XP wil niet booten met de PCTV Rave inside

Pagina: 1
Acties:

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Topicstarter
Probleem:
Ik heb sinds vanmiddag een Pinaccle PCTV Rave in mijn bezit, maar... Als ik de kaart in een PCI slot (maakt nie uit welke, heb al verschillende combo's geprobeerd) wil de computer na het POSTen niet meer verder, oftwel windows boot niet :( Ik heb ook al de ACPI instelling gewijzigd..nog niets :( En ook het terugclocken van mijn FSB hielp niets..
Specs:
- Legend QDI KenetiZ 7E-B Moederbord
- Duron 950 @ 1094
- 384 MB SDRAM
- Seagate 20.0 Gig
- Voodoo 3 3000 PCI
- PCTV RAVE (die dus niet werkt)
- Onboard audio, enz, enz
Dus:
Ik heb de search al gebruikt, en de support site levert ook niets interessants op. Wie heeft dit probleem ook gehad, of kan mij helpen :?

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik kan alleen maar zeggen dat ik er totaal geen probleem mee heb tot nu toe...
Geen trouble shooting tips helaas, alleen de verificatie dat de rave het goed doet onder xp.

Verwijderd

Kijk even naar je PCI latency in de BIOS. Als die ok staat is de kaart waarschijnlijk gewoon defect.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Wat bedoel je met ok? :) In de bios staat de PCI Latency nogiets op 32. Maar hij post dus wel, dus ik denk niet dat het aan een defecte kaart ligt...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik denk inderdaad dat de kaart defect is.
Probeer het eens in een ander systeem, bij je vriend of terug in de zaak waar je 'm gekocht hebt.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Goed idee, ik zal em ff in de PC van mijn ouders zetten...

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Ok, ik weet nu dus zeker dat het niet de kaart is die defect is, want de pc van mijn ouders wil wel booten, en herkent de kaart ook. Ik draai zelf XP en mijn ouder 98, zit hier ivm met ACPI oid nog veel verschil tussen. Oftwel zou het helpen als ik het kaartje in mijn systeem zou zetten en dan XP opnieuw installeren?

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Ik heb nu geprobeerd:
-IRQ's vrij maken
-Bios flashen
-Bios resetten
-PnP uitschakelen, en weer aan
-ACPI uit en aan

Niets helpt :( :(

Verwijderd

Kijk eens of je PCI divider er niet voor zorgt, dat je PCI sloten overklokken, doordat je je proc hebt oveergeklokt.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Zoals ik al zei, heb ik hem ook teruggeclocked zonder resultaat. Ik heb nu windows XP opnieuw geinstalleerd, wederom zonder effect :( Ik ben nu helemaal radeloos. Anders ga ik wel terug naar de winkel om em in te ruilen want dit is |:(
Iemand nog enig idee????

Verwijderd

Helaas, geen oplossing, wel troost. Ik heb nl hetzelfde probleem gehad en heb hem dus weer moeteninleveren. het schijnt dat hij met bepaalde moederborden of videokaarten slecht samenwerkt :'(. Geen oplossing voor dus, behalve een nieuwe computerkopen.
Opties zijn wel om een USB tvkaart te kopen (duurder en mindere kwaliteit) of een vivo videokaart te kopen (ook duur). Ik ben nu op zoek voor de tweede optie.

Succes

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Ik wil em nu wel met bijbetaling inruilen voor de Pro, maar hoe weet ik of die het wel doet..... Ander gewoon geld terug en ander merk kaart kopen :)

Verwijderd

Deed het bij mij ook niet. Zal wrschl niets uitmaken want de chipset is dezelfde.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Maar ik heb dus wel kans dat als ik em weer terugbreng, en voor dat geld bijv. een Terratec koop, dat die et wel doet....?

Verwijderd

Dat weet ik niet. Ik weet niet wat voor een chipset er in de teratec (of in andere TV karten) zit. Maar ik was het na enige dagen geklooi flink zat en ben toen gestopt. Heb nu een vivo kaart op het oog.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
ik heb op dit moment deze op het oog :) Die is niet veel duurder dan de RAVE, en hij is nog dichtbij verkrijgbaar..

Verwijderd

Ken ik. Is wel goed getest in PCM. proberen zou ik zeggen, maar bij aankoop welzorgen dat je je geld terug kan krijgen, want ik schat de kans op succes 50-50.

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Oi, precies hetzelfde probleem dus :( Gelukkig 2 jaar garantie, dus ik heb nog ff de tijd om op mijn mobo site te kijken :D

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 09:19 schreef Maro het volgende:
Deed het bij mij ook niet. Zal wrschl niets uitmaken want de chipset is dezelfde.
Kun je misschien ff posten welke specs je hebt, misschien hebben we iets wat overeenkomt...

• THPSrulez

THPSrulez

Topicstarter
^schopje^
Mobo fabrikant is erg sloom met het geven van info..
Pagina: 1