Ik wil van mijn Debian bak een domain server maken. Ik heb hiervoor heel wat pagina's gelezen maar kom er niet helemaal uit. Mijn smb.conf file ziet er zo uit ( ik d8 dat daar niet veel mis mee was). Maar hoe zit dat met het aanmaken van gebruikers? Ik kon daar niet veel informatie over vinden. Als ik adduser ton$ geeft ie een of andere fout aan. Toen heb ik maar gewoon de user ton aangemaakt zonder dat dollartekend daarna hebik met smbuseradd -a ton nog bij samba toegevoed. Volgens mij is wat ik nu gedaan heb niet goed en zeker onvolledig welke aanpassingen moet ik maken.
Het is de bedoeling dat gebruikers in dit netwerk gaan inlogen op de domain server en daar hun profiel ophalen ( het zijn win2k clients).Welke extra instelling wijzigingen of toevoegingen raden julie mij dan aan?
<font color=blue>als we het dan zelf niet doen, dan zal ik de url wel ff fixe
</font>
Het is de bedoeling dat gebruikers in dit netwerk gaan inlogen op de domain server en daar hun profiel ophalen ( het zijn win2k clients).Welke extra instelling wijzigingen of toevoegingen raden julie mij dan aan?
<font color=blue>als we het dan zelf niet doen, dan zal ik de url wel ff fixe