Optische uitgang; trackinfo meesturen naar MD

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 23:10

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Heb een Hercules Fortissimo II kaartje met optische uitgang..... en een MD-spelertje (sony) met dus een optische ingang.

Het schijnt mogelijk te zijn om alle trackinfo ook over je optische kabeltje te versturen.... maar dat doet ie nu dus niet... hij herkent zelfs niet als er een nieuw nummer begint. Is hier software voor of een andere mogelijkheid??

Heb tenslotte nu niet voor nix een optische uitgang

Nikon D7000

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
dat met die trackinfo kan volgens mij niet via optische kabel.....daar moet je speciaal kabeltje (via com-poort) voor hebben geloof ik.....

ik heb hetzelfde probleem en bij mij zet ie ook geen trackmarks neer, zelfs niet met de plugin voor winamp die een paar seconde stilte tussen de nummers zet.....volgens mij komt dit door windows XP (of 2000).....die zorgt ervoor dat de optische kabel altijd signaal geeft.....

een paar maanden trug toen ik nog geen XP had, kocht ik een terratec 512i met optical-out....opnemen ging perfect, inclusief trackmarks, toen ik laatst mijn nieuwe terratec sixpack 5.1+ onder xp had geinstalleerd gaf de optische kabel constant signaal en had ik ook geen trackmarks.......ik ben ook zoekende naar een oplossing

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Jullie zijn iig verder dan mij :)

WinXP + SB Audigy Platinum..
Minidisc geeft continue NO DIGITAL SIGNAL aan terwijl ie via glasverzel op de breakout box van dat ding zit..
komt ook licht uit, dus het moet iets softwarematigs zijn..

Kan alleen niet vinden waar... Digital out only maakt geen fuck uit, en verder kan ik nergens instellingen vinde :(

• d10n
  • Laatst online: 03-07-2018
Op zaterdag 15 juni 2002 20:56 schreef DJSmiley het volgende:

Minidisc geeft continue NO DIGITAL SIGNAL aan terwijl ie via glasverzel op de breakout box van dat ding zit..

Kan alleen niet vinden waar... Digital out only maakt geen fuck uit, en verder kan ik nergens instellingen vinde :(
Ik ken de Audigy niet, maar werk zelf met de Terratec 6Fire... Als het kan, zet dan de klokfrequentie eens op external...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zit zelf ook met dat probleem, heb een terratec DMX Xfire 1024 en een sony MDS-JE500 minidisk, maar de namen telkens intikken is irri :(
* HielkeJ zoekt ook naar oplossing

• EmilneM
er zijn dus zoals ik al zei apparaatjes die via COM-poort track-info meesturen.......moet je ff kijken op

http://www.minidisc.org

is er al een oplossing voor het optisch opnemen op de MD? is er al software die het signaal tussen de verschillende nummers onderbreekt (dus niet winamp plugins, die stoppen alleen het geluid, maar niet het signaal).........

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Ben er ondertussen wel achter dat als je alle kanalen op je mixer uitzet; van Windows, en dan vervolgens dus een leuke marge houdt tussen de nummers; dat ie dan wel de nummers herkent; omdat er dan geen "ruis" van andere openstaande kanalen in het geluid zit.

Bestaat trouwens ook wel een kastje van Sony of van Xitec die je op je USB-poort aansluit; en dat gaat dan weer naar een kastje en vervolgens komt daar een optisch signaal uitzetten waarin dus ook de trackinfo zit!!

Maar ja; is apparaatje van 50 euro.... b-tje jammer

Tegenwoordig ook MD met USB-poort ..... 40x opnemen; tracktitle ... alles .... maar ja; net nieuwe gekocht en om 'm dan nu alweer weg te doen; maandje nadat ik 'm had gekocht lag de USB-versie in de winkel :-(

Nikon D7000

• EmilneM
Op maandag 17 juni 2002 08:59 schreef veryip het volgende:
Ben er ondertussen wel achter dat als je alle kanalen op je mixer uitzet; van Windows, en dan vervolgens dus een leuke marge houdt tussen de nummers; dat ie dan wel de nummers herkent; omdat er dan geen "ruis" van andere openstaande kanalen in het geluid zit.
ook onder windows xp?

Verwijderd

\ja kan het met 2x minijack proberen :D dus aan de linker kant (je minidisc) in het mic gedeelte je minijack en in je geluidskaart een minijack.. even een plugin van winamp downloaden en spelen maar *D nu heb je dus goede kwali (naja goede) muziek

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 09:31 schreef EmilneM het volgende:

[..]

ook onder windows xp?
Bij mij wel tenminste....

Pakt 't niet altijd goed omdat ik gewoon met Mediaplayer heb opgenomen en dan is de pauze lang niet altijd lang genoeg maar hij pakt i.i.g. af en toe een nieuw nummer enne..... als je dus de pauzes langer dan denk ik dat ie gewoon alle nummers pakt.

Nikon D7000

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Op maandag 17 juni 2002 09:36 schreef Godzilla het volgende:

[..]

\ja kan het met 2x minijack proberen :D dus aan de linker kant (je minidisc) in het mic gedeelte je minijack en in je geluidskaart een minijack.. even een plugin van winamp downloaden en spelen maar *D nu heb je dus goede kwali (naja goede) muziek
Ja, dan kan ik het ook wel, Creative heeft al een MD proggie erbij dat netjes paar sec pauze houd om de tracks gescheiden te houden..

maar ik wil het optisch doen (digitaal)

Trackinfo op een of andere manier zou t helemaal compleet maken!

Verwijderd

Ik zou eens proberen om de sampling-frequentie (wat een klotewoord zeg...) terug te zetten. Ik denk zomaar dat 'ie nog op 96 Hz staat, en daar kan de gemiddelde mini-disc niks mee.

• EmilneM
Op maandag 17 juni 2002 10:54 schreef veryip het volgende:

[..]

Bij mij wel tenminste....

Pakt 't niet altijd goed omdat ik gewoon met Mediaplayer heb opgenomen en dan is de pauze lang niet altijd lang genoeg maar hij pakt i.i.g. af en toe een nieuw nummer enne..... als je dus de pauzes langer dan denk ik dat ie gewoon alle nummers pakt.
maar jij neemt waarschijnlijk niet optisch op maar analoog.........en wat voor geluidskaart heb je?

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 10:57 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Trackinfo op een of andere manier zou t helemaal compleet maken!
En dat is dus mogelijk..... heb alleen weinig zin om daat 50 euro aan te gaan spanderen als ik toch zeker al een optisch uitgang heb :-(

Nikon D7000

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

Hu9o

Schokkend

Het zou idd perfect zijn als je de song title kan oversturen via de optische ingang.

Zou er geen software zijn die de titel mee stuurt, omdat het niet mogelijk is :? Dat het aan de MD kant niet kan?. Want de titel zal zeker in de TOC geschreven worden. En als je iets opneemt met je kabel, wordt de data in de overige tracks geschreven. De MD-speler schrijft dan na het opnemen de begin/eind positie(tijd) in de TOC.

Dit lijkt mij het geval.

Hu9o hoopt dat hij ongelijk heeft

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Trackinfo sturen, zoals hierboven ook al genoemd, kan niet via optische kabel.

Mijn geluidskaart, een sb live platinum (geen audigy, maar een oudere met Live Drive II), stuurt gelukkig geen constant signaal naar de optische uitgang. De Winamp plugins (er is een MD_out en een Win_Cue) die pauzes inlassen werken bij mij.

Het genoemde probleem met continue signaal is in veel gevallen op te lossen door:
1- mixer alleen open op de MP3 speler (zoals winamp)
(tip: zet in AudioHQ het aantal gelijktijdig af te spelen geluiden op 1)
2- een track tussen nummers invoegen met stilte

Voor het 2e punt moet je eens hier kijken. Downloadbare stiltes. Klinkt idd :? maar werkt wel. Mijn Sony MD wisselaar heeft 3 secondes nodig voordat ie een trackmark maakt. Sommige andere recorders soms meer/minder.

• EmilneM
Op maandag 17 juni 2002 11:44 schreef Friewiel het volgende:

Mijn geluidskaart, een sb live platinum (geen audigy, maar een oudere met Live Drive II), stuurt gelukkig geen constant signaal naar de optische uitgang. De Winamp plugins (er is een MD_out en een Win_Cue) die pauzes inlassen werken bij mij.

Het genoemde probleem met continue signaal is in veel gevallen op te lossen door:
1- mixer alleen open op de MP3 speler (zoals winamp)
(tip: zet in AudioHQ het aantal gelijktijdig af te spelen geluiden op 1)
2- een track tussen nummers invoegen met stilte

Voor het 2e punt moet je eens hier kijken. Downloadbare stiltes. Klinkt idd :? maar werkt wel. Mijn Sony MD wisselaar heeft 3 secondes nodig voordat ie een trackmark maakt. Sommige andere recorders soms meer/minder.
welk OS draai je dan, aangezien t lijkt dat t door win XP of 2000 komt dat je soundcard altijd signaal geeft.......hij begint ook direct met opnemen als sync-rec aanstaat, zelfs als ik niets afspeel

Verwijderd

Ik gebruik Win XP Pro. Is ook inderdaad een xp/2000 specifiek probleem. Na wat zoeken (leve Google Groups) kwam ik ook deze tip tegen:
Have you changed the SPDIF rate (in Audigy's Device Controls) to 48kHz or 44.1 kHz? The Audigy's default rate is 96kHz which your MD probably can't handle.

Conclusie: Audigy+XP/2000 veroorzaakt het probleem. Ik heb nog een oude SB Live, geen problemen aan mijn zijde!

• EmilneM
er worden allerlei oplossingen gegeven voor soundblaster live of audigy kaartjes, nu nog een oplossing voor terratec, hier kun je bijna geen opties voor de digitale uitgang instellen.....

Verwijderd

Dan nog een optie voor Terratec: bel eens met hun support dienst in Nederland. (normaal nummer!)

Ik heb bijvoorbeeld met Epson (jaja iets heel anders) support in Nederland zeer goede ervaring. Problemen met netwerkprinten die zij voor me opgelost hebben.

Nooit geschoten is altijd mis.

[/edit]
Lees ook dit topic in Dejanews, Terratec kaarten en de eisen van het maken van Trackmarks
[/edit]

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 11:44 schreef Friewiel het volgende:
Kan dus wel.... ziehier zo'n apparaatje .... http://www.xitel.com/subset_mdportDG2.htm dat je trackinfo meestuurt via optisch kabeltje.... maar dan hebbie dus zo'n stom duur apparaatje nodig.... daarom mijn vraag of mijn geluidskaartje m.b.v. software zoiets soortgelijks ook niet kan

Nikon D7000

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 11:47 schreef veryip het volgende:

[..]

Kan dus wel.... ziehier zo'n apparaatje .... http://www.xitel.com/subset_mdportDG2.htm dat je trackinfo meestuurt via optisch kabeltje.... maar dan hebbie dus zo'n stom duur apparaatje nodig.... daarom mijn vraag of mijn geluidskaartje m.b.v. software zoiets soortgelijks ook niet kan
Dit apparaat stuurt geen trackinfo mee.
In feite is het een USB-Soundkaart met een optische uitgang, er staat niks bij over titels meesturen.....(wat ook gewoon niet mogelijk is met een optische kabel)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 11:47 schreef veryip het volgende:
[..]

Dit USB geluidskaartje maakt ook, zoals de geluidskaarten, gebruik van de SPDIF standaard. Ik dacht dat ik zonder onderbouwing er vanaf kwam.... Ok hier dan de onderbouwing:
FAQ Minidisc
Overzicht gebruikte kanalen in optisch signaal
en als laatste complete uitleg SPDIF standaard

Conclusie: in theorie mogelijk (er zijn nog gereserveerde kanalen vrij in het optisch signaal) en praktijk niet mogelijk:
1- hardware is ingesteld op SPDIF standaard (hardwarematig ingesteld)
2- software maakt geen gebruik van de SPDIF kanalen

Beide punten houden in dat zowel de kant van verzending (in deze topic de PC) zowel als de ontvanger (MD recorder)zowel hardwarematig als softwarematig anders gemaakt/geprogrammeerd dienen te worden om de gereserveerde kanalen te gebruiken om trackinfo mee te sturen/ontvangen m.b.v. optisch signaal. Een standaard komt tot stand -en wordt door fabrikanten ontwikkeld- om tot een marktconforme standaard te komen en volledige compatibiliteit. Kijk eens naar de DVD Ram/DVD R discussie.

Het is dus een illusie dat trackinfo binnen afzienbare termijn via optisch signaal verwerkt kan worden. Dan nog daargelaten dat andere technieken in opkomst zijn. Ik ben inmiddels ook van PC>MD afgestapt en naar PC>MP3 Speler overgestapt.

[/edit/
Lees net wat SPDIF betekend: Sony/Philips Digital Audio Interface :P ik leer ook nog eens wat 8-)
[/edit]

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Stom gedoe!!

Heb toch echt laatst een bakkie van Sony in de winkel zien liggen; aansluiten op usb-poort en optisch uit... maar kan het met geen mogelijkheid op internet vinden ....

Was ik toevallig misschien ffies in de toekomst :+

Nikon D7000

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:23 schreef veryip het volgende:
Stom gedoe!!

Heb toch echt laatst een bakkie van Sony in de winkel zien liggen; aansluiten op usb-poort en optisch uit... maar kan het met geen mogelijkheid op internet vinden ....
Was ik toevallig misschien ffies in de toekomst :+
Waar je nu op doelt is Net MD, is niets anders als een Sony MD recorder serie met USB kabel en software die de muziek naar Atrac (compressie van minidisc) omzet en op hoge snelheid naar de MD zet. ZONDER TRACKINFO

Zet dat gewoon uit je hoofd! |:(

Als je de Minidisc.org site gewoon leest, dan ben je gewoon weer op de hoogte met alles omtrent minidisc (8>

• EmilneM
heb ff een mailtje gestuurd naar de support van terratec, ben benieuwd of ze een oplossing hebben.......

• EmilneM
nog geen reply.......schiet niet op met die support van terratec......

opnemen met trackmarks lukt nog steeds niet :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Ik heb een Terratec DMX Xfire 1024 en Win2k Advanced Server. Mijn optical out geeft géén constant signaal. Om verschillende nummers op te nemen gebruik ik een leeg mp3tje van 1,81 secondes tussen alle nummers.

Enige nadeel is 1) de playlists maken kost wel wat tijd
2) de tracktitles worden niet meegestuurd.

Ik draai overigens driverversie 5.12.1.3056.

In het controllpanel staat digital in op Off en digital out op 'Digital Mix / DVD'.

ALs iemand nou ff een progje maakt waarmee je makkelijk een playlist kan maken met automatisch 1,81 sec ertussen, is dat iig opgelost :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• EmilneM
Op zondag 30 juni 2002 23:30 schreef Tampie2000 het volgende:
Ik heb een Terratec DMX Xfire 1024 en Win2k Advanced Server. Mijn optical out geeft géén constant signaal. Om verschillende nummers op te nemen gebruik ik een leeg mp3tje van 1,81 secondes tussen alle nummers.

Enige nadeel is 1) de playlists maken kost wel wat tijd
2) de tracktitles worden niet meegestuurd.

Ik draai overigens driverversie 5.12.1.3056.

In het controllpanel staat digital in op Off en digital out op 'Digital Mix / DVD'.

ALs iemand nou ff een progje maakt waarmee je makkelijk een playlist kan maken met automatisch 1,81 sec ertussen, is dat iig opgelost :P
je hebt ook gewoon plugins voor winamp hoor........die dat doen.....lost alleen mijn probleem niet op, blijft constant signaal geven....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Op zondag 30 juni 2002 23:44 schreef EmilneM het volgende:

[..]

je hebt ook gewoon plugins voor winamp hoor........die dat doen.....lost alleen mijn probleem niet op, blijft constant signaal geven....
ik gebruik geen winamp :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:02 schreef Friewiel het volgende:

[..]

Waar je nu op doelt is Net MD, is niets anders als een Sony MD recorder serie met USB kabel en software die de muziek naar Atrac (compressie van minidisc) omzet en op hoge snelheid naar de MD zet. ZONDER TRACKINFO

Zet dat gewoon uit je hoofd! |:(

Als je de Minidisc.org site gewoon leest, dan ben je gewoon weer op de hoogte met alles omtrent minidisc (8>
Ik heb een sony MD (N707) met NetMD. Hij stuurt dus wel degelijk trackinfo mee. Ook wanneer geen trackinfo op de MD is opgeslagen is NetMD handig: MD-recorder aan PC pluggen, trackinfo op PC inkloppen, 1 druk op de knop en voila!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 17:45 schreef aaargh het volgende:

[..]

Ik heb een sony MD (N707) met NetMD. Hij stuurt dus wel degelijk trackinfo mee. Ook wanneer geen trackinfo op de MD is opgeslagen is NetMD handig: MD-recorder aan PC pluggen, trackinfo op PC inkloppen, 1 druk op de knop en voila!
zeker een porteble :(
(kijk es na de datum ;))

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Heb eindelijk dat apparaatje gevonden wat ik ahd gezien i.d. winkel:

http://www.minidiscworld.nl/nl/dept_2.html

Maar staat niet 100% duidelijk bij of trackinfo nou wordt meegestuurd....

Ik weet het ook niet meer :-S

Nikon D7000

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

veryip schreef op 05 november 2002 @ 22:57:
Heb eindelijk dat apparaatje gevonden wat ik ahd gezien i.d. winkel:

http://www.minidiscworld.nl/nl/dept_2.html

Maar staat niet 100% duidelijk bij of trackinfo nou wordt meegestuurd....

Ik weet het ook niet meer :-S
Bij die onderste (de PCLK-MN10) is dat wel het geval, maar waarschinlijk niet via SP/DIF...

Er komt nl een extra 'pc-link' kabel uit met ps/2 stekker ([url="http://www.avland.co.uk/sony/pclkmn20/pclkmn20lrg.jpg"]plaatje[/url]). Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de trackinfo daardoor verstuurd wordt.

Hoewel... Verderzoekend kom ik dit pdf-je tegen: http://www.minidisco.com/minispecs/manuals/sonypclink.pdf
Connecting the MiniDisc recorder
To connect the Digital PCLink to the MiniDisc recorder, you will need to use the Optical Cable. Insert the squared end of the cable into the output jack of the Digital PCLink and the other end into the LINE IN (OPTICAL) jack of the MiniDisc recorder.
Je zou haast denken dat het wél via de optische kabel verstuurd wordt, ook omdat
Let op: Deze link kit is alleen geschikt voor homedecks met speciale pc-link aansluiting. Dit zijn onder andere: MDS-JB940, MXD-D5, MDS-S50, MDS-PC3, MXD-D40, MDS-JE470.
Misschien kan iemand in een winkel om een demonstratie vragen?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• pmeter
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

EmilneM schreef op 16 juni 2002 @ 12:52:
er zijn dus zoals ik al zei apparaatjes die via COM-poort track-info meesturen.......moet je ff kijken op

http://www.minidisc.org
Oude post gevonden via de search, precies wat ik zoek. :9 Ik heb op http://www.minidisc.org gezocht maar niets gevonden wat er op lijkt. :'( Weet iemand een preciezere link?

Wat ik wil:
-Optisch opnemen van een CreativeLive naar een full-size md-recorder.
-Ik wil daarbij ook track-informatie meesturen (wanneer nieuw nummer)

EmilneM (zie boven) noemde destijds een apparaatje. Ik zou hier graag wat meer van willen weten, als het niet ingewikkeld is, wil ik deze zelf proberen te maken. Ik heb alleen geen idee wat EmilneM bedoelde :?
Als track-info via de com-poort wordt verstuurd zijn er twee problemen:
-Stuurt winamp wel de com-poort aan? Welk proggie anders wel?
-Hoe pakt mijn md-recorder het van de com-poort op? Via de ir-afstandbediening?

Let wel: het gaat hier NIET om een NET-md functie. Gewoon naast de optische kabel een track-kabeltje.

Dit werkt voor opnamen van pc naar md, zou er voor andersom ook iets zijn? :?

[ Voor 20% gewijzigd door pmeter op 12-02-2004 13:27 ]

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik ben ook een tijdje bezig geweest om die track titles op md te krijgen vanaf de pc.
Mijn md deck hang via zelfgebouwde optische in en uitgang aan mijn soundblaster live 1024 value en fungeert de hele dag als D/A converter :S. Ik heb een Sony MDS-JE530 home-deck met a1 controll der op, en ik kwam deze site tegen met bij behorende bestanden. Ik heb een mirror op mn webserver.
http://midiserver.student...md_mds_je530/minidisk.htm
http://midiserver.student...md_mds_je530/mp2md_files/
Ik heb de schakeling gebouwd en getest, alle signalen komen op de uitgang van de schakeling en kloppen prima, maar mijn md speler snapt er helemaal nix van. Dus ik heb de service manual van mn md deck opgezocht, blijkt dat de chip die er voor zou moeten zorgen dat de track title info verwerkt kan worden deze functie nog niet heeft. Dus track title support via de a1 controll is pas vanaf de duurdere sony series :(
De winamp plugin doet het trouwens wel prima, maar is wel in het duits...
Overingens is het een ramp om aan dat groote ic te komen want die wordt niet meer gemaakt.

Track title support via optische of coaxiaal, dus s/pdif kan wel, je kan namelijk een aantal user bits declareren, maar dan moet het ontvangende apparaat het wel ondersteunen, dus dit gaat niet werken tenzij je je md speler aanpast :)

blabla

• pmeter
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

Misschien was ik onduidelijk, want volgens mij heb je me verkeerd begrepen. Ik hoef de track-titel niet mee. Het gaat mij slechts om de track-mark. Dus:
-niet één lang nummer, maar bijv 16 tracks
-nummers met een pauze van 3 seconden of zachte passages moeten één nummer blijven.

Ik bedacht me net hoe dat com-ding kan werken: als je gewoon het optische signaal 1/20 seconde onderbreekt werkt het!!! :9~ Maar hoe maak je dat.... :P

Verwijderd

meracl mp3 recorder

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Wat zeggen de heren van www.mdcenter.nl dan over dit onderwerp?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Pagina: 1