Toon posts:

[Wc] wat voor pomp voor z'n config :

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay......de bedoeling is zo :

Alleen cpu koelen met een HOME-MADE waterblokje....... en een reservoir van 15x15x15.

Waarschijnlijk geen radiator.......

Hoeveel L/uur pomp moet ik hiervoor halen....

De bedoeling is btw een Athon ( SLOT A ) cLassic 800 mhz ermee te koelen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

400-600 l/uur is vrij normaal voor een waterkoelings-opstelling. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 20:37 schreef Mad_Demon het volgende:
400-600 l/uur is vrij normaal voor een waterkoelings-opstelling. :)
= gebaseerd op ?

Mischien hebben mensen bepaalde revieuws met een soort gelijke opstelling ?
Of van hun zelf dat ze temps kunnen geven.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Ligt denk ik ook aan je opstelling, als jij een emmer water onder je bureau heb als reservoir en die pomp moet water 2 meter hoger krijgen, tja. dan zou ik idd iets van 600l/u nemen.

Maar ik neem aan dat jij gewoon je reservoir in je kast hebt staan ? dan is een normaal dompelpompje van 300l/u wel zat. (Gebaseerd op ervaringen)

Verwijderd

Waarom zou je er geen radiator bij doen, die kan je zo goed als gratis van de auto sloop halen...
offtopic:
Staley!!! :*

Verwijderd

Ik zou voor de zekerheid gewoon een 800 l/h kopen ofzo ;) Zoveel verschilt dat nou ook weer niet in prijs, en dan zit je geheid/geheit goed :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een 2200l/u pomp, maar das ZWARE overkill.

Zorg wel dat je een 600l/u pompje heb met aardig wat druk (oppomphoogte) anders heb je kans dat je bijna geen waterflow overhoud met de weerstand van je blokje en je slangen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een klein dompel pompje krijgen voor 15 euro.
Die kan dacht ik 60 cm omhoogpompen.

300 L per uur....... ik zou het daarmee evt kunnen proberen ??

Of denken jullie bijvoorbaat al dat dit zeker te weinig is ! ?

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 11:17 schreef stanley het volgende:
Ik kan een klein dompel pompje krijgen voor 15 euro.
Die kan dacht ik 60 cm omhoogpompen.

300 L per uur....... ik zou het daarmee evt kunnen proberen ??

Of denken jullie bijvoorbaat al dat dit zeker te weinig is ! ?
Hangt ervan af hoe hoog je het moet oppompen.. als je het niet meer dan 30/40cm moet oppompen kan het misschien wel, al vind ik het wel aan de lage kant.

Verwijderd

Kun je er geen 2 aanschaffen en parrallel opstellen voor een Y-stukje? Zit je ook nog eens safe als er eentje uitvalt (redundancy :)). Ik denk dat je geen 600l zult halen maar tegen de 500l moet er wel in zitten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
In principe heb je (zodra de leidingen gevuld zijn) geen opvoerhoogte meer want je water komt op dezelfde hoogte uit als waarvan het gepompt werd (reservoir). Het enige wat de pomp moet doen is de weerstand van je leidingen,... overwinnen. Normaal zal bij een gewone opstelling (zoals de jouwe) een licht pompje voldoen. Ik heb zeer goedkoop een 1200 l/h exemplaar gekregen en dat is zwaar overdreven, want door de leidingen (60 mm) kan er nooit zoveel stromen, ik denk dat nog geen vijfde van z'n debiet kan passeren.

Edit: inderdaad, is 6 mm binnen i.p.v. 60 :(

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 16 juni 2002 11:37 schreef naftebakje het volgende:
In principe heb je (zodra de leidingen gevuld zijn) geen opvoerhoogte meer want je water komt op dezelfde hoogte uit als waarvan het gepompt werd (reservoir). Het enige wat de pomp moet doen is de weerstand van je leidingen,... overwinnen. Normaal zal bij een gewone opstelling (zoals de jouwe) een licht pompje voldoen. Ik heb zeer goedkoop een 1200 l/h exemplaar gekregen en dat is zwaar overdreven, want door de leidingen (60 mm) kan er nooit zoveel stromen, ik denk dat nog geen vijfde van z'n debiet kan passeren.
Even 1 vraagje. Als jij leidingen van 60mm = 6cm in je case hebt, dan heb je of een typvout gemaakt of je spoort niet helemaal!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Koop een sicce nova. 800l/h pompie voor 19 euro. Die pompt wel lekker door.

• sKitZo
  • Laatst online: 19:04

sKitZo

:)

19 euro?? waar?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op zondag 16 juni 2002 12:24 schreef ajampaniki het volgende:
Koop een sicce nova. 800l/h pompie voor 19 euro. Die pompt wel lekker door.
Waar? >:) die wil ik ook wel....

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Op zondag 16 juni 2002 13:25 schreef SilentSniper het volgende:

[..]

Waar? >:) die wil ik ook wel....
Bij de OC-shop is 'ie 22 euro's...

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op zaterdag 15 juni 2002 20:40 schreef stanley het volgende:

[..]

= gebaseerd op ?

Mischien hebben mensen bepaalde revieuws met een soort gelijke opstelling ?
Of van hun zelf dat ze temps kunnen geven.
Kijk maar rond in de topics, bijna iedereen die waterkoeling gebruikt en dat gepost heeft gebruikt een pomp in deze marge. Er is zelfs een topic waar iedereen zijn waterkoelings-specs heeft gepost. kwestie van zoeken ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 16 juni 2002 15:00 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Kijk maar rond in de topics, bijna iedereen die waterkoeling gebruikt en dat gepost heeft gebruikt een pomp in deze marge. Er is zelfs een topic waar iedereen zijn waterkoelings-specs heeft gepost. kwestie van zoeken ;)
precies. En de meesten gebruiken tussen de 600 en de 1200. Ik heb nu een sicce 2500 in gebruik. Maakt niks uit, maar klinkt wel tof!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

rond de 1000 denk ik ?

I served in a company of heroes.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik vraag me af wat het uitmaakt als je water niet goed gekoelt wordt hoeveel liter per uur je er door jaagt, op een gegeven moment bereik je toch het maximale. als je nou een dikke rad hebt die je water temp goed terugbrengt, dan heb je wat aan een overkill pomp. maar je moet niet denken dat je een sterkere pomp moet nemen omdat je geen radiator gebruikt

• BaRF
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

Hey Stanley! :) Je hebt een reservoir van 15x15x15 en geen radiator? koelt dat wel dan? :? Ik ben zelf een res aan het maken voor een liter of 3 /4 :) kep een coole Aquaclear 1300l/h pomp voor maar 19 euroooz :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

aantal liter per uur is nie zo heel erg belangrijk, 300 liter is wel genoeg. Maar van die geen radiateur krijg je echt spijt. Je water wordt langzaam warm, totdat je pc instabiel wordt en weet je hoe lang het dan duurt voordat het dan weer koud is????? (te lang :P ) Voor de rets geef ik als advies neem een eheim pomp en niet van die goedkope troep, heb ik eerst ook gedaan en na een jaar al probs, dus nu een eheim, die is stiller en beter.

• Munchkin
  • Laatst online: 18:04
sicce nova kun je o.a. bij Theevis (aquarium handel) in Eindhoven voor 18,15 halen. Verder zul je toch een radiator nodig hebben of iets anders wat de warmte wegvoert uit het systeem. Tenzij je dagelijks maar 2 uur je pc aanhebt natuurlijk, dan is dat niet nodig.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Op zaterdag 15 juni 2002 20:52 schreef Stealth2000 het volgende:
Ligt denk ik ook aan je opstelling, als jij een emmer water onder je bureau heb als reservoir en die pomp moet water 2 meter hoger krijgen, tja. dan zou ik idd iets van 600l/u nemen.

Maar ik neem aan dat jij gewoon je reservoir in je kast hebt staan ? dan is een normaal dompelpompje van 300l/u wel zat. (Gebaseerd op ervaringen)
die 600 l/u pompen hebben meestal maar een opvoerhoogte van 1,5 2 meter halen ze echt niet (tenzij het een gesloten systeem is...)

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1