Ik kan aan gebruikte Armada 1700 laptops komen, nou las ik in de search dat deze laptops wel eens wit beeld krijgen, nou is mijn vraag, als ik ze ophaal, hoe kan ik het snelst controleren bij de aanbieder zelf of deze laptops dat ook binnen zeer korte tijd krijgen, ik weet namelijk al wat die kabel kost bij Getronics (tijdje terug door mn baas besteld voor een klant), en dat is niet kinderachtig.
tja, ff proberen daar..
Ik heb nu 5 Armada 17xx'en gezien. en daarvan hebben er iig 2 problemen met hun scherm..
Dus ga naar die gochem toe, en zet hem aan, meestal zie je het binnen 5 minuten als er iets aan het handje is.
Ik heb nu 5 Armada 17xx'en gezien. en daarvan hebben er iig 2 problemen met hun scherm..
Dus ga naar die gochem toe, en zet hem aan, meestal zie je het binnen 5 minuten als er iets aan het handje is.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
thanx voor de tip. Ze gaan dan binnen die tijd knipperen of zo? Ik heb namelijk die klacht nog nooit gezien, die ik in reparatie had, had strepen in beeld en daarvan was de flatkabel stuk (mobo - tft)
idd, ik heb er dus 1tje gezien ( en ff geleend ) (DSTN versie) waar dus af en toe ( vaak bij aanzetten ) vertikale strepen op het beeld kwamen. ( ff zijkant drukken en het is weg voor een tijd ).
En 1tje (TFT versie) waar het beeld van wegviel.
En 1tje (TFT versie) waar het beeld van wegviel.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Is het dan wel verstandig om ze te kopen, ze kosten 400 euro per stuk met 64 mb intern en 4gb hardeschijf (PII 266)
Als ze het goed doen heb je in ieder geval wel een erg mooi laptopje, vriend van mij heeft ook een 1700 gehad en een vriendin een Armada 1750.
Die Armada 1750 heeft het soms ook wel, dat het beeld wegviel. Het vreemde is dat er geen diagnostic partition op die laptop stond, en nadat er een diagnostic partition op gezet is hebben we die problemen al voor lange tijd niet meer gehad.
Maar ik vind het zelf zeer mooie laptopjes, vooral die JBL speakertjes, komt stiekem toch nog wel leuk geluid uit.
Die Armada 1750 heeft het soms ook wel, dat het beeld wegviel. Het vreemde is dat er geen diagnostic partition op die laptop stond, en nadat er een diagnostic partition op gezet is hebben we die problemen al voor lange tijd niet meer gehad.
Maar ik vind het zelf zeer mooie laptopjes, vooral die JBL speakertjes, komt stiekem toch nog wel leuk geluid uit.
offtopic:
Toch heb ik nog een vraagje over deze laptop, ik heb zelf een Armada 1130 gehad (P120). En van die laptop weet ik dat je in de bios een power on password kan zetten (zat ook op de diagnostic partition volgens mij). Maar die kan ik bij die Armada 1750 niet vinden, geen menu waar je dit in kan stellen, kan alleen self tests van de laptop doen. Hoe is dit op te lossen ?? De Compaq site is er niet duidelijker op geworden, de rom- en softpaqs zijn niet meer zo makkelijk te vinden.
Toch heb ik nog een vraagje over deze laptop, ik heb zelf een Armada 1130 gehad (P120). En van die laptop weet ik dat je in de bios een power on password kan zetten (zat ook op de diagnostic partition volgens mij). Maar die kan ik bij die Armada 1750 niet vinden, geen menu waar je dit in kan stellen, kan alleen self tests van de laptop doen. Hoe is dit op te lossen ?? De Compaq site is er niet duidelijker op geworden, de rom- en softpaqs zijn niet meer zo makkelijk te vinden.
Dat het beeld wit wordt ligt aan het systemboard. Machines die dit hebben/hadden kregen 1 jaar extra garantie op die probleem. Het probleem ligt dus niet aan de kabel of LCD zelf. Op het systemboard zit een aparte board (Met de ledjes en de aan knop) Hier zit het probleem dus op(Haarscheurtje in de printplaat).
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
het probleem licht dus wel aan de schermen... ik kan uit ervaring vertellen dat het het scherm is, na 5 maanden er goed mee gewerkt te hebben kreeg ik streppen op mijn scherm. Als ik aan de rechter kant van mijn scherm drukkte dan was het verholpen.Op zondag 16 juni 2002 17:54 schreef DutchMan het volgende:
Dat het beeld wit wordt ligt aan het systemboard. Machines die dit hebben/hadden kregen 1 jaar extra garantie op die probleem. Het probleem ligt dus niet aan de kabel of LCD zelf. Op het systemboard zit een aparte board (Met de ledjes en de aan knop) Hier zit het probleem dus op(Haarscheurtje in de printplaat).
Mijn oplossing was om er tijdelijk de achterkant van een plastic lepeltje tussen te proppen
offtopic:
[quote]
Op zaterdag 15 juni 2002 20:06 schreef SySTeRRoR het volgende:
ik weet namelijk al wat die kabel kost bij Getronics (tijdje terug door mn baas besteld voor een klant), en dat is niet kinderachtig.
[/quote]
He... een eX colega
[quote]
Op zaterdag 15 juni 2002 20:06 schreef SySTeRRoR het volgende:
ik weet namelijk al wat die kabel kost bij Getronics (tijdje terug door mn baas besteld voor een klant), en dat is niet kinderachtig.
[/quote]
He... een eX colega
ja die dingen zijn idd best overdreven duur... zekers omdat het een bekend probleem is bij de amada serie
n54 power!
Verwijderd
Indien je links boven je keybroard drukt daar zit een klepje als je daar drukt gaat bij de 17XX serie de display rot doen.
Fout zit in het kabeltje van mobo naar display.
oplossing klepje los maken en contakten schoon maken en de stekker goed terug zetten en aandrukken.
Fout zit in het kabeltje van mobo naar display.
oplossing klepje los maken en contakten schoon maken en de stekker goed terug zetten en aandrukken.
Uhh?? Het witte scherm probleem ligt toch echt aan het systemboard en niet aan het LCD of de kabel. Als jij denkt dat je LCD het is heb je niet last van het bekende "Witte scherm probleem". Ik werk zelf voor een dochter bedrijf van compaq en heb al heel wat van die machines voor mijn snufferd gehad. Als we die machines binnen kregen met als klacht dat het beeld wit wordt werdt er standaard een systemboard besteld, er werdt niet eens gekeken of de klacht er ook werkelijk was.Op zondag 16 juni 2002 21:50 schreef TMDevil het volgende:
[..]
het probleem licht dus wel aan de schermen... ik kan uit ervaring vertellen dat het het scherm is, na 5 maanden er goed mee gewerkt te hebben kreeg ik streppen op mijn scherm. Als ik aan de rechter kant van mijn scherm drukkte dan was het verholpen.
Mijn oplossing was om er tijdelijk de achterkant van een plastic lepeltje tussen te proppen
Maar zoals jij al zei dat je strepen krijgt als je op het LCD drukt dan is het idd je LCD of de kabel. (En dus niet het bekende probleem voor deze machines)
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
O... we hebben het over een andere probleem?? sorry... dacht dat het over het zelfde ging...
Veel problemen dan eigenlijk met die 1700 series....
n54 power!
klein schopje 
Op zondag 16 juni 2002 09:53 schreef Toewan het volgende:
[klein beetje offtopic]
Toch heb ik nog een vraagje over deze laptop, ik heb zelf een Armada 1130 gehad (P120). En van die laptop weet ik dat je in de bios een power on password kan zetten (zat ook op de diagnostic partition volgens mij). Maar die kan ik bij die Armada 1750 niet vinden, geen menu waar je dit in kan stellen, kan alleen self tests van de laptop doen. Hoe is dit op te lossen ?? De Compaq site is echt er niet duidelijker op geworden, de rom- en softpaqs zijn niet meer zo makkelijk te vinden.
[/klein beetje offtopic]
LEZEN wil nogal eens helpenOp dinsdag 18 juni 2002 17:04 schreef TMDevil het volgende:
O... we hebben het over een andere probleem?? sorry... dacht dat het over het zelfde ging...
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Pagina: 1