Toon posts:

Hoog contrast slecht??? Of toch Brightness???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor wel eens dat een hoog contrast slecht is voor je monitor (of tv) en soms dat hoge brightness slecht is...

Maar is hier nou iets van waar of is het gewoon pure onzin???

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tuurlijk is dat waar, als jij dat te lang en te veel doet kan het voorkomen dat je monitor zijn helderheid kwijt raakt.
Om dit bij te stellen heb je de knopjes helderheid en breightness.
Alleen in jouw geval staan die al op maximum en kan je de monitor niet meer bijstellen met het gevolg dat je je gaat ergeren aan het steeds donkerder worden van je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je begrijpt het verkeerd ik heb m niet niet volop staan ofzo maar allebij ongeveer op de helft van t balkie maar dan is ie wel erg donker en ook niet echt helder overdag en als dat een fabeltje was dan kon ik m natuurlijk gewoon hoger zette, t zal natuurlijk bij elke monitor verschillen maar toch vraag ik het maar ff vanaf hoe "hoog" wordt het slechter???

Als k m nou software matig het contrast hoger zet maakt zeker geen ene moer uit of wel???

Verwijderd

Maakt inderdaad niets uit. (soft vs hard)

En oe helderder je hem stelt, des te sneller slijt de boel, is gewoon zo. Het blijkt dat zeer veel mensen met een te hoge helderhied werken. Komt vaak door invallend licht en dergelijke. Ook de kleurechtheid is met een lagere helderheid en contrast op zich veel beter. Maar ja... niet iedereen kan er altijd wat aan doen.

Ik had er laatst nog iets over gevonden... in ieder geval: maak desnoods als je het kan met de monitor of de software settings verschillende profielen aan. Kan je snel switchen bij verschillende sitaties. Met spellen heb ik liever hoog contrast enzo... maar normaal weer niet.