Toon posts:

Voeding Kapot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 Maanden geleden had ik problemen met mn computer. Als ik `m aan deed, dan wou ie niet opstarten. Op mn moederbord gingen wel lampjes branden en mn coolers gingen draaien, maar opstarten deed ie niet. Ook mn monitor ging niet van stand-by af.
Ik heb mn moederbord vervangen door een Asus A7V266-E en dit ging goed tot 2 weken geleden.
Het probleem deed zich weer voor... hij wou ineens niet meer opstarten. Na wat met het powerknopje gespeeld te hebben ging ie ineens wel aan en starte gewoon op. Dit ging 2 weken goed...
Elke keer deed ik het knopje om van mn stekkerverdeelkastje aan. Daarna de powerknop van mn pc EN nu komt het gekke...het resetknopje van mn pc moest ik ook 1x indrukken, anders deed hij het nog niet (wou weer niet opstarten).
Maar vandaag wou ik het ritueel weer uitvoeren, maar hij wou weer niet opstarten.. zelfs niet als ik het resetknopje indrukte.

Ik heb ook de voeding van mn buurjongen aangesloten (ook een 230w) en nog wou ie niet opstarten (wel lampjes aan en coolers draaien).

Dus ik hierzo de forums afgegaan en ik las vaak dat er problemen waren dat de voering geen genoeg stroom leverde doordat in de computer veel stroomopslokkende hardware zat.

Ik heb een

AMD Duron 750mhz
Asus A7V266-E + onboard sound
256 mb DDR Ram
Hercules Geforce 2 MX 32
30 gb HD
en 230 w voeding.

Is mn voeding kapot?
of moet ik een nieuwe voeding kopen die bijv 300w is?
Heeft iemand dit probleem ook ondervonden? zoja hoe heb je het opgelost.

Plz alle reacties zijn welkom..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
230watt zou het moeten redden, is het niet zo dat je knopjes scheef zitten oid.... :?

haal ze eens los van het mobo en probeer het eens met een schroevendraaier op het moederbord, op die pinnetjes dus :P

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Als hij het eerst wel gewoon deed, kan die voeding dus wel genoeg leveren.

Ik denk niet dat het probleem in de voeding zit, anders zou het met die van je buurjongen wel moeten werken.

Misschien wordt hij te heet, check of je koeler goed werkt. Druk anders je proc en geheugen even goed aan en kijk of je vga-kaart goed in het slot zit.

Verwijderd

230 watt is meer als genoeg

Dus ligt toch denk ik aan je hardware.
Check per elk onderdeel of die goed werkt dan kom je er wel uit.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
mijn zus heeft ook z'n probleem gehad, alleen de internal speaker had een constante piep erbij, ik ben er laatst achtergekomen dat het dus aan de geheugenchips (ram-modules) ligt, je kunt die eens proberen te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan mn geheugen, geforce2 enzo...
Ik ben erachter gekomen (via vrienden) wat het probleem kan zijn.
Er zat geen jumper op 2 pinnetjes naast mn BIOS batterij... die hoort er wel op te zitten. Ik wou dus ff mn BIOS resetten, maar dat is fout gegaan... ik moest `m ff kortsluiten, maar er kwam een rookwolkje uit een weerstand... en nu doet ie helemaal nix meer... dus ik ga van de week naar de dealer want ik heb nog garantie.

Echt super vaag allemaal, zelf snap ik er ook nix van.
Want tis wel gek dat door een jumpertje, heel je pc niet meer opstart..

Verwijderd

Je coolers zitten rechtreeks op je netspanning (tenminste de mijne wel) Maar dat zegt niet veel over jouw situatie..
Het feit dat dit zich voordoet na enkele weken, lijkt mij toch iets wijzen op je BIOS power management, wat 'geset'of 'gereset' is....
Kijk daar eens in en zie of daar wat veranderd is....

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:22 schreef hoolie_v het volgende:
Je coolers zitten rechtreeks op je netspanning (tenminste de mijne wel)
Dat lijkt me stug, 230V voor koelers :D

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op zaterdag 15 juni 2002 23:29 schreef dannyvdh het volgende:
...............Er zat geen jumper op 2 pinnetjes naast mn BIOS batterij... die hoort er wel op te zitten. Ik wou dus ff mn BIOS resetten, maar dat is fout gegaan... ik moest `m ff kortsluiten, maar er kwam een rookwolkje uit een weerstand... en nu doet ie helemaal nix meer... dus ik ga van de week naar de dealer want ik heb nog garantie. .....................
Toen ie het niet deed had je voor je garantie naar de leverancier moeten gaan om te kijken wat er loos is.

Vindt het altijd een beetje raar dat als je zelf iets sloopt dat je daar de winkelier voor laat opdraaien.

En opeens kwam er een rookwolkje uit |:(
Ken ik effe een nieuwe van uw krijgen :r

Blijf er dan van af als je er geen verstand van hebt en ga eerder naar de winkelier toe.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Dat lijkt me stug, 230V voor koelers :D
In de gemiddelde AT/ATX voeding niet nee,
maar als je wilt heb ik nog wel 24V, 48V, 110V en 220V liggen. Bij conrad hebben ze nog wel meer voltage-modellen...

220V-fan: prachtig als je van hard houdt, maar probeer niet met je vinger te kijken of hij wel draait, want je nagels slaat hij eraf met zijn metalen vinnen.

Oud is niet afgedankt...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 16 juni 2002 09:46 schreef Rocky het volgende:

[..]

Toen ie het niet deed had je voor je garantie naar de leverancier moeten gaan om te kijken wat er loos is.

Vindt het altijd een beetje raar dat als je zelf iets sloopt dat je daar de winkelier voor laat opdraaien.

En opeens kwam er een rookwolkje uit |:(
Ken ik effe een nieuwe van uw krijgen :r

Blijf er dan van af als je er geen verstand van hebt en ga eerder naar de winkelier toe.
AMEN!

De andere klanten betalen weer voor dit soort ongein, en reken erop dat dit VAAK gebeurt |:( :r
Pagina: 1