PDF-marges anders op print

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
Ik heb met verschillende programma's en services (Adobe.com, Jaws PDF Creator, PS2PDF.com) een Word-document omgezet naar PDF. In Acrobat Reader is het resultaat goed, maar zodra ik het uitprint, blijken de marges te verspringen: alles springt een centimeter naar onderen. Bovendien zijn de tabellen wat kleiner dan in de print van het origineel. Hoe kan ik dit oplossen?

't Ding moet naar de drukker (die gebruiken Xpress en kunnen niet uit de voeten met een Word-document, schijnbaar wel met een .PDF)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wordt niet per ongeluk het letter formaat gebruikt in plaats van A4?

Een beetje drukker kan trouwens de marges wel goed krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik zal eens kijken... Wat is een aan te raden resolutie voor de drukpers? Standaard staat ie in Jaws op 2540dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik kan doen wat ik wil, maar 't helpt echt nie...
'k Heb bij pdfFactory nadrukkelijk A4 gekozen.
En bij Jaws PDF Creator 'use %%boundingbox for: Page Size'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op zaterdag 15 juni 2002 19:48 schreef guillaume het volgende:
Wat is een aan te raden resolutie voor de drukpers? Standaard staat ie in Jaws op 2540dpi.
Hangt helemaal af van wat je er mee wil, waar het op gedrukt wordt, etc :)

Ik heb een paar keer een syllabus laten drukken, steeds was 1200 dpi zat, meestal 300 of 600 voor z/w. Voor meer dan 1200 zie ik persoonlijk geen voordelen meer. Maar de drukker zelf zal dat beter weten natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Op zaterdag 15 juni 2002 19:35 schreef guillaume het volgende:
't Ding moet naar de drukker (die gebruiken Xpress en kunnen niet uit de voeten met een Word-document, schijnbaar wel met een .PDF)...
idd de nieuwste trend vd dit jaar .... aldus een kennis van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Kan het niet gewoon aan je printer liggen? Probeer eens een andere.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Waarom zou het aan de printer liggen, als ik het Word-document perfect kan uitprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 18:07

wouterve

Swinger of States

Als je in Acrobat Reader naar het menu File > Print... gaat, dan zie je aan de rechterkant ergens een optie staan als "Fit to page". Die moet je uitzetten. Het probleem is namelijk dat als je van een Word-document een PDF-file maakt, dat de marges dan worden 'meegenomen' in de PDF. Acrobat Reader ziet die marges als een deel van de pagina, vindt dat het niet past en verkleint de pagina (waardoor de feitelijke marges groter worden), zodat hij vindt dat alles er op past. Als je deze optie uitzet, dan print hij alles 'gewoon' uit. Ik hoop dat dit je probleem verhelpt; bij mij was het in ieder geval zo op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ja, hij stond op 99,9%!! Vaag eigenlijk...

Ik zal snel kijken of het wat uitmaakt met die verschuiving. Het zou iig wél het grootteverschil van de tabellen moeten verhelpen als ik het UIT zet (zodat ie op 100% komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
De grootte klopt nu, maar de verschuiving van 5,5mm naar onderen, waardoor de pagina totaal niet meer netjes is dubbel te vouwen (concept is A5-boekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 18:07

wouterve

Swinger of States

Amai, dan zou ik het verder ook niet meer weten, eigenlijk. Bij mij was dat probleem met die marges namelijk ook opgelost door die "Shrink to fit" optie uit te zetten. Misschien is het een idee om (als paardenmiddeltje) de hele pagina in Word 5.5 mm naar boven te positioneren, waardoor het allemaal - theoretisch gezien natuurlijk :) - ook goed uit zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op zaterdag 15 juni 2002 22:53 schreef wouterve het volgende:
Amai, dan zou ik het verder ook niet meer weten, eigenlijk. Bij mij was dat probleem met die marges namelijk ook opgelost door die "Shrink to fit" optie uit te zetten. Misschien is het een idee om (als paardenmiddeltje) de hele pagina in Word 5.5 mm naar boven te positioneren, waardoor het allemaal - theoretisch gezien natuurlijk :) - ook goed uit zou moeten komen.
Sjongejonge, alles is gewoon perfect :P. Ik heb gewoon totaal over de functie 'pagina's automatisch roteren en centreren'. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
OK, toch nog een vraagje. Ik wil Jaws blijven gebruiken, maar wat zijn dan de optimale instellingen voor (greyscale) images?? Ik heb in het Word-doc een greyscale bitmap en zodra ik het ding converteer naar PDF gaat de kwaliteit van die pic bij het printen drastisch achteruit (zowel met Adobe Online als Jaws). Heeft dit iets te maken met de resolution die ik selecteer (op het moment maximum, nl. 5000dpi) of met een andere optie? Ik gebruik voor pics 'don't downsample' en 'zip compression'.
Pagina: 1