[php] Failed to write session data

Pagina: 1
Acties:

• sc5000
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb een probleempje, en ik heb het niet kunnen vinden bij een van de bestaande threads, dus dan maar een eigen maken :)

ik probeer een nieuwe server te installeren, met linux... alles werkt, behalve de sessions... en ik denk dat er iets is met de user settings. ik heb de temp dir /usr/local/apache/tmp gemaakt.... maar daar kan die niet schrijven.

Iemand die misschien een oplossing weet ... iedereen die hetzelfde probleem had zit namelijk onder windows te werken, en dan is het zon foutje van /tmp wat c:\tmp moet zijn.

bedankt alvast !!!

Verwijderd

en heeft u het al bij heer google geprobeerd?

• sc5000
zeker weten, en altavista ook, maar ik kom nergens tegen wat ik zoek ... ik weet namelijk niet zeker of het aan de rechten van de gebruiker ligt ... en als het eraan ligt welke gebruiker php gebruikt om bij die directory te komen en te schrijven ...

Als iemand het wel weet ... ik ben nog half newbie in linux.... dus als je toevallig dan ook het commando voor chmod ofzo weet .... :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De 'apache-uitvoerende-gebruiker' (vaak nobody of apache) moet schrijfrechten in die dir hebben.

• sc5000
weet je toevallig ook hoe ik dat kan doen onder linux ... moet ik die dir rechten geven voor de gebruiker nobody ... of de gebruiker toevoegen aan een groep ofzoiets ... ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

man chmod
man chown

en dan denk ik dat chmod 777 /usr/local/apache/tmp wel een aardige is.

• sc5000
Nou ... hij doet al meer inderdaad ... hij geeft nu de foutmelding niet meer, maar hij heeft de waardes nog niet opgeslagen of hij haalt ze er niet uit ... want ik krijg ze nog niet naar een tweede pagina ... of moet je soms ook anders omgaan met variabelen onder linux dan onder windows....want ik heb alle pagina's onder windows gemaakt, maar ik neem aan dat dat niet uit mag maken

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Welke php versie heb je?
En hoe roep je de variabele op?

• sc5000
ik heb php versie 4.2.1 en de variabelen doe ik zo ...

dit in de eerste file

<?php
echo $PHP_VER;
echo "Hello World !!!";
$session1->login = 1;
$session1->uname = "asdf";
session_register("session1");
?>

en dit in de tweede file

<?php
echo "Dit is de waarde voor login : ", $session1->login;
echo ($session1->uname == "") ? "" : "Dit is de username : ",$session1->uname;
?>

onder windows werkt het.

• sc5000
mmm, zo te zien is het me wel duidelijk waarom die het niet meer doet ... je kunt variabelen zo te zien niet meer zo opslaan in 4.2.1. wat wel werkt is nu :

in de eerste file

<?php
echo $PHP_VER;
echo "Hello World !!!";
$_SESSION['login'] = 1;
$_SESSION['uname'] = "asdf";
//session_register("session1");
?>

en in de tweede file

<?php
echo "Dit is de waarde voor login : ", $_SESSION['login'];
echo ($_SESSION['uname'] == "") ? "" : "Dit is de username : ",$_SESSION['uname'];
?>

Dus als het niet meer werkt ... ben ik weer bezig het weekend ... met scripts aanpassen |:(

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Plus het feit dat wanneer je op een nieuwe pagina je sessies wilt benaderen, je moet beginnen met session_start :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

simpel voorbeeld hoe ik sessies zou doen:
PHP:
1
<?$tekst = "Hoi";session_start ();session_register (tekst);?>

PHP:
1
<?session_start ();echo $tekst;?>

works for me.

Verwijderd

PHP:
1
<?$_SESSION['bla']unset($_SESSION['bla']);isSet($_SESSION['bla']);?>

works more fine.. (php 4.2.1)

Verwijderd

wat zijn precies de voordelen/nadelen dan?

want ik vind mijn manier lekker overzichtelijk, ik kan me eigen vars gebruiken enzo...

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Op zaterdag 15 juni 2002 20:28 schreef sc5000 het volgende:
...tekst...

onder windows werkt het.
Hmm, jah ik denk dat het meer aan de php versie of instellingen zal liggen dan aan het verschil tussen windows/linux.
Pagina: 1