Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
oogjes open, snaveltjes dicht
Op zaterdag 15 juni 2002 20:19 schreef Don Facundo het volgende:
Misschien moet je eens de documentatie op internet bekijken
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Heb jij die Megabytes aan helpfiles doorgeworsteld die erbij zitten?Op zaterdag 15 juni 2002 20:19 schreef Don Facundo het volgende:
Misschien moet je eens de documentatie op internet bekijken
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Ik vraag me niet af wat ik met .NET moet. PipoOp zaterdag 15 juni 2002 20:46 schreef PipoDeClown het volgende:
[..]
Heb jij die Megabytes aan helpfiles doorgeworsteld die erbij zitten?
Nee, ik heb de bestanden nog op m'n hd staan, zat nog te twijfelen om 'te installeren, 't is niet niks namelijk.Op zaterdag 15 juni 2002 20:46 schreef PipoDeClown het volgende:
[..]
dacht ik al downloaden omdat het nieuw is en van microsoft en dan niet weten wat je ermee moet, ik zou zeggen niet installeren dan.Op zaterdag 15 juni 2002 20:56 schreef spaceboy het volgende:
[..]
Nee, ik heb de bestanden nog op m'n hd staan, zat nog te twijfelen om 'te installeren, 't is niet niks namelijk.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Haha dat klinkt lekker legaal verkregenOp zaterdag 15 juni 2002 20:56 schreef spaceboy het volgende:
[..]
Nee, ik heb de bestanden nog op m'n hd staan, zat nog te twijfelen om 'te installeren, 't is niet niks namelijk.
De vakantie heeft alweer heimwee naar mij
Wat mij trouwens NIET helemaal duidelijk wordt is hoe het zit met versienummers. Weet iemand dat? Ik bedoel, Visual Studio 6.0 is de laatste versie van de "gewone" versie (mag je daar zo over praten?), maar Visual Studio .NET heeft geen versienummer ofzo. Hoe werkt dat? Komt er geen nieuwe versie van uit ofzo? (ooit)
Verwijderd
Ik vind het iig een heel relaxt pakket, ik ben nu C# aan het verkennen, ben een simpel wireframe 3d iets aan het maken. Maar het lijkt een beetje op Java, .NET als geheel, je hebt alleen de keus uit 3 talen, en een heleboel programma;s enzo eromheen...
Aha! Ik begreep trouwens uit een andere thread op GoT dat je alleen niet maar zo een .exe kunt maken en die naar iemand op kunt sturen en dat hij daar zo maar werkt. Is dat echt zo? Lijkt me best beroerd als die andere persoon ook een .NET Framework moet hebben draaien. (dat zijn er nog niet zo heel veel)Op zaterdag 15 juni 2002 22:25 schreef K-Mile het volgende:
Versienummers: .NET is een beetje 7.0, maar er zit nog meer bij, nl de .NET Framework, en zo nog een aantal dingen die het .NET maken.
Ik vind het iig een heel relaxt pakket, ik ben nu C# aan het verkennen, ben een simpel wireframe 3d iets aan het maken. Maar het lijkt een beetje op Java, .NET als geheel, je hebt alleen de keus uit 3 talen, en een heleboel programma;s enzo eromheen...
Dat ben je met 4 mp3 ook wel kwijt
Toekomstige servicepacks en Windows OSen hebben standaard dat framework ingebouwd.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
en als jij de nieuwste RE van java download.. ff zoeken..Op zondag 16 juni 2002 00:16 schreef Yarvieh het volgende:
Alleen de standaard runtime is al +-14mb dus da word 'n flinke installer... toch blijf ik dit 'n minpuntje vinden.
[quote]
Download j2re-1_4_0-win-i.exe.
Filesize = 12,214,536 bytes.
[/qoute]
Is ook (ongeveer
Het is alleen maar een voordeel dat je van die .NET framework gebruik kan maken, net als dat Java dat met de Java Virtual Machines heeft. Alleen moet je die dus wel hebben als je het wilt draaien, en anders moet je er dus zelf omheen coden en geen bestaande libraries gebruiken van het .NET Framework.
Verwijderd
Ja.Op zaterdag 15 juni 2002 20:46 schreef PipoDeClown het volgende:
[..]
Dat moet wel, hoe kun je anders weten welke classes er zijn met welke methods?
Das idd wel een nadeeltje, vooral als je ff een tooltje wilt mailen. Maar ja het is een kwestie van tijd voordat de runtime standaard in Windows zit... VB5/6 runtime hoef je ook zelden meer mee te leveren.Op zondag 16 juni 2002 00:16 schreef Yarvieh het volgende:
Alleen de standaard runtime is al +-14mb dus da word 'n flinke installer... toch blijf ik dit 'n minpuntje vinden.
Exact expert nodig?
Beetje off-topic, maar over Java, .NET en Virtual Machines gesproken...K-Mile: Het is alleen maar een voordeel dat je van die .NET framework gebruik kan maken, net als dat Java dat met de Java Virtual Machines heeft.
uhm als je nix te melden heb in zo'n thread hou je er dan ook buiten. en het is MS (in sommige subfora had je hier een OW voor gehad dus kijk een beetje uit wat je zegt)Op zondag 16 juni 2002 16:53 schreef Skizmo het volgende:
nix .. . het is van M$
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Fantastischtomato: over Java, .NET en Virtual Machines[/url] gesproken...![]()
De kern van dit artikel is wel interessant (anders postte jij het niet
De centrale vraag is in feite: waarom wil je een virtuele machine? Er zijn eigenlijk twee redenen:
1. Security: software op een veilige manier kunnen draaien, software in de gaten houden.
2. Platform-onafhankelijk: je programmeert niet tegen een bepaalde processor architectuur of platform maar tegen de vrituele machine.
Taal onafhankelijk vind ik geen reden op een virtual machine te gaan gebruiken: taal onafhankelijk valt in principe het beste op een lager niveau ook goed (misschien zelfs beter) te organiseren als er maar conventies zijn over het aanroepen van procedures in andere talen (standaard stack-frame layout) en de indeling van data-structuren.
Het eerste deel van een virtual machine (security) botst echter hevig met de taal onafhankelijkheid: alleen als je weet wat applicaties kunnen uitvreten en op welke manier ze dat doen, kan je ze controleren. De volledig vrijheid van een normale instructie-set gaat dan veel te ver en dus beperken runtimes als .NET en Java de instructie-set in feite gewoon tot een garbage collected OO-taal zonder pointer berekeningen....
Als we nu eens uitgaan van een goede wereld en een register gebaseerde, RISC achtige virtual machine ontwerpen?
Helaas kan ik nog niet goed overzien in hoeverre Parrot de security versus kracht afweging niet te veel in de lijn van Java en .NET maakt... De architectuur is echter wel heel erg leuk....
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
je kunt er met een 9 mee afstuderen
loading...
Op maandag 17 juni 2002 13:50 schreef LoekD het volgende:
Ik doe er m'n afstudeerstage mee, morgen klaar..
edit:
je kunt er met een 9 mee afstuderen
Wat doe je nu dan achter je computer, ga op een terrasje zitten met een biertje
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Als je er goed over nadenkt dan is 1. een gevolg van een sandbox, niet van een VM. Nou is het makkelijk om een sandbox binnen een VM te bouwen, maar het blijven twee logisch gescheiden concepten.Op zondag 16 juni 2002 18:00 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Fantastisch.
De kern van dit artikel is wel interessant (anders postte jij het niet) en exact de basis van alle discussies over multi-language, multi-platform, JVM versus .NET discussies.
De centrale vraag is in feite: waarom wil je een virtuele machine? Er zijn eigenlijk twee redenen:
1. Security: software op een veilige manier kunnen draaien, software in de gaten houden.
2. Platform-onafhankelijk: je programmeert niet tegen een bepaalde processor architectuur of platform maar tegen de vrituele machine.
Als je het breder trekt, dan kan een VM/sandbox/AppServer ook de OAM (Operations, Administration & Maintenance ) taken beter doen dan voor een typisch bytecode programma, omdat deze makkelijker te analyzeren is.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
waar gaat dit over ??? verkeerde been uit bed gestapt ofzo ???Op zondag 16 juni 2002 16:55 schreef D2k het volgende:
[..]
uhm als je nix te melden heb in zo'n thread hou je er dan ook buiten. en het is MS (in sommige subfora had je hier een OW voor gehad dus kijk een beetje uit wat je zegt)
Nee, we houden hier gewoon meer van onderbouwde meningen in plaats van inhoudsloze opmerkingen die helemaal niets toevoegen (daarom zijn ze inhoudsloosSkizmo: waar gaat dit over ??? verkeerde been uit bed gestapt ofzo ???
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Hum... ja daar zit misschien wel wat in...MSalters: Als je er goed over nadenkt dan is 1. een gevolg van een sandbox, niet van een VM. Nou is het makkelijk om een sandbox binnen een VM te bouwen, maar het blijven twee logisch gescheiden concepten.
Het lijkt mij echter erg lastig om een sandbox vergelijkbaar met die van Java te implementeren in native code ipv in een JVM (ik doel dan vooral op de SecurityManager). Ook de byte-code zelf levert echter al flink wat security voordelen: array-bounds checking, buffer-overflow onmogelijk, geen toegang tot de rest van de stack, runtime type-checking zodat er nooit unsafe operaties kunnen worden uitgevoerd.
Allemaal erg lastig te realiseren in native code... Het lijkt mij bijvoorbeeld ondenkbaar dat je ooit native code veilig zal kunnen downloaden over het web om het in een sandbox te draaien... Jou wel?
Je kunt merken dat het pakket afstamt uit een application environment. De echte web/asp.net dingen zijn mi niet goed geintegreerd. Maar slecht is het zeker niet.
Voor design view (drag/drop/click voor event) en intellisense vind ik prettig werken.
Verder als je C++/Delphi al kent dan is de overstap naar C# een eitje. Grootste stap is niet de paar syntax wijzigingen maar de nieuwe classes uit het Framework.
Eigenlijk lijkt het me geen enkel probleem, tenzij je veroordeeld bent tot MSwindows 95.x :Op dinsdag 18 juni 2002 21:34 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Het lijkt mij echter erg lastig om een sandbox vergelijkbaar met die van Java te implementeren in native code ipv in een JVM (ik doel dan vooral op de SecurityManager). Ook de byte-code zelf levert echter al flink wat security voordelen: array-bounds checking, buffer-overflow onmogelijk, geen toegang tot de rest van de stack, runtime type-checking zodat er nooit unsafe operaties kunnen worden uitgevoerd.
Allemaal erg lastig te realiseren in native code... Het lijkt mij bijvoorbeeld ondenkbaar dat je ooit native code veilig zal kunnen downloaden over het web om het in een sandbox te draaien... Jou wel?
Een sandbox hoeft een programma niet tegen zichzelf te beschermen. Als je jezelf wil overschrijven moet je dat zelf weten; zolang je niet het memory van de kernel of andere processen overschrijft is er niets mis mee. Alle serieuze OSes hebben users die ze tegen elkaar moeten beschermen, en dat doen ze op een vergelijkbare manier. Een sandbox is dus niet veel anders als een user die (bijna) niets mag.
Bytecode biedt wel de mogelijkheid om de security checks on-load ipv per-call te doen, maar dat is een (poging tot) optimalisatie.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
En hoe zit het met de Internal Compiler Errors, zijn die ook al een beetje teruggebracht of wordt je daar nog steeds mee doodgegooid?Op woensdag 19 juni 2002 13:37 schreef MSalters het volgende:
Wat ik met VS7 doe is hetzelfde als met VS6: Gewoon C++ compileren, alleen is de std::library nu een heel stuk beter. MS heeft eindelijk nieuwe versie ingekocht, VS6 had nog dezelfde als VS5 uit '97.
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Kweenie. 90% van de ICEs was omdat de 2Gb disk van m'n oude PC vol was, en m'n nieuwe PC heeft nog 8Gb vrijOp woensdag 19 juni 2002 14:21 schreef toraq het volgende:
[..]
En hoe zit het met de Internal Compiler Errors, zijn die ook al een beetje teruggebracht of wordt je daar nog steeds mee doodgegooid?Ik word af en toe een beetje moe van VC6
In elk geval valt'ie minder erg over template constructies.
Maar ik houd me zo lang het kan verre van COM en dergelijke VB hacks, dat zal ongetwijfeld ook schelen.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
(dat is immers de hele .NET visie)
Echter, tijdens de installatie wordt het wel opgedragen door de setup, ik weet niet of dit dus echt het geval is.
loading...
Verwijderd
Iedere webserver die met het asp.net worker process kan communiceren ja, en dat is tot op heden alleen IIS en de webserver die wordt geleverd bij de asp edit tool van MS zelf. Daarnaast moet de webserver kunnen communiceren met de ISAPI filters voor de verschillende ASP.NET files. Ik zie alleen IIS dat doen.Op donderdag 20 juni 2002 11:12 schreef LoekD het volgende:
IIS is niet verplicht volgens MS, iedere webserver zou gebruikt kunnen worden.
(dat is immers de hele .NET visie)
Verwijderd
En hoe denk jij dat een SOAP request op poort 80 dan wordt afgehandeld door jouw console webservice ? Juist, doordat IIS de webservice page aanroept en het resultaat terugstuurt.Op donderdag 20 juni 2002 11:40 schreef mbravenboer het volgende:
Als je IIS gewoon niet installeert is er niets aan de hand: je kan zelfs web-services hosten vanaf de console. Je kan die 'vereisten' dus negeren als je dat wilt.
dat sukt wel een beetje...
of zijn er ook versies (ik heb de enterprise Architect) die wat minder veel eisend zijn?
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Nopes, het spijt me, maar je kan echt zonder IIS.Otis: En hoe denk jij dat een SOAP request op poort 80 dan wordt afgehandeld door jouw console webservice ? Juist, doordat IIS de webservice page aanroept en het resultaat terugstuurt.
Ik heb een vers geinstalleerde Microsoft Windows 2000 doos zonder IIS en ik draai daar prachtig SOAP services op via HTTP. Ik ben op dit moment druk bezig met de ontwikkeling van web-services en communiceer voortdurend tussen m'n Microsoft Windows computer en m'n Linux doos over HTTP.
Kennelijk heeft de .NET SDK dus ook een eign HTTP implementatie (gelukkig).
Verwijderd
Ik kan er nergens iets over vinden in de .NET SDK documentatie hoe je een XML Webservice, gebouwd met .NET, kunt installeren ZONDER een webserver. Leg maar eens uit hoe jij hebt geregeld dat requests voor jouw service op poort 80 worden uitgevoerd door jouw webservice op de win2k doos. Voor zover ik het kan bekijken is alles wat XML Webservice heet of er naar ruikt, een onderdeel van ASP.NET, en dat draait alleen op IIS of iig op een webserver met compatible functionaliteit.Op donderdag 20 juni 2002 13:33 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Nopes, het spijt me, maar je kan echt zonder IIS.
Ik heb een vers geinstalleerde Microsoft Windows 2000 doos zonder IIS en ik draai daar prachtig SOAP services op via HTTP. Ik ben op dit moment druk bezig met de ontwikkeling van web-services en communiceer voortdurend tussen m'n Microsoft Windows computer en m'n Linux doos over HTTP.
Kennelijk heeft de .NET SDK dus ook een eign HTTP implementatie (gelukkig).
Maar jij hebt dus een daemon draaien op je win2k bak die luistert naar poort 80? of draait er stiekum toch 'inetinfo.exe' op jouw bak?
Verwijderd
En waarom dat? Omdat jij te beroerd bent patches te downloaden of 1 minuut te spenderen aan het configureren van je developerbak?Op donderdag 20 juni 2002 13:19 schreef 4of9 het volgende:
Dus dat kan niet? je moet dus IIS hebben draaien op je werkstation?
dat sukt wel een beetje...
Iemand die dermate veel geld uitgeeft aan een developertool heeft zeker de beschikking over een devbak en een testdoos ernaast.of zijn er ook versies (ik heb de enterprise Architect) die wat minder veel eisend zijn?
Als je niet wilt ontwikkelen met IIS, dan ga je toch fijn java krassen op een apache doos? O wacht, daar zitten ook leaks in... oh the horror!
Het is .NET Remoting, wat in feite gewoon web-services zijn met SOAP messages. Ook communiceert het over HTTP.Otis: Ik kan er nergens iets over vinden in de .NET SDK documentatie hoe je een XML Webservice, gebouwd met .NET, kunt installeren ZONDER een webserver.
Dit is de service:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| using System;
namespace mbravenboer.RMISoap.Samples.Hello {
public interface IHelloService {
String SayHello(String myName);
}
public class HelloService: MarshalByRefObject, IHelloService {
public String SayHello(String myName) {
Console.WriteLine("HelloService is being asked to say hello to: {0}", myName);
return "Hello " + myName;
}
}
} |
en zo draai ik hem (beetje ad-hoc, is maar om te testen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| using System;
using System.Runtime.Remoting;
using System.Runtime.Remoting.Channels;
using System.Runtime.Remoting.Channels.Http;
namespace mbravenboer.RMISoap.Samples.Hello {
public class EntryPoint {
private const string PATH = "Samples/HelloService";
public static void Main(string[] parameters) {
try {
if(parameters[0] == "-server") {
StartServer(parameters);
} else if(parameters[0] == "-client") {
StartClient(parameters);
} else {
throw new ArgumentException("Illegal parameter: must be client or server.");
}
} catch (Exception exc) {
Console.WriteLine("Error: {0}", exc.ToString());
Console.WriteLine();
Console.WriteLine("Usage:");
Console.WriteLine("hello -server <port>");
Console.WriteLine("or:");
Console.WriteLine("hello -client <host> <port>");
}
}
public static void StartServer(string[] parameters) {
HttpChannel channel = new HttpChannel(Int32.Parse(parameters[1]));
ChannelServices.RegisterChannel(channel);
RemotingConfiguration.RegisterWellKnownServiceType(
typeof(HelloService), PATH, WellKnownObjectMode.Singleton);
Console.WriteLine("Hello Service started");
Console.WriteLine("Press \'exit\' and ENTER to stop the Hello Service");
String keyState = "";
while (String.Compare(keyState,"exit", true) != 0) {
keyState = Console.ReadLine();
}
Console.Write ("Bye!");
}
public static void StartClient(string[] parameters) {
HttpChannel channel = new HttpChannel(999);
ChannelServices.RegisterChannel(channel);
Console.Write("Please enter your name: ");
String answer = Console.ReadLine();
IHelloService helloService =
(HelloService) Activator.GetObject(
typeof(HelloService),
"http://" + parameters[1] + ":" + parameters[2] + "/" + PATH);
Console.WriteLine("HelloService says: " + helloService.SayHello(answer));
Console.WriteLine("Bye!");
}
}
} |
Tja, het is dus stiekem .NET Remoting, maar ja: dat is ook HTTP, SOAP en naar mijn mening helemaal opgebouwd met web-services. Het is idd geen ASP .NET.Voor zover ik het kan bekijken is alles wat XML Webservice heet of er naar ruikt, een onderdeel van ASP.NET, en dat draait alleen op IIS of iig op een webserver met compatible functionaliteit.
Ik start m'n .NET Remoting server-side applicatie even als ik moet testen. Via een TCP tunnel luister ik de berichtjes af en geniet dus meeMaar jij hebt dus een daemon draaien op je win2k bak die luistert naar poort 80? of draait er stiekum toch 'inetinfo.exe' op jouw bak?
Kom jij ff geirriteerd overOtis: Als je niet wilt ontwikkelen met IIS, dan ga je toch fijn java krassen op een apache doos? O wacht, daar zitten ook leaks in... oh the horror!
Java web-services hoef je trouwens uiteraard sowieso niet percee te hosten in Apache met Tomcat, Tomcat standalone of wat dan ook.
Yepz, dit is wel een aardige basis om wat dingen mee te testen en het is helemaal compleet: geen externe configuratie of andere lastige zooi.paulgielens: das een mooi simpel voorbeeld
Dit is echt alle code die nodig is: je kunt het dus gewoon compileren en draaien.
Verwijderd
Webservices zijn wel calls middels SOAP, maar er zit meer bij een webservice dan puur die calls over SOAP, zoals de UDDI beschrijvingen. WSDL is niet voor niets bedacht. Jouw client praat met een known server en de server verwacht een bekende client. Dat is wat anders in het geval van een webservice, IMHO, maar goed dit wordt weer gezeur om definities en dat zoek je verder maar uit.
De vraag van de topicstarter was: kan ik zonder IIS webservices maken met VS.NET of .NET. Antwoord: NEEN, tenzij je een ASP.NET interpreter op een poort hangt, 80 bv, die de ASP.NET webservice calls aankan, zoals de webservice runner die bij die gratis asp.net editor zit. Ja, natuurlijk kun je een portlistener maken die calls uitvoert die op die port aankomen, en dan resultaat terugduwen, maar dat is nog geen webservice met een discovery file... En dat wil de topicstarter wel gaan gebruiken.
(je server komt trouwens wel aardig dicht bij het voorbeeld uit Programming C# van J. Liberty
Ik wil niet vervelend doen, maar als jij die paar regels code een webserver vindt... Nou jaOtis: Ja duh, maar dat was de vraag helemaal niet. "Tuurlijk kun je webservices bouwen zonder IIS, wel eerst een webserver implementeren hoor!"...
Je moet toch altijd weten waar tegen je praat: of je die code nu genereert uit een WSDL definitie of dat je direct tegen een interface aan babbelt maakt niet zoveel uit, behalve dat je in mijn voorbeeld volledig je web-service vast bindt op .NET, wat niet netjes is. Overigens kan ik hiervan ook gewoon WSDL specificaties genereren, dus ook dat maakt niet echt uit. Vroeger was het zelfs zo dat een GET op een remote object (zoals hier dus) de WSDL opleverde, maar dit hebben ze er in latere RC en de final eruit gehaald.Jouw client praat met een known server en de server verwacht een bekende client. Dat is wat anders in het geval van een webservice, IMHO
Goh, ben jij ff gezellig vandaag... Kan ik er wat aan doen dat ik laat zien dat de .NET SDK zelf een HTTP implementatie heeft en met SOAP kan werken?maar goed dit wordt weer gezeur om definities en dat zoek je verder maar uit.
Hoe dat spreekwoord met great minds ook alweer?Otis: je server komt trouwens wel aardig dicht bij het voorbeeld uit Programming C# van J. Liberty
Heb ik dus ook gedaan, dit soort voorbeeldjes moet je niet voor jezelf houden, maar submitten naar TheCodeProject.comOp donderdag 20 juni 2002 14:39 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Yepz, dit is wel een aardige basis om wat dingen mee te testen en het is helemaal compleet: geen externe configuratie of andere lastige zooi.
Dit is echt alle code die nodig is: je kunt het dus gewoon compileren en draaien.
Kleine opmerking, wellicht is het verstandig om het http channel voor de client niet hard te coderen zodat meerdere client op een server kunnen conecten terwijl deze lokaal op dezelfde machine draaien. Zou voor een newbie verwarrend kunnen zijn waarom een client dan crashed.
btw waarom geen http ipv tcp? waarom geen proxy voor de client? wellicht om het voorbeel klein te houden?
Heb jij al ervaringen of remoting echt de vervanger van COM/COM+/DCOM in de toekomst gaat worden?
Hum... dit staat eigenlijk in elk C# boek in een iets andere variant en is ook in een complexere versie als sample te vinden in de .NET SDK, maar ja: submit maar als je dat een goed idee lijktpaulgielens: Heb ik dus ook gedaan, dit soort voorbeeldjes moet je niet voor jezelf houden, maar submitten naar TheCodeProject.com
Dit wordt trouwens 1 van de samples van mijn RMI-SOAP product zoals je al aan de namespace kunt zien, het komt dus sowieso publiek beschikbaar.
Yepz, heb je gelijk in.Kleine opmerking, wellicht is het verstandig om het http channel voor de client niet hard te coderen zodat meerdere client op een server kunnen conecten terwijl deze lokaal op dezelfde machine draaien. Zou voor een newbie verwarrend kunnen zijn waarom een client dan crashed.
Je bedoelt TCP ipv HTTP neem ik aan? Het belangrijkste doel van deze sample is eigenlijk om de SOAP messages af te luisterenbtw waarom geen http ipv tcp?
Ja: het moet gewoon werken en het is vooral bedoeld is simpel voorbeeld hoe een .NET Remoting applicatie via SOAP kan communiceren met een Java RMI applicatie. Dit is het eerste wat werkt en dat houd ik liever zo simpel mogelijk: het is al ingewikkeld genoegwaarom geen proxy voor de client? wellicht om het voorbeel klein te houden?
Daar kan ik niet echt over oordelen... .NET Remoting werkt erg makkelijk en eigenlijk heel laag-drempelig. DCOM is een stuk lastiger imho. Ik denk wel dat de grote van de berichten een probleem kan zijn in .NET Remoting: die SOAP berichten lopen aardig uit de klauwen.Heb jij al ervaringen of remoting echt de vervanger van COM/COM+/DCOM in de toekomst gaat worden?
Verwijderd
Nee, de vragensteller vroeg iets, jij gaf antwoord dat het niet hoefde. Daarmee suggereer je dat hij dus met VS.NET asp.net webservices kan maken ZONDER IIS. Dat was niet correct. Wat jij zelf bouwt aan daemons die weet ik wat interpreteren is dan niet aan de orde.Op donderdag 20 juni 2002 14:47 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar als jij die paar regels code een webserver vindt... Nou ja. Ik registreer een remote object als service, dat is alles.
Dat is fijn[..]
Goh, ben jij ff gezellig vandaag... Kan ik er wat aan doen dat ik laat zien dat de .NET SDK zelf een HTTP implementatie heeft en met SOAP kan werken?.
Verwijderd
Ik heb het met geen woord over ASP .NET gehad. De oorspronkelijke vraag was dit:Otis: Nee, de vragensteller vroeg iets, jij gaf antwoord dat het niet hoefde. Daarmee suggereer je dat hij dus met VS.NET asp.net webservices kan maken ZONDER IIS. Dat was niet correct.
Bij de .NET Framework SDK wordt er ook gevraagd om IIS en ik merkte dus op dat het in principe geen problemen oplevert, zelfs niet als je .NET Remoting met HTTP en SOAP wilt gebruiken. Als je ASP .NET webservices in IIS wilt gaan hosten is nogal wiedes dat je IIS nodig hebt, maar het is dus niet vereist om hele families van andere .NET applicaties te schrijven. Waarom die zaak installeren als je geen ASP .NET gebruikt op dit moment?kun je dat vs.NET ook installen zonder dat je IIS hebt draaien op je PC? ik wil geen IIS op mijn Werkstation namelijk en hij blijft tijdens de install maar zeuren over IIS en Webprojects.. ook al kies ik nee
Ahum, kijk nou eens naar mijn demo. Ik bouw geen deamons en ik interpreteer helemaal niets. De HTTP messages worden gewoon in de .NET CLR afgehandeld door een intere HTTP server en de SOAP messages worden ook helemaal in de standaard API's omgezet naar method-calls. Ik interpreteer niets.Wat jij zelf bouwt aan daemons die weet ik wat interpreteren is dan niet aan de orde.
Nogmaals: ASP .NET heb ik helemaal niet genoemd.Dat is fijnmaar dat was de vraag niet. Jij suggereert dat IIS niet nodig is voor ASP.NET webservices, gemaakt met VS.net. Nou veel plezier, maar dat gaat je niet lukken. Dat jij een eigen serverside daemon hebt gemaakt is leuk, maar daar heeft de vragensteller niets aan.
Verder vind ik de discussie eigenlijk tamelijk zinloos en irritant, dus ik zal me op dit punt niet meer laten verleiden
daarin kon je o.a. in visual basic en c++ programmeren. .NET is gewoon een nieuwe versie, met dus( d'oh) verbeteringen, maar ook een nieuwe programmeertaal ->c sharp dus. verder wordt er ook bij de architect versie Ms Viso Enterprise bijgeleverd om je UML's te maken een cdrom met een grote SDK kit. in c sharp heb ik nog niet geprogrammeerd, omdat ik mij daar nog nooit inverdiept hebt en vb ook niet. c++ wel, en ik vind het fijner om in .Net te programmeren dan in versie 6, omdat alle vensters overzichterlijker geplaatst zijn. Ook vind ik dat de compiler sneller compileert dan in versie 6. Nadelen zijn er helaas ook, om .NET te kunnen heb je toch wel een zware pc nodig. ik zit nu op mn laptop en das een cel 700 mhz en 384 mb ram, en het draait redelijk, thuis op een amd 1700+ en 512 mb ddr draait het toch vele malen lekkerder. Ook kreeg ik een paar zeer vage warnings, die ik in versie 6 niet had zoals:
e:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Vc7\include\useoldio.h(29) : warning C4995: '_OLD_IOSTREAMS_ARE_DEPRECATED': name was marked as #pragma deprecated
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\Voorbeeld Toolbar.cpp(408) : warning C4311: 'type cast' : pointer truncation from 'LRESULT (__stdcall *D(HWND,UINT,WPARAM,LPARAM)' to 'UINT'
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\Voorbeeld Toolbar.cpp(504) : warning C4244: 'return' : conversion from 'WPARAM' to 'int', possible loss of data
CommonDialogs.cpp
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\CommonDialogs.cpp(201) : warning C4244: '=' : conversion from '__w64 int' to 'int', possible loss of data
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\CommonDialogs.cpp(202) : warning C4267: '=' : conversion from 'size_t' to 'int', possible loss of data
verder de prijs natuurlijk, die vind ik veel te hoog voor een ontwikkelaars tool. en heb toch ook wel aardig wat HD space nodig, zo'n 2.1 GB dacht ik, maar ja dan is er ook een overdosis aan MDSN library en samples geinstalleerd.
i want LART!
Verwijderd
Ok, point taken. Er onstond wat verwarring omtrent OF de vragensteller webservices wilde gaan bouwen of niet, uit jouw antwoord haalde ik dat jij suggereerde dat dat gewoon kon zonder IIS. Dat kan inderdaad, maar niet volgens de ASP.NET Visual Studio methodiek.Op donderdag 20 juni 2002 15:44 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik heb het met geen woord over ASP .NET gehad. De oorspronkelijke vraag was dit:
[vraag]
Klopt. Ik las alleen dat IIS _nooit_ nodig zou zijn voor webservices, maar dat is dus niet correct. De frontzuig extensies die je van VS.NET moet installeren kun je wel overslaan, die heb je nooit nodig.Bij de .NET Framework SDK wordt er ook gevraagd om IIS en ik merkte dus op dat het in principe geen problemen oplevert, zelfs niet als je .NET Remoting met HTTP en SOAP wilt gebruiken. Als je ASP .NET webservices in IIS wilt gaan hosten is nogal wiedes dat je IIS nodig hebt, maar het is dus niet vereist om hele families van andere .NET applicaties te schrijven. Waarom die zaak installeren als je geen ASP .NET gebruikt op dit moment?
Maar je regt toch je eigen service in jouw daemon? Toegegeven, ik heb ong 3.2 minuten naar remoting gekeken, dus een onderbouwd verhaal kan ik er niet over afsteken, maar imho doet jouw daemontje dat. Maar toegegeven, je kunt middels parameters ook het een en ander uitbreiden, maar of je dan asp.net services kunt hosten, betwijfel ik.[..]
Ahum, kijk nou eens naar mijn demo. Ik bouw geen deamons en ik interpreteer helemaal niets. De HTTP messages worden gewoon in de .NET CLR afgehandeld door een intere HTTP server en de SOAP messages worden ook helemaal in de standaard API's omgezet naar method-calls. Ik interpreteer niets.
Dat zijn je eigen gedachtenspinsels. Het boeit me echt niet wie waarover discussieert en om welke reden. Ik vond het alleen dat jouw posting de suggestie wekte dat IIS nooit nodig zou zijn voor webservices. Ik keek daar nl. erg raar van op en heb weer tijd besteed in de docs om uit te zoeken of dat waar was of niet. Wat dus niet waar bleek voor asp.net webservices, de webservices die je normaliter bouwt met vs.net. Verzoek: please volgende keer wat minder suggestief dingen roepen. Van pietjepuk24343 neem ik geen uitspraken aan, maar van jou wel. Vandaar.Aan je ietwat geirriteerde reacties te merken, waardeer je het volgens mij niet echt dat ik ook inhoudelijk wat probeer bij te dragen op .NET gebied. Het zou toch verfrissend moeten zijn na alle Java <-> .NET discussies.
'Mijn daemon' vind ik wat sterk uitgedruktOtis: Maar je regt toch je eigen service in jouw daemon?
Inderdaad moet je de zaak wel compileren: het is immers gewoon een .NET applicatie.
Ja sorry, het liep allemaal niet zo lekkerVandaar.
Ik had gewoon even moeten zeggen dat voor ASP .NET services wel IIS nodig is, maar dat dat niet betekent dat .NET zelf geen HTTP of SOAP kan afhandelen en zeker niet dat je IIS percee moet hebben draaien voor de .NET SDK.
Ik houd niet van dat kleffe gedoepaulgielens: nu weer vrienden
Maar ach, de persoonlijkheden, bezigheden en interesses van Otis en mij botsen af en toe nu eenmaal
Vaag?Op donderdag 20 juni 2002 15:46 schreef Darth_Punk het volgende:
....
Ook kreeg ik een paar zeer vage warnings, die ik in versie 6 niet had zoals:
e:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Vc7\include\useoldio.h(29) : warning C4995: '_OLD_IOSTREAMS_ARE_DEPRECATED': name was marked as #pragma deprecated
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\Voorbeeld Toolbar.cpp(408) : warning C4311: 'type cast' : pointer truncation from 'LRESULT (__stdcall *D(HWND,UINT,WPARAM,LPARAM)' to 'UINT'
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\Voorbeeld Toolbar.cpp(504) : warning C4244: 'return' : conversion from 'WPARAM' to 'int', possible loss of data
CommonDialogs.cpp
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\CommonDialogs.cpp(201) : warning C4244: '=' : conversion from '__w64 int' to 'int', possible loss of data
c:\Documents and Settings\Darth Punk\Workshops C++ blok4\Project\meuh\CommonDialogs.cpp(202) : warning C4267: '=' : conversion from 'size_t' to 'int', possible loss of data
Je gebruikt een verouderde header <iostream.h> dus zegt'ie OLD_IOSTREAMS_ARE_DEPRECATED, logisch toch? (als je weet wat deprecated is).
Je cast types van de ene grootte naar de andere, zonder te checken of het nog past (met 64-bits code). Hoe wil je een __int64 in een int duwen ? (als de eerste bv INT_MAX+1 is).
Dat noem ik vooruitgang.
( Wel weer een nuttige nieuwe #pragma geleerd - effe in windows.h hacken