iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zonder raam kan je natuurlijk veeel meer koude lucht naar binnen zuigen, maar ook meer stofOp zaterdag 15 juni 2002 17:48 schreef Phydomir het volgende:
In de winter (begin feb.) ben ik begonnen met casemodden en toen ik alleen 2 case fans erin had daarlde m'n temp van 42 graden naar ong. 35 graden idle.
Toen is er een tijd een raam in geweest zonder plexi glas ervoor en nu zit er wel een stukje plexi glas voor (kast is nu dus helemaal dicht) maar zit ik nog steeds op de 42 graden idle.
Komt dat doordat het hier nog gewoon warmer is (denk het wel, scheeld denk ik een graad of 5/7.
Of moet ik nog es naar m'n airflow kijken, dat die misschien beter was toen ik het in feb. getest heb.
public void ik()
met waterkoeling ben ik IETS minder afhankelijk van de luchtemperatuur heb ik gemerkt, want hij gaat niet linear omhoog als de zon begint te schijnenOp zaterdag 15 juni 2002 19:47 schreef Daantjuh het volgende:
sinds de zon er weer is zijn mijn temps ook 5 graden omhoog gegaan....overclocken is een wintersport....
lol...Op zaterdag 15 juni 2002 19:47 schreef Daantjuh het volgende:
sinds de zon er weer is zijn mijn temps ook 5 graden omhoog gegaan....overclocken is een wintersport....
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Je kunt de koude lucht nog beter naar de proc. brengen. Dit kun je doen door vanaf de intakefan een buis aan te brengen tot vlak bij de voet van je proc. Bij mij brengt het de temp 3 graden naar omlaag tov de situatie zonder buis.Op zaterdag 15 juni 2002 17:48 schreef Phydomir het volgende:
In de winter (begin feb.) ben ik begonnen met casemodden en toen ik alleen 2 case fans erin had daarlde m'n temp van 42 graden naar ong. 35 graden idle.
Toen is er een tijd een raam in geweest zonder plexi glas ervoor en nu zit er wel een stukje plexi glas voor (kast is nu dus helemaal dicht) maar zit ik nog steeds op de 42 graden idle.
Komt dat doordat het hier nog gewoon warmer is (denk het wel, scheeld denk ik een graad of 5/7.
Of moet ik nog es naar m'n airflow kijken, dat die misschien beter was toen ik het in feb. getest heb.
Zo bedoel ik dat dus:

Verwijderd
als je dan witte pijp gebruikt en die over je coolerheen zet word het nog kouder! had ik ook(nu een zalman 6500ACU dus is wat moeilijker>:)Op zondag 16 juni 2002 19:58 schreef Robinhood het volgende:
[..]
Je kunt de koude lucht nog beter naar de proc. brengen. Dit kun je doen door vanaf de intakefan een buis aan te brengen tot vlak bij de voet van je proc. Bij mij brengt het de temp 3 graden naar omlaag tov de situatie zonder buis.
Zo bedoel ik dat dus:
[afbeelding]
Verwijderd
Hmz, je kan dan net zogoed naar de het zelf zaak gaan, koop een schroef van 2.5 cm langer, en schroef nog een fan op je fanOp zondag 16 juni 2002 20:03 schreef T-Mug het volgende:
[..]
als je dan witte pijp gebruikt en die over je coolerheen zet word het nog kouder! had ik ook(nu een zalman 6500ACU dus is wat moeilijker>:)
en idd, OC-en is een Wintersport
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Hehe, LOLOp zondag 16 juni 2002 22:05 schreef TheDarkLord666 het volgende:
hebbik ook geprobeerd ... haalde bij mij nix uit
en idd, OC-en is een Wintersport
Mjah, wat dat betreft heb ik ook wel weer zin in de winter...
Alleen moet ik m'n case dan buiten hangen wil ik acceptabele temps krijgen
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Robinhood:Op zondag 16 juni 2002 19:58 schreef Robinhood het volgende:
[..]
Je kunt de koude lucht nog beter naar de proc. brengen. Dit kun je doen door vanaf de intakefan een buis aan te brengen tot vlak bij de voet van je proc. Bij mij brengt het de temp 3 graden naar omlaag tov de situatie zonder buis.
Zo bedoel ik dat dus:
[afbeelding]
Waar heb je die matten weg in je kast?
Zijn dat die dure speciale matten, of gewoon goedkoop schuimrubber?
Helpt het een beetje tegen resonantie?
Verwijderd
Gewoon super goedkoop bij de bouwmarkt. €10,- voor twee matten. Hier kun minimaal twee minitowers mee bekleden. Helpt goed tegen het hoge geluid van de proc. koeler. Ben er zelf erg tevreden over.Op maandag 17 juni 2002 00:33 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Robinhood:
Waar heb je die matten weg in je kast?
Zijn dat die dure speciale matten, of gewoon goedkoop schuimrubber?
Helpt het een beetje tegen resonantie?
Verwijderd
Ik zie dat je een intakefan + buis hebt gemonteerd, ik wil dat zelf ook gaan doen alleen heb ik er zo'n ijzerenplaat voor zitten (en daarvoor weer het stuk plastic van de buitenkant) heb jij d'r gewoon een gat ingezaagd in beide obstakels?Op zondag 16 juni 2002 19:58 schreef Robinhood het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat dus:
[afbeelding]
Dit ben ik niet helemaal met je eens....Op zaterdag 15 juni 2002 19:49 schreef Phydomir het volgende:
[..]
lol...
Het is juist de sport (vind ik) om in de zomer met 45 graden een temp in je kast te behalen van 15 graden
(lukt mij nog niet....dat weet ik zeker, ik ben pas sinds dit weekend begonnen met casemodden, omdat ik er nog geen kast voor had, maar alleen een lapdoos)
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
normaal gesproken;
43 Idle (Volcano 7 @ 2800rpm)
46/47 Stressed (Volcano 7 @ 4500 rpm)
nu met dit weer;
45/46 Idle (Volcano 7 @ 4000 rpm)
50/51 Stressed (Volcano 7 @ 4800 rpm)
heheOp maandag 17 juni 2002 22:31 schreef Da Monkey het volgende:
zeg jongens we onthouden toch wel dat de proc nooit kouder kan worden (met luchtkoeling) dan de temperatuur van de buitenwereld waar die kast instaat of waar de lucht vandaan komt..
dus een proc temp van 40 met een kamertemp van 45 kan niet.. althans zover ik weet niet.
das wel zo maarjah, mijn kamer temp is altijd iets van 25/28 graden, lang leve AIRCO!
euhmmmm
Verwijderd
Ik heb inderdaad in het metalen front een opening gemaakt. Hier zat een rooster wat ik heb verwijderd.Op maandag 17 juni 2002 20:48 schreef slamfm het volgende:
[..]
Ik zie dat je een intakefan + buis hebt gemonteerd, ik wil dat zelf ook gaan doen alleen heb ik er zo'n ijzerenplaat voor zitten (en daarvoor weer het stuk plastic van de buitenkant) heb jij d'r gewoon een gat ingezaagd in beide obstakels?
De kunstof-front zit op enige afstand van het metalen front. Hierdoor kan er verse lucht naar binnen toe. Ik ben wel van plan om hier ook een gat te maken. Het probleem is dat het niet in de midden van kast zit waardoor het niet zo mooi uitziet. Denk er nog over na hoe ik dit ga doen.