Toon posts:

[JAVA] Mail Exception

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

weer de zoveelste java questions, zou je zeggen :) maar goed, dit is mijn probleem.

Voor m'n werk, heb ik een "BULK" email applikatie geschreven, in eerste opzicht is wel goed geschreven "bulk mail" scripts. Maar wat blijkt nou als ik de log boek bekeken nadat mail verstuurd zijn? zie hieronder voor de exceptions die ik binnen krijg. (de ip adres is gewijzigd, je zou wel kunnen snappen waarom)

(info: dit krijg ik niet voor elke keer versturen van email adres, het is een "random" fout verschijnsel wanneer ik een "bulk mail" gaan versturen. Uit 2 sessies ervaringen, 2 op 3 email adres gaat goed)
javax.mail.MessagingException: Could not connect to SMTP host: 127.0.0.1, port:
25;
java.net.ConnectException: Connection refused
Het lijkt het aantal maximaal connection met de mail server (trouwens, onze mail server is een Lotus "klotus" >:) Notes mail server) is bepaald. Terwijl onze systeem beheerder zegt dat onze mail server wel degelijk aantal mail kan verstuurt worden zonder moeite. Of zit ergens in java gedefineerd aantal maximaal connectie (SMTP connection) die je mag maken.

Mijn vraag is, heeft iemand in NL hetzelfde ervaring meegemaakt? en wat is jou oplossing voor dit probleem?

Alvorens dank :),
Rizky Wahyudi.

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op zaterdag 15 juni 2002 18:59 schreef dodol het volgende:
Mijn vraag is, heeft iemand in NL hetzelfde ervaring meegemaakt? en wat is jou oplossing voor dit probleem?
Nee, in ieder geval niet met Lotus Domino. Wij doen dat soort dingen met JAmes en dat is tot nu toe probleemloos. Probeer je meerdere emails tegelijkertijd te verzenden? Als ik de melding bekijk in combinatie met het verschijnsel dat het niet altijd fout gaat lijkt het er een beetje op dat Domino vindt dat er te veel connections tegelijkertijd open zijn. Probeer eens de connectie te sluiten, of bouw een kleine vertraging in om Domino de gelegenhedi te geven om het bij te benen.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijd vertraging ingebouwd (om de 200 email adressen pauzeren ca. 7500 msec). Is dit realistisch??