Waarom geen searchresults naar warez posten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In deze post had ik een mooie google-link gepost om aan te geven dat het eenvoudig is om iets daar te vinden (niet voor nix zo'n leuke ondertiel ;) ) maar deze is verwijdert.

Kan iemand misschien aangeven waarom hij weg is en hoe ik het voortaan dan kan doen?

Je kunt toch niet verwachten dat ik ieder searchresult die google terug geeft ga controleren op dingen die volgens de faq niet mogen?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er een link naar een crack tussenstond en dit opviel bij een user die dit in SM postte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 15 juni 2002 20:05 schreef eNaSnI het volgende:
Je kunt toch niet verwachten dat ik ieder searchresult die google terug geeft ga controleren op dingen die volgens de faq niet mogen?
Wel gek dat je wel wist dat ongeveer op 3 kwart van die search results een warez page stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

aha, dus als ik een warezpagina maak, deze aanmeldt bij google en dan een google searchlink plaats die naar die pagina leidt, dan mag het wel, immers "het is geen link naar een illegale site"...

Dan mag je ook de "hey, anders mail je me even" posts toe gaan staan.. En voor de duidelijkheid, we willen niet dat warez via ons forum geregeld wordt... Op geen enkele manier.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Ik wil geen warez promoten maar gaf hem een link zoals hij dat met Google zou kunnen vinden want sommige mensen schijnen het gebruik niet te snappen of zo.

Misschien moet het wat meer gepromoot worden om eerst zelf eens te gaan zoeken voordat je van die eigenlijk onwijs loze topics opent die met één keer zoeken opgelost zijn?

Oh ja, DR sinds wanneer kan jij gedachten lezen ? ;) Ik ros net zo lukraak wat in Google als ieder ander dat doet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op zaterdag 15 juni 2002 21:12 schreef eNaSnI het volgende:
Ik wil geen warez promoten maar gaf hem een link zoals hij dat met Google zou kunnen vinden want sommige mensen schijnen het gebruik niet te snappen of zo.

Misschien moet het wat meer gepromoot worden om eerst zelf eens te gaan zoeken voordat je van die eigenlijk onwijs loze topics opent die met één keer zoeken opgelost zijn?

Oh ja, DR sinds wanneer kan jij gedachten lezen ? ;) Ik ros net zo lukraak wat in Google als ieder ander dat doet hoor.
Wrom gaf je dan niet de bruikbare links :?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 15 juni 2002 20:27 schreef JvS het volgende:
aha, dus als ik een warezpagina maak, deze aanmeldt bij google en dan een google searchlink plaats die naar die pagina leidt, dan mag het wel, immers "het is geen link naar een illegale site"...

Dan mag je ook de "hey, anders mail je me even" posts toe gaan staan.. En voor de duidelijkheid, we willen niet dat warez via ons forum geregeld wordt... Op geen enkele manier.
je hebt gelijk als iemand bewust dit probeert om een warez-site te promoten, maar in dit geval komt het eerder over alsof de witter-dan-wit-user na hem die dit aansmeert.
het feit dat er een warez-link in de page staat wordt door diegene opgemerkt en in bold opgemerkt, zonder die post was de hele link waarschijnlijk niet verwijderd.

Dat GoT niet misbruikt hoeft te worden door mensen met board-request en wensen die ze bij het ietwat minder legale forum om de hoek wel kunnen inwilligen vind ik prima, maar laten we oppassen dat er geen roomser-dan-de-paus-mentailiteit ontstaat.

Me dunkt dat als een 'vaste' bezoeker die behulpzaam is op het forum, in een topic over iets dat wat minder legaal is, tussen mond en lippen iets over icq en mail zegt, dat het onwenselijk is als een mod ingrijpt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf:
Hij heeft geen OW gehad. Doelbewust posten daarvan had dat wel opgeleverd. En dat het toevallig opvalt is wel degelijk een reden om in te grijpen.

De user die de melding in SM heeft geplaatst heeft gewoon gelijk en doet wat er van hem verwacht word en dat is het melden van iets dat niet gewenst is op GoT. Nl. een link naar een crack/warezsite. Is hij daarmee "witter dan wit"? Nee. Slechts een oplettende user.

Voor iedereen gelden dezelfde regels. Dus ook voor de vaste users geld dat melding maken om iets te ontvangen over mail of icq kan afhankelijk van de reden een OW opleveren. Op het moment dat oudere/vaste users zoiets mogen vragen mogen nieuwe users dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 21:32 schreef Eth3r3al het volgende:

[..]

Wrom gaf je dan niet de bruikbare links :?
Omdat het onzin is iedere keer zelf die links eruit te gaan halen. Even een paar zoektermen erin gooien is sneller en meestal makkelijker voor degene die wat zoekt, al snap ik nog steeds niet dat mensen de software zoals in dat topic genoemd niet zelf kunnen vinden (al dan niet warez) :'(

Het lijkt wel alsof iedereen steeds luier word en nooit meer zelf zoekt maar meteen maar een topic opent om ea te vinden (nu snap je waarschijnlijk ook mijn ondertitel met enigszins cynische ondertoon).

Oh ja, nog ff vraag aan de modjes: Mogen searchresults nu wel of niet of blijft dat ter beoordeling van jullie? Ik wil namelijk best behulpzaam zijn maar ben daarentegen ook lui in de zin van dat ik niet alle resulaten ga controleren. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eNaSnI: daarom zul je me niet vaak zien reageren in zulde draadjes ;) Nog sterker: het zou niet gevraagd mogen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Ok Itsnows, ik kan me er iets bij voorstellen maar daar ben ik dan misschien weer te lief in.
Kunnen dan voortaan niet al dit soort verzoeken gewoon meteen op slot met een www.google.com link eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je geeft een trial en daar moet de user het mee doen. Wil ie hem kraken is dat zijn zaakje, maar ik heb geen zin in bijdehandte ik ben 1337 want ik kan googlen en cracks vinden acties. ;)

Je geeft bedoelt een indirecte link naar een crack en ik zie geen verschil met het gewoon direct posten van de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op zaterdag 15 juni 2002 21:54 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Omdat het onzin is iedere keer zelf die links eruit te gaan halen. Even een paar zoektermen erin gooien is sneller en meestal makkelijker voor degene die wat zoekt, al snap ik nog steeds niet dat mensen de software zoals in dat topic genoemd niet zelf kunnen vinden (al dan niet warez) :'(

Het lijkt wel alsof iedereen steeds luier word en nooit meer zelf zoekt maar meteen maar een topic opent om ea te vinden (nu snap je waarschijnlijk ook mijn ondertitel met enigszins cynische ondertoon).

Oh ja, nog ff vraag aan de modjes: Mogen searchresults nu wel of niet of blijft dat ter beoordeling van jullie? Ik wil namelijk best behulpzaam zijn maar ben daarentegen ook lui in de zin van dat ik niet alle resulaten ga controleren. :Z
Als iedereen volgens jouluier word kun je toch beter zelf het goede voorbeeld geven en die links eruit pikken. Daar ben je minder tijd mee kwijt dan dit topic. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Hahaha, ik ga me gewoon net zo opstellen als Itsnows en niet meer responden op dat soort topics want het wordt toch niet gewaardeerd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:02 schreef eNaSnI het volgende:
Hahaha, ik ga me gewoon net zo opstellen als Itsnows en niet meer responden op dat soort topics want het wordt toch niet gewaardeerd. :'(
Wij waarderen het wel hoor :)
Meestal waarderen we het met een slotje :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
:9 ;) 8-) (8> *D :P >:) :o :D :) :+ :z

(Sorry, moet ff het laatste woord hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:53

Pubbert

random gestoord

idd was gewoon een link naar google.. (moest flash 5 trial hebben ;)) maar me heeft hem al :)

maar alle wegen lijden naar rome en dus ook misschien wel alle links naar warez :7

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 15 juni 2002 22:26 schreef cutter het volgende:
Je geeft een trial en daar moet de user het mee doen. Wil ie hem kraken is dat zijn zaakje, maar ik heb geen zin in bijdehandte ik ben 1337 want ik kan googlen en cracks vinden acties. ;)

Je geeft bedoelt een indirecte link naar een crack en ik zie geen verschil met het gewoon direct posten van de link.
de topicstarter gaf gewoon een google-search opdracht, waarvan door een volgende poster werd opgemerkt dat er zich in de resultaten ook een warez-link bevond, zonder dat dit de bedoeling van de postert was ....

zelf blijf ik erbij dat zoiets melden eigenlijk het creeeren van een probleem is, zolang er geen bewust misbruik van gemaakt wordt (iemand die zo bewust met een omweg warez-links wil posten pik je er snel genoeg uit) denk ik dat anderen dit ook zeker niet noodzakelijk hoeven te gaan melden.

pas zodra dit gemeld wordt, moet een modje wel ingrijpen.

GoT is met het vermelden van zulke links zeker niet fout bezig, wetgeving en rechtspraak biedt volop ruimte voor dit soort zaken:
in het bekende scientology-proces verwees de rechter naar een nog niet geimplementeerde europese richtlijn:
Tijdelijke reproductiehandelingen "die een integrerend en onmisbaar onderdeel vormen van een technisch procédé met inbegrip van diegene die het doelmatig functioneren van transmissie systemen bevorderen" moesten volgens de rechtbank van het reproductierecht worden uitgezonderd
nu heeft dat daar op copyrights beslag, echter als jurist kan je inzien dat zo'n clausule makkelijk ook op dit geval valt te betrekken.

GoT is dan niet verantwoordelijk dat er zich in de google-database warez bevinden, zoland men hier te goeder trouw is, kan niemand een probleem maken dat in bepaalde logische zoekopdrachten op google ook illegale resultaten verschijnen, dit is het gevolg van de gebruikte techniek en valt buiten de verantwoordelijkheid van GoT.

als mods echter het wenselijk vinden dat dit actief wordt aangepakt, vraag ik me af wat de [google=zoekopdracht] in het nieuwe react-forum gaat doen.
ook ben ik best bereid eventjes een aantal reacties van een mod die ook soms de neiging heeft threads af te sluiten met het posten van een zoekopdracht in google, na te lopen op het verschijnen van minder legale links... ;) >:)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1