stylesheet vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey.. ik ben bezig met een site en daar heb ik 2 verschillende achtergrondkleuren in tabellen ene is donker en de ander is licht. Nu staat in beide tabellen hyperlinks, ik heb in de css file aangegeven dat deze bij mouse over (hover) wit moet worden, maar in de lichte tabel ziet dat natuurlijk niet uit.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik voor de andere tabel een andere on mouse over kleur kan hebben?
ik roep een style aan door "<div class="blaat">" te doen in de html.

blaat:
div.blaat { color: #FFFFFF; font-size: 12px; font-family: verdana, arial, helvetica }
hover:
A:hover { color: red; text-decoration: underline}

tnx!

Verwijderd

Je kunt ook de properties afhankelijk maken van meerdere 'condities' met behulp van de selectors.

bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
div.blaat a {
  /*properties*/
}

Dit zorgt ervoor dat de properties van toepassing zijn op elke a tag die binnen een div element met het attribuut class="blaat" staat.

Op die manier kun je de properties afhankelijk maken van de 'parent' element(en) van het element waar ze op moeten worden toegepast.

Zie ook: http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html

Nog niet alle selectors werken al in alle browsers, maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst wel geïmplementeerd worden.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

.blaat {...}
.blaat:hover {...}

<a href="www.blaat.com" class="blaat">blaatlink</a>

of met #blaat en #blaat:hover, maar dan is het dus geen class="" maar name=""

hierboven in de links zul je meer uitleg vinden, maargoed, alvast deze quick uitleg ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wat dacht je van een contextuele selector?

table.licht a:hover {hier meer spul}
(de lichte tabel is dus table class="licht")
hiermee pak je alleen de a:hover in de lichte tabel.

t.

edit: duhhh het staat hierboven al...

Wise enough to play the fool