Ik heb een 3tal maanden geleden een pctje los gekocht (zelf bouw dus) bij Gistron.com. Het bouwen was vrij makkelijk en ging ook goed (d8 ik). Nu was het geval dat mijn pc willekeurig rebootte terwijl ik bijv. midden in een game i.o.d. zat. Ik dus bellen met die firma en zij zeiden stuur je mobo en je cpu maar op en dan kijken wij wel even wat er aan de hand is. Heb ik dus gedaan, en nu blijkt dat mijn core beschadigt is (reden van het reboot verhaal). Tevens hadden zij de mededeling dat dit niet onder de garantie viel omdat ik de pc zelf in elkaar heb laten zetten. Dit klopt toch niet? Ik heb toch gewoon een paar maanden garantie op alles wat ik bij die zaak koop???
Vcore kapot 
ik denk dat je gewoon bedoelt dat je core kapot is, want Vcore is een voltage. En als je core kapot is heb je meestal geen garantie nee, want dit gaat meestal kapot bij het (fout) monteren van je koeler.
ik denk dat je gewoon bedoelt dat je core kapot is, want Vcore is een voltage. En als je core kapot is heb je meestal geen garantie nee, want dit gaat meestal kapot bij het (fout) monteren van je koeler.
hoe kan je je cooler nu fout monteren. Ja als je te hard drukt. Maar ik zweer dat ik niet te hard gedrukt heb. Kan het niet een fout van hun zijn? dat zij een kapot iets hebben geleverd ofzo? hij heeft het nl. ook nooit goed gedaan...
Cooler scheef op de CPU zetten en dan de klem naar beneden drukken, bye bye CPU.
Als het een spotgoedkope coolermaster cooler is: als je niet die klem eerst een beetje naar buiten gebogen hebt, weet ik wel bijna zeker dat je je CPU gesloopt hebt
Als het een spotgoedkope coolermaster cooler is: als je niet die klem eerst een beetje naar buiten gebogen hebt, weet ik wel bijna zeker dat je je CPU gesloopt hebt
Verwijderd
Jammer, je hebt gewoon pech gehad. Core beschadigd=geen garantie. In vervolg de cooler er voorzichter op zetten.
Jep, helaas voor de topicstarter heb je gelijk. Dit is je eigen fout en geen productiefout. Dat is wel jammer, maar je hebt hem zelf kapot gemaakt en dus geen garantie.Op zaterdag 15 juni 2002 22:35 schreef PetePawlusmah het volgende:
Jammer, je hebt gewoon pech gehad. Core beschadigd=geen garantie. In vervolg de cooler er voorzichter op zetten.
Vraag wel ff wanneer je daar een nieuwe cpu koopt of ze je oude cpu mee terug willen sturen. Kan je zelf ff checken of de core idd beschadigd is en heb je een leuke sleutelhanger.
Wat je misschien ook kan doen is het bord + nieuwe cpu ophalen en vragen of ze de koeler er voor je op willen zetten. Dan is t hun fout als de core weer afbrokkeld.
Wat je misschien ook kan doen is het bord + nieuwe cpu ophalen en vragen of ze de koeler er voor je op willen zetten. Dan is t hun fout als de core weer afbrokkeld.
Verwijderd
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan had dat had je dat bij ontvangst moeten controleren. Je had het makkelijk kunnen zien toen je de processor monteerde. Trouwens: Als je hem bij het monteren beschadigd hebt is het logisch dat hij het vanaf het begin niet goed doet.Op zaterdag 15 juni 2002 22:18 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Kan het niet een fout van hun zijn? dat zij een kapot iets hebben geleverd ofzo? hij heeft het nl. ook nooit goed gedaan...
Verwijderd
Op de bon staat het er zelfs bij dat het niet onder de garantie valt.
Er staat ook nog een goeie link bij hoe je je cooler moet bevestigen. Dit is echt je eigen schuld.
Waarschijnlijk heb je de cooler er te schuin opgelegd.
Want als je hem monteerd moet je hem er vrij vlak opleggen en dan raakt hij de core nog niet. pas als je die beugel naar beneden druk komt hij in contact met de core.
Naja, pech voor jou, maar het is wel lullig. 120 euro verspilt
Er staat ook nog een goeie link bij hoe je je cooler moet bevestigen. Dit is echt je eigen schuld.
Waarschijnlijk heb je de cooler er te schuin opgelegd.
Want als je hem monteerd moet je hem er vrij vlak opleggen en dan raakt hij de core nog niet. pas als je die beugel naar beneden druk komt hij in contact met de core.
Naja, pech voor jou, maar het is wel lullig. 120 euro verspilt
Crushed AMDcore's is genoeg over te vinden in de search, ook over de garantie. (die je dus niet hebt alsie gecrusht is)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()