[mozilla 1.0.0] trekt cpu leeg

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Zoals velen heb ik dus de stable versie 1.0.0 geinstalleerd van Mozilla, hij bevalt me prima er is alleen 1 klein dingetje als ik dus op het forum sta nix doe en ook mozilla zoekt niet eens trekt ie dus gewoon 56% van me cpu.

Dit vind ik wel een beetje erg overdreven voor een app wat nix doet :)
En nee er staat geen flash of dergelijke aan hij heeft het ook bij pagina's die 0.0 aan flash of java hebben.
Ook heeft ie dit niet de hele tijd soms gebruikt ie net als normaal geen geheugen als ik nix doe, soms ook niet :?

iemand dit ook of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
Banners die de hele tijd loopen misschien? Bij GoT zijn er allemaal van die mensen met zo'n tof user-icon, dat tikt bijvoorbeeld aardig aan soms.

Zelf heb ik hier nooit echt last van, want ik heb animaties gewoon uitstaan (irri banners weg! :) ).

• GeeMoney
Op zaterdag 15 juni 2002 21:13 schreef Wilke het volgende:
Banners die de hele tijd loopen misschien? Bij GoT zijn er allemaal van die mensen met zo'n tof user-icon, dat tikt bijvoorbeeld aardig aan soms.

Zelf heb ik hier nooit echt last van, want ik heb animaties gewoon uitstaan (irri banners weg! :) ).
zou idd een optie kunnen wezen ja :)
maar als je images uitzet, laden er dus nooit plaatjes??
dus ook geen screenies >:)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je kunt in Edit/Preferences/Privacy&Security/Images aangeven dat je animated GIF'jes maar 1 keer wil laten lopen. Dat scheelt al. Het niet weergeven van plaatjes shiet niet echt op IMHO, kun je net zo goed Lynx annex Links gebruiken ;)

Zoef

• GeeMoney
Op zaterdag 15 juni 2002 22:10 schreef Zpottr het volgende:
Je kunt in Edit/Preferences/Privacy&Security/Images aangeven dat je animated GIF'jes maar 1 keer wil laten lopen. Dat scheelt al. Het niet weergeven van plaatjes shiet niet echt op IMHO, kun je net zo goed Lynx annex Links gebruiken ;)
ik denk dat dat idd de boosdoener was, hij laad dus nu geen 56% meer :)

Verwijderd

Verder zou je ook zo vlug mogelijk terug moeten "upgraiden" naar de 1.0 build van Debian, en die officiële Mozilla 1.0 versie gewoon links laten liggen. Deze heeft namelijk absoluut geen optimalisaties, terwijl de Debian build er met hopen heeft. En geloof me vrij, het maakt een énorm verschil.

Er loopt een draadje ergens op bugzilla dat ze zouden overwegen om met -O2 te compilen voor hun officiële 1.1 build, maar daar is nu nog niets van in huis gekomen. Mozilla houdt vast aan de "lowest common denominator" :'(

• Lethalis
  • Niet online
Hmm .. thanx, sinds ik die animaties heb uitgeschakeld, werkt Mozilla ineens een stuk vloeiender :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
beetje off-topic en 'k weet niet of je het op een *nix machine draait, maar 'nice' um anders even...

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 10:34 schreef _cyclops_ het volgende:
beetje off-topic en 'k weet niet of je het op een *nix machine draait, maar 'nice' um anders even...
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/c/14.gif
En je denkt op die manier de dagelijkse browse ervaring net even prettiger te maken!

Verwijderd

nice hoeveel raad je aan voor mozilla als je meerdere dingen tegelijk aanhebt?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
Op zaterdag 15 juni 2002 22:10 schreef Zpottr het volgende:
Dat bedoelde ik dus met 'animaties uit' ja.

Ik heb wel een idee wat het probleem veroorzaakt kan hebben: bij animated GIFjes kun je de tijd instellen die moet verstrijken tussen twee frames.

Als deze tijd op 0 is gezet, neemt IE een ingebouwde minimumtijd (10 ms. ofzoiets meen ik), Netscape/Mozilla doet dit (zoals het hoort) niet, maar probeert dat plaatje gewoon continu te laten draaien, zonder delay ertussen.

Nou horen plaatjes officieel die tijd ook niet op 0 te hebben staan, maar ja je weet hoe het gaat...het werkt in IE, DUS.... |:(

Je kunt je wel indenken wat er gebeurt met de CPU-tijd als 10 mensen een user-icon hebben dat met een prog gemaakt is dat dit (standaard?) op 0 instelt.

Btw. Yup, dat is dus ook het probleem als je banners van sommige mensen in een moooooooooooooooooooooooooooooordtempo voorbij ziet komen ;)
Pagina: 1