Kan het kwaad dat m'n Harddisk niet vast zit?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik bedoel dus het volgende:

Ik heb vandaag een Leadtek ti4400 retail besteld en die komt waarschijnlijk dinsdag binnen, maar hij past waarschijnlijk niet in m'n kast.. (iig niet als ik nix verander nu).

Ik heb nu een asus v7700 geforce2 en die kaart komt net niet tegen m'n Harddisk rack aan.. dus een ti4400 gaat helemaal niet passen.. :(

Nu kan ik wel die harddisk rack losschroeven en m'n harddisk en al gewoon los in m'n kast op de bodem leggen.. Kan dit kwaad voor m'n HD? M'n ti4400 past in ieder geval nu wel.. >:) Maar ik weet niet of dit wel zo goed is voor m'n HD? Hij ligt verder wel stabiel ofzo, maar rack zit niet vast met schroefjes..

Kan dit zo blijven liggen.. :? Of zal ik toch maar een grotere kast moeten kopen? Degene die ik nu heb is een midi/mini geloof ik.. niet echt groot iig.. :P

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb in m'n kast ook een HDD los liggen (om een andere reden), en geen problemen mee gehad tot nu toe...

Ik heb em trouwens op een stukje van dat foam (ofzo) liggen.

日本!🎌

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 15:58

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Harde schijf kan gaan trillen als hij niet vastzit.
Wat weer meer fouten op kan leveren, qua lezen en schrijven.
En meer kabaal om dat hij trilt, of je moet hem in rubber zetten.

tsja of het verder bevorderend voor je HD is? ik denk het niet. maar zou het eigenlijk niet weten.

• The_Eternal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik denk dat, zolang de kast niet veel beweegt ofzow het niet veel kwaad kan :)

Al zou het kunnen dat er wat meer trillinkjes van komen (=geluid :P)

Uhm... ja

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik zou m vastlassen, en om elke mogelijke storing te voorkomen is het verstandig het systeem te monteren in een grote gyroscoop , en deze vervolgens magnetisch af te schermen met een minstens 1 meter dikke laag lood. Verder zou ik hem ingieten in een een groot blok beton en deze in de dichtsbijzijnde trog mikken, verder natuurlijk wel zorgen dat alles waterdicht is...

suc6 >:)

• The_Eternal
  • Laatst online: 18-10-2025
hmmz waarom heb ik daar nou niet aan gedacht :P ga ik met mijn kast ook is doen ;)

Uhm... ja

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
De AOpen h600A is een beauty van een kast, met veel ruimte voor grote maten mobo's, harddisks en videokaarten. 89 pleuro volgens de pricewatch. Heb 'm zelf ook sinds m'n Epox 8k3a+-bordje en de kast en het bord trouwens ook bevallen prima.

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

ik heb mijn rack er ook los in gehad, maakt een beetje herrie, toen wat dubbelzijdig plakband eronder geplakt en dat werkt prima.

Lassen is wel beter maar dit is sneller en eventueel los te halen als je het nodig vind (intake fan vervangen ofzo..)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 20:54 schreef caesartje het volgende:
Ik zou m vastlassen, en om elke mogelijke storing te voorkomen is het verstandig het systeem te monteren in een grote gyroscoop , en deze vervolgens magnetisch af te schermen met een minstens 1 meter dikke laag lood. Verder zou ik hem ingieten in een een groot blok beton en deze in de dichtsbijzijnde trog mikken, verder natuurlijk wel zorgen dat alles waterdicht is...
Als je dan geen stil systeem hebt, weet ik t ook niet meer >:)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 23:54
Op zaterdag 15 juni 2002 21:07 schreef Sfynx het volgende:

[..]

Als je dan geen stil systeem hebt, weet ik t ook niet meer >:)
shit moet je je videokaart upgraden >:)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Boor anders onder in je kast wat gaatjes, waar je hdd-brackets mee vast kan schroeven.

Dan kan je daar je hdd-rack aan bevestigen... :Y)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://hw.metku.net/hdrack/2.jpg

Ja, het kan kwaad voor je harddisk als je dat langduring gaat toepassen. 7200 rpm en meer bijv, wil juist graag vastzitten vanwege de temperatuur (het Rack functioneerd ook als koelvoet). Het verspringen van de koppen kan bijhoorlijk verkeerd gaan als je HD los ligt/hangt.

Ik zou gewoon 3 gaatjes boren in de kast en de kastbodem als HD rek gebruiken als het toch maar om 1 harddisk gaat.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Er is noge een (serieuze) manier: er zijn schroeven waarmee je vroeger je moederbord moest vastzetten (risers). Schroef de 4 risers aan de onderkant van je HD,boor vier gaten in de bodem van je kast en schroef vervolgens de risers daar weer op vast. Werkt prima.

Do as I say, don't do as I do.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

je hebt toch ook van die houders om je hd in een 5 1/4 inch bay te plaatsen.
dit kan tenminste als je nog een plekje vrij hebt

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 15 juni 2002 22:36 schreef damster het volgende:
je hebt toch ook van die houders om je hd in een 5 1/4 inch bay te plaatsen.
dit kan tenminste als je nog een plekje vrij hebt
Juist, en als je geen plaats hebt in je 5 1/4"-bay's, kan je ze eventueel onderin je kast schroeven...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1