Op zaterdag 15 juni 2002 22:26 schreef cutter het volgende:
Je geeft een trial en daar moet de user het mee doen. Wil ie hem kraken is dat zijn zaakje, maar ik heb geen zin in bijdehandte ik ben 1337 want ik kan googlen en cracks vinden acties.
Je geeft
bedoelt een indirecte link naar een crack en ik zie geen verschil met het gewoon direct posten van de link.
de topicstarter gaf gewoon een google-search opdracht, waarvan door een volgende poster werd opgemerkt dat er zich in de resultaten ook een warez-link bevond, zonder dat dit de bedoeling van de postert was ....
zelf blijf ik erbij dat zoiets melden eigenlijk het creeeren van een probleem is, zolang er geen bewust misbruik van gemaakt wordt (iemand die zo bewust met een omweg warez-links wil posten pik je er snel genoeg uit) denk ik dat anderen dit ook zeker niet noodzakelijk hoeven te gaan melden.
pas zodra dit gemeld wordt, moet een modje wel ingrijpen.
GoT is met het vermelden van zulke links zeker niet fout bezig, wetgeving en rechtspraak biedt volop ruimte voor dit soort zaken:
in het bekende scientology-proces verwees de rechter naar een nog niet geimplementeerde europese richtlijn:
Tijdelijke reproductiehandelingen "die een integrerend en onmisbaar onderdeel vormen van een technisch procédé met inbegrip van diegene die het doelmatig functioneren van transmissie systemen bevorderen" moesten volgens de rechtbank van het reproductierecht worden uitgezonderd
nu heeft dat daar op copyrights beslag, echter als jurist kan je inzien dat zo'n clausule makkelijk ook op dit geval valt te betrekken.
GoT is dan niet verantwoordelijk dat er zich in de google-database warez bevinden, zoland men hier te goeder trouw is, kan niemand een probleem maken dat in bepaalde logische zoekopdrachten op google ook illegale resultaten verschijnen, dit is het gevolg van de gebruikte techniek en valt buiten de verantwoordelijkheid van GoT.
als mods echter het wenselijk vinden dat dit actief wordt aangepakt, vraag ik me af wat de [google=zoekopdracht] in het nieuwe react-forum gaat doen.
ook ben ik best bereid eventjes een aantal reacties van een mod die ook soms de neiging heeft threads af te sluiten met het posten van een zoekopdracht in google, na te lopen op het verschijnen van minder legale links...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen