1 pomp, (split) 4 uitgangen

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
aangezien mijn ijzeren pomp na mijn mening niet zo'n strak plan was, ga ik maar voor een nieuwe pomp.

het id, om 2 pc's te koelen met 1 radiator, pomp en reservoir.

de radiator is 36 x 36 cm dus lijkt me genoeg voor alles, reservoir is 30 liter dus ook genoeg voor 2 pc's
alleen wat voor pomp???? hoeveel liter

zelf heb ik een maze 2 op een amd 1400, ik ga binnen kort zelf water blokkies maken,
1 voor een amd xp1800
1 voor geforce2
1 voor radeon 8500
2 voor moederborden
2 voor hardeschijf

de hoofduitgangen gaan naar de processoren 1 voor de 1400 en 1 voor de 1800(totaal 2 uitgangen)
dan wil ik de pc ook nog gaan koelen, door eerste de videokaart te koelen met het geheugen, daarna door te gaan naar het moederbord en vervolgends naar de harde schijven(dat alles op 1 uitgang)
pc 2, videokaart en geheugen, dan moederbord (ook 1 uitgang)
dus dan heb je 4 uitgangen nodig, maar het liefst op 1 pomp, hoeveel liter moet dat ding pompen en welke pomp komt dan in aanmerking?

bla?

Verwijderd

ik zou echt 2 pompjes nemen veel effectiever raak je minder flow kwijt... en wat kost een 400 l pomp nou nog 10 euro ofzo (conrad)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
400 liter is dat niet wat weinig, dat keer 2 en je hebt dus maar 800, normaal heb je alleen voor 1 processor te koelen al 800 liter, ik heb dus 2 processoren en dan ook nog 2 moederborden, videokaarten, geheugen en hardeschijven xtra, is dat genoeg, lijkt me nie,
iemand?

bla?

Verwijderd

2X Eheim 800liter

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
kijk daar heb je wat aan, thanks, ga ff kijken waar ik die kan halen

bla?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik kon geen 800 liter pomp van eheim vinden ? alleen 600 en 1200 das dus te weinig en of te veel :( iemand?

bla?

Verwijderd

die 1200 kan ook wel hoor :)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja die 2 x 1200 liter lijkt me dan een beter optie.

bla?

Verwijderd

my lijkt 1x 1200 voldoende, maar ze hebben vast ook nog wel 1x5pk diesel :+

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03
1x600 is ook al zat hoor.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 02:51 schreef P5ycho het volgende:
1x600 is ook al zat hoor.
Het zijn wel 2 radiators en 7 koelblokken hoor..... Beetje druk is wel nodig.

Verwijderd

Het aantal liters zegt niets voor een opvoerpomp, belangrijk is de opvoerhoogte: het maakt dus veel uit of je PC op de vloer staat of op b.v. 1 meter hoogte, bij 1 meter hoogte zal de pomp meer waterkolom weg moeten drukken en dus minder liters per uur geven.

Eheim heeft daar mooie tabellen bij voor ieder type opvoerpomp. een beetje aquariumzaak kan je wel aan een folder helpen van Eheim met de tabellen.

Suc 6

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
sorry voor het misverstand, het gaat dus om 1 grote radiator, en een heel groot reservoir :, maar ik denk dat ik ga voor de 2 x 1200liter, thanks

bla?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

blokjes voor je HDD? dat is imho nutteloos verwarmen van je water. een hdd doet het prima zonder waterkoeling dus waarom zou je je water op gaan liggen warmen ermee?

Verwijderd

voor de fun imho

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
fun en ik heb 7200 toeren diskjes, en die doen het goed, dus dat wil ik graag zo houden :)

bla?

Pagina: 1