmorgen zeker 4 uur aangestaan op 110 graden...dus da's wel iets meer dan geluk denk ik
Ik deed er niets aan omdat ik in SANDRA 2000 keek en daar gaf hij 43 graden aan...in het bios gaf hij 1 aan...dus toen maar effe van binnen gekeken...die koeler hing dus eigenlijk aan mn proc....en koelpasta heb ik er niet op gesmeerd.
nou ja geluk..hij heeft vanmorgen zeker 4 uur aangestaan op 110 graden...dus da's wel iets meer dan geluk denk ik
Ik deed er niets aan omdat ik in SANDRA 2000 keek en daar gaf hij 43 graden aan...in het bios gaf hij 1 aan...dus toen maar effe van binnen gekeken...die koeler hing dus eigenlijk aan mn proc....en koelpasta heb ik er niet op gesmeerd.
Heb ooit ergens gelezen dat de Duron tot 90 graden mag.
110 zou dus een kwart boven de specs zitten.
Dus ik denk dat je er geen nadelige gevolgen van zult ondervinden.
110 zou dus een kwart boven de specs zitten.
Dus ik denk dat je er geen nadelige gevolgen van zult ondervinden.
da's goed nieuws...
koelt zo'n processor eigenlijk snel af? want ongeveer 5 minuten nadat ik mijn pc uit had gezet en mijn vinger op de processor legde was hij helemaal niet zo heet...en ik las laats iets over "special AMD's" met "mooie" kleurtjes...die ze dus eerst effe te heet hadden laten worden...mijne was gewoon nog paars...
koelt zo'n processor eigenlijk snel af? want ongeveer 5 minuten nadat ik mijn pc uit had gezet en mijn vinger op de processor legde was hij helemaal niet zo heet...en ik las laats iets over "special AMD's" met "mooie" kleurtjes...die ze dus eerst effe te heet hadden laten worden...mijne was gewoon nog paars...
Ik heb zelf een Athlon Classic op 110 graden gehad, alles werkte nog wel, maar toch heb ik hem later maar uitgezet... Nu met koelpasta, koeler er beter opgeklemt (zat beetje scheef) wordt is standaar 85 graden, op warme dagen zelfs meer. Dit terwijl ik een lager voltage gebruik dan standaard (wel stabiel alles).
Ik verdenk dan toch de temp.-meting...
Een Thunderbird 1 Ghz kan 8 seconden zonder koeler draaien, daarna verbrand-ie.
Een Thunderbird 1 Ghz kan 8 seconden zonder koeler draaien, daarna verbrand-ie.
Virussen? Scan ze hier!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 13:38 schreef [eNeRGy] het volgende:
Ik heb zelf een Athlon Classic op 110 graden gehad, alles werkte nog wel, maar toch heb ik hem later maar uitgezet... Nu met koelpasta, koeler er beter opgeklemt (zat beetje scheef) wordt is standaar 85 graden, op warme dagen zelfs meer. Dit terwijl ik een lager voltage gebruik dan standaard (wel stabiel alles).[/quote]EEEH, dit is wel erg veel, zit er al een heatsink op?
Ik heb zelf een Athlon Classic op 110 graden gehad, alles werkte nog wel, maar toch heb ik hem later maar uitgezet... Nu met koelpasta, koeler er beter opgeklemt (zat beetje scheef) wordt is standaar 85 graden, op warme dagen zelfs meer. Dit terwijl ik een lager voltage gebruik dan standaard (wel stabiel alles).[/quote]EEEH, dit is wel erg veel, zit er al een heatsink op?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
is wel handig...
nu te koop duron-hamburgers en duron omeletten ..rechtstreeks van de duron plaat
nu te koop duron-hamburgers en duron omeletten ..rechtstreeks van de duron plaat
Van de website van AMD:
WARNING: Any attempt to operate the AMD Duron™ Processor without a suitable cooling solution will result in permanent damage to the processor and potentially other components within the system
Voor de rest kan je zien wat de max. temp is door het serie nummer te ont leden:
Je serie nummer start als het goed is met een D van Duron dan staat er na een spatie de max. kloksnelheid en daarna weer een spatie met een A van PGA dan staat er weer een spatie met de max. aantal volt. en dan staat er weer een spatie met daarna de max. temperatuur. Voorbeeld:
D 750 A 1,6 90 .......
WARNING: Any attempt to operate the AMD Duron™ Processor without a suitable cooling solution will result in permanent damage to the processor and potentially other components within the system
Voor de rest kan je zien wat de max. temp is door het serie nummer te ont leden:
Je serie nummer start als het goed is met een D van Duron dan staat er na een spatie de max. kloksnelheid en daarna weer een spatie met een A van PGA dan staat er weer een spatie met de max. aantal volt. en dan staat er weer een spatie met daarna de max. temperatuur. Voorbeeld:
D 750 A 1,6 90 .......
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 13:38 schreef [eNeRGy] het volgende:
Ik heb zelf een Athlon Classic op 110 graden gehad, alles werkte nog wel, maar toch heb ik hem later maar uitgezet... Nu met koelpasta, koeler er beter opgeklemt (zat beetje scheef) wordt is standaar 85 graden, op warme dagen zelfs meer. Dit terwijl ik een lager voltage gebruik dan standaard (wel stabiel alles).[/quote]Hoe krijg je dat voor elkaar? met standaard koelertje max 60 graden, nu overgeklokt en andere koeler erop gezet, max 40 graden. Deze kan er haast niet vanaf vallen, of de schroeven moeten lostrillen waarmee die op de cpu zit
Ik heb zelf een Athlon Classic op 110 graden gehad, alles werkte nog wel, maar toch heb ik hem later maar uitgezet... Nu met koelpasta, koeler er beter opgeklemt (zat beetje scheef) wordt is standaar 85 graden, op warme dagen zelfs meer. Dit terwijl ik een lager voltage gebruik dan standaard (wel stabiel alles).[/quote]Hoe krijg je dat voor elkaar? met standaard koelertje max 60 graden, nu overgeklokt en andere koeler erop gezet, max 40 graden. Deze kan er haast niet vanaf vallen, of de schroeven moeten lostrillen waarmee die op de cpu zit
Verwijderd
ik heb een duron600@800 en nergens last van.
Geen pasta maar stickertje wat net als die pasta werkt(schijnt), mn voltage was 1,65 standaard en is beetje omhoof gegaan naar 1,71.
temperatuur is nooit boven de 53 graden(met de zon op mn kamer)
Heb hem ook op 900 gehad en bleef onder de 55 graden!!
Maatje van me heeft KT7-RAID met duron 600@800, ik heb een A7V en mijn koe doet 120 kkeys/s meer. Ik doe 2,82 Mkeys
Weet iemand waar dat door komt
(mijn idee is, hij heeft isa sloten, ik niet????)zijn voltage staat ook op 1,89 ipv 1,65(1,71)
Geen pasta maar stickertje wat net als die pasta werkt(schijnt), mn voltage was 1,65 standaard en is beetje omhoof gegaan naar 1,71.
temperatuur is nooit boven de 53 graden(met de zon op mn kamer)
Heb hem ook op 900 gehad en bleef onder de 55 graden!!
Maatje van me heeft KT7-RAID met duron 600@800, ik heb een A7V en mijn koe doet 120 kkeys/s meer. Ik doe 2,82 Mkeys
Weet iemand waar dat door komt
(mijn idee is, hij heeft isa sloten, ik niet????)zijn voltage staat ook op 1,89 ipv 1,65(1,71)
Jaap, zelfde geheugen?
Asus kwam uit sommige vergelijkende testen ietsje sneller uit de bus dan de Abit
Asus kwam uit sommige vergelijkende testen ietsje sneller uit de bus dan de Abit
Leuke lamp, overigens !!
ben ik ff blij! 
m'n duron 600 geeft momenteel 27 graden aan en dat nog wel met een P3 cooler ivm gebrek aan goede winkels hiero! (ben lui)
Valt me trouwens ook op dat veel verkooplui geen snars van socket A afweten!
m'n duron 600 geeft momenteel 27 graden aan en dat nog wel met een P3 cooler ivm gebrek aan goede winkels hiero! (ben lui)
Valt me trouwens ook op dat veel verkooplui geen snars van socket A afweten!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En ik maar denken dat de kritische temp voor een CPU zo rond de 72 graden lag(we hebben het toch wel over Celsius neem ik aan
)
Ik heb een ge-remarkte
AMD-K6-200 (ge-remarked op 233)
die door hem op 233 rond de 72 graden werd ... hij wilde dan ook gewoon niet re-booten. Tijdje uitlaten staan dan startte die wel weer ... draait nu alweer 1,5 jaar op 200 mhz en word dan zown 64 graden.
Ik heb een ge-remarkte
Jaap de Boer,
2,82Mkeys???
GvD:( Met m'n cellyII 600@900 draai ik 2,50 Mkeys...
Wel een stevig verschil.
2,82Mkeys???
GvD:( Met m'n cellyII 600@900 draai ik 2,50 Mkeys...
Wel een stevig verschil.
die cooler heb ik ook 
een attech cm25 plus wat artic silver ertussen en nu word mijn duron (650 @ 893) koeler dan mijn duron (650 @ 650) met een normale koeler
een attech cm25 plus wat artic silver ertussen en nu word mijn duron (650 @ 893) koeler dan mijn duron (650 @ 650) met een normale koeler
nou die duron van mij leeft nog steeds..maar loopt nu wel gewoon op 650..ik verwen hem maar effe en tijdje! Ik heb gewoon een coolermaster van 3 tientjes..processor is nu 39 graden...coolermaster er goed op zitten of coolermaster er half naast hangen scheelt dus 71 graden...celsius...is 39 graden voor een duron 650 een beetje normaal? zonder koelpasta?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 13:24 schreef riffey#4 het volgende:
Heb ooit ergens gelezen dat de Duron tot 90 graden mag.[/quote]dan mag amd me toch 's komen vertellen waarom windoos compleet hangt bij 76graden.
na veel tweaken was de voeding vamme delta koeler losgeschoten...hak nie door en na circa 10-15 minuten comp.crash(true);
nouja 76 graden was dus na boot, tijdens de crash zal ie 1 of 2 graadjes warmer zijn geweest denk ik...
Heb ooit ergens gelezen dat de Duron tot 90 graden mag.[/quote]dan mag amd me toch 's komen vertellen waarom windoos compleet hangt bij 76graden.
na veel tweaken was de voeding vamme delta koeler losgeschoten...hak nie door en na circa 10-15 minuten comp.crash(true);
nouja 76 graden was dus na boot, tijdens de crash zal ie 1 of 2 graadjes warmer zijn geweest denk ik...
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Mwaah 39 graden is acceptabel mijn duron 600@654 wordt met het groene 'stickerje' (wat doorgaat voor pasta in mijn ogen) 47 graden!
Mex: Alweer dat plaatje??? 
STICKERTJE ERAFHALEN DAT IS GEEN KOELSTICKERTJE!!!!!
STICKERTJE ERAFHALEN DAT IS GEEN KOELSTICKERTJE!!!!!
Pagina: 1