Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat je monitor maar 60X per seconde refresht wordt, in spellen valt dit nog wel mee, maar als je bijvoorbeeld in windows zit te werken met zo'n refreshrate is het mogelijk dat je pijn in je hoofd of andere klachten krijgt. Een hogere refreshrate betekent een rustiger beeld om naar te kijken.
What a fine day for Science! | Specs
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:27
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bij 60Hz raken je ogen eerder vermoeid
nee, ik draai nu winme en die draait op 75 en ik zie echt geen verschil en ik heb gewoon goede ogen...gaar.
Nouja, beter dan maar.
Nouja, beter dan maar.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik heb geen problemen met 60Hz op mijn tft'tje
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Het 60hz probleem is idd een bug (of het nou van windows xp/2k of van de videokaart is laat ik ter zijde
) het is makelijk op te lossen met Powerstrip (voor nvidia kaarten bestaat er een fix, maar ik kreeg hem met m'n geforce 3 ti200 niet aan de praat dus ik heb Powerstrip gebruikt) powerstrip kun je op de volgende pagina downloaden: http://www.entechtaiwan.com/ps.htm...
Zelf krijg ik vlinke hoofdpijn bij 60hz, ik merk het in spellen ook, met powerstrip zig je gewoon dat bij een bepaalde res. hij op een bepaalde freq. moet draaien, zet deze freq. niet hoger dan wat de monitor aankan
/edit/
Met powerstrip is het ook mogelijk om je videokaart te overclocken
Zelf krijg ik vlinke hoofdpijn bij 60hz, ik merk het in spellen ook, met powerstrip zig je gewoon dat bij een bepaalde res. hij op een bepaalde freq. moet draaien, zet deze freq. niet hoger dan wat de monitor aankan
/edit/
Met powerstrip is het ook mogelijk om je videokaart te overclocken
Hij vraagt alleen wat het nadeel is van 60 Hz draaienOp zaterdag 15 juni 2002 20:37 schreef ReV3rEnD het volgende:
ehm, problemen zijn dingen die vervelend zijn
dit is nogal een domme vraag
edit:
Als je 60 Hz draait op een 15" monitor merk je er bijna niks van. Maar zodra je een grotere monitor neemt kan je na een tijdje een aardige koppijn krijgen.
Als je 60 Hz draait op een 15" monitor merk je er bijna niks van. Maar zodra je een grotere monitor neemt kan je na een tijdje een aardige koppijn krijgen.
Ik, geheel anders
bij sommige spellen (HL, CS e.d.) krijg je een misvormd beeld,
kleiner, met zwarte randen eromheen, door die 60 Hz bug
best irritant
kleiner, met zwarte randen eromheen, door die 60 Hz bug
best irritant
Het is wel zo dat het beeld met 60 Hz wat scherper is dan bij bv 100 Hz. Je moet dus de gulden middenweg zien te vinden, bij veel mensen is dat 85 Hz
ik heb idd alles vastgepinned op 85 Hz,Op zondag 16 juni 2002 00:52 schreef Saekerhett het volgende:
Het is wel zo dat het beeld met 60 Hz wat scherper is dan bij bv 100 Hz. Je moet dus de gulden middenweg zien te vinden, bij veel mensen is dat 85 Hz
vind ik het fijnste
Hehe, mijn monitor kan in 1024 niet hoger dan 85 Hz, maar ik heb er dus geen problemen mee. Er zijn trouwens ook veel mensen die pas tevreden zijn bij 100 Hz.Op zondag 16 juni 2002 00:53 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
ik heb idd alles vastgepinned op 85 Hz,
vind ik het fijnste
Pagina: 1