Toon posts:

Wel 100 FSB, niet 133 FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor (1400 Athlon) draait wel stabiel op 100 FSB, maar absoluut niet hoger. Terwijl het qwel een 266 fsb is.

Moederbord (MSI 6330 turbo) werd superheet op 133 FSB (tot 90 graden, ben al een processor verloren inmiddels), en pas na terugklokken is systeem stabiel.

Wie kan mij vertellen of dit een moederbord probleem is (met garantie hoop ik)?

Verwijderd

Een bekend probleem van de 6330 (k7t turbo bedoel je?) is dat de sensoren gewoon niet kloppen. Mijn duron 900 is stressed ook zo'n 70/75 graden volgens PC Alert, geen probleem. Om eerlijk te zijn is dit de stabielste pc die ik ooit gehad heb. Maar dat is dus een bekend probleem.

Wat het FSB-probleem betreft zou het wel eens aan de northbridge kunnen liggen. Die kunnen bij deze borden erg heet worden. Een koelertje zou dat kunnen verhelpen.

Maar dat klopt weer niet met het feit dat je een processor is doorgebrand(?). Post eens wat meer info.

Havoc, nu je het er toch even over hebt :P Mijn duron pakt ook geen 133fsb. Ik ben er net gisteren mee bezig geweest: Processor geunlocked, mp op 6, jumpertje eraf en alleen maar rode lampies. Als iemand wat weet, spreek :+

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
hm ik heb er ook last van, oke ik heb maar een duron maar 133 mhz fsb pakt mijn mobo echt nie. Ik heb er ook een keer een athlon op gehad en die trok het ook nie :s Ohja btw ik heb ook en msi k7t turbo (6330 v3)
Voor 133 mhz fsb moet je die ene jumper naast je agp slot eraf halen, dat wist je toch al wel he

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Topicstarter
Gek dat jullie ook die problemen hebben. Ik zal maandag MSI eens bellen met de vraag wat voor een bug dit is.

Mijn systeem gaat na een stress-sessie waarna ik reboot zwaar 'piepen'. Monitor gaat op stand-by,harddiscled brand, en systeem gaat niet verder. Pas na minuut wachten (en dus afkoelen???) kan ik weer opstarten.

Maar: systeem draait nu 100x11, terwijl het een 133x11 is (1400 Athlon). Wel stabiel, maar wel langzamer. Ik baal ervan! Ik wil gewoon de betaalde snelheid.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
hebben jullie wel de jumper op de mobo omgezet naar 133 ? :{

En die sensoren van de 6330 werken idd niet, volgens mij mobo is mijn tb 1200 5 graden stressed ! :?

dikzak

Verwijderd

mijn durontje(1200) trekt 133 fsb wel op een mp van 10
me ouwe duron (900) trok het ook..
Pagina: 1