[cm] vraagje over bigtower

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik wil een nieuwe kast, een bigtower wel te verstaan die ene van chieftec (dragon volgens mij). Daar zit toch zo'n uitneembaar zijpaneel in?

Ik zou daar graag een raampje in hebben een een fan maar hoe doe je dat.. Is er een manier om de fan oz te bevestigen dat als je de panel eraf haalt je tegelijk de stekker uit het stopcontact Van de fan dus haalt en als je die panel erop zet weer terug of ben ik nou moeilijk bezig?

p.s. zo'n bigtowerhoe zijn die op lan's.. lastig, lastiger, erg lastig of verschrikkelijker lastig.

Strava | AP | IP | AW

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 17:25 schreef Da Monkey het volgende:
p.s. zo'n bigtowerhoe zijn die op lan's.. lastig, lastiger, erg lastig of verschrikkelijker lastig.
nou die van mij met waterkoeling is LASTIG! zwaaaaar :)
koop een alu, stukken beter

Check mijn knowledge base!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26
Hmm, misschien iets met pinnen die op een blokje zitten als de kast dicht is en dat deze pinnen aan de zijkant vastzitten. Dus als je de zijkant eraf haalt dan gaan de pinnen los.

• Webgnome
  • Nu online
ik heb geen waterkoeling d'rin zitten .. ik heb de kast nog niet eens :)

Strava | AP | IP | AW

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
je snap zelf wel dat een bigtower naar een lan slepen vervelend is.. laat staan een hoge kast op de tafels :)
en eeuh een raam erin..
zijn zoveel topics over geweest..

een dremel bijv.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

neem een lian li heb ik ook gehaald vandaag wegen geen drol

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 18:32 schreef jumperfree het volgende:
neem een lian li heb ik ook gehaald vandaag wegen geen drol
jammer dat ze zo duur zijn, en persoonlijk vind ik ze niet zo mooi, k zou zelf voor een alu chieftec gaan denk k

Check mijn knowledge base!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 17:19
Leuk zo een big tower op tafel tijdens een lan, niet dus. Super saai zo een groot ding.

Verwijderd

Is een bigtower dan saai? :P volgens mij niet ik vind die chieftec dingen stukken mooier dan die lelijke mini- en miditowers >:)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 00:02

PoweRoy

funky!

bigtowers zijn alleen saai als ze niet gemod zijn

* PoweRoy heeft gesproken

[This space is for rent]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Felyrion

goodgoan!

volgens mij bestaat er nog geen high-tower model van alu van cheiftec... heb ik ook al eens naar gekeken, maar helaas. En je kunt ze kopen met fan al in het zijpaneel.
En raampje is ook geen probleem, heb ik ook (ja, ik heb ook zo'n dragon-midi)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Koop geen alu chieftec die gaan doorhangen bij de voeding... (Heb ik meerdere malen gezien bij die krengen) Voor chieftec's zijn er kant en klare zijpanelen met Fanhole's te koop.

*empty*

• Webgnome
  • Nu online
dus een hight-tower is voor lan's klote? maar een midi tower heeft toch suckie suckie airflow (of nou ja.. weinig ruimte)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Voor een lan kan je best een bigtower nemen hoor ...

Heb zelf ook de Chieftec Dragon (DA-01-B-D) :9 , moet wel zeggen dat het ding zonder inhoud al super zwaar is. En als ik hem dan vergelijk met mijn AOpen HQ08 al helemaal, die laatste is een stuk lichter (allebei zonder inhoud :) ). Aan de chieftec zijn dan wel weer een paar stukken stevig staal verwerkt, dat is wel weer handig ... verbuigt e.d. veel minder snel :D

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Midi-tower of Big-tower?
Rupert heeft de oplossing: A-Open H600A!!!
Zit er lekker tussenin, niet te groot en wel airflow.
Kosten: +/- 100 euro

rupert is erg over z'n h600a te spreken ;)

©zweitausendundsechs

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ikzelf heb een Chieftec DA-01-BD en die weegt echt als lood. Maar hij tenminste wel heel erg mooi en van goede kwaliteit en heeft veel ruimte binnening en ook standaard ruimte voor 5x 80mm en 1x 92mm fan. En die chieftec voeding die erin zit is 340watt en is superstil.

'Nuff said, kopen die chieftec! :)

iStockphoto

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:43 ]

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:43 ]

Verwijderd

Zoals ik dus al zei .... chieftec = zwaar :D
Op zaterdag 15 juni 2002 20:01 schreef BlizzarD het volgende:
Ikzelf heb een Chieftec DA-01-BD en die weegt echt als lood. Maar hij tenminste wel heel erg mooi en van goede kwaliteit en heeft veel ruimte binnening en ook standaard ruimte voor 5x 80mm en 1x 92mm fan. En die chieftec voeding die erin zit is 340watt en is superstil.

'Nuff said, kopen die chieftec! :)
Zeer zekers ... de voeding is fluisterstil :9
Op zaterdag 15 juni 2002 20:25 schreef ispierings het volgende:
Mijn stalen chieftec is dus 15 kilo, en niet prettig om mee te nemen naar een lan party.
Heb mijn chieftec nog niet zo lang .. zit er nog over te denken hoe ik hem ga vervoeren ... mss toch maar een steekwagen gaan aanschaffen :+
Op zaterdag 15 juni 2002 20:46 schreef ispierings het volgende:

[..]

22 kilo incl de onderdelen btw...

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik krijg volgendeweek deze chieftec binnen:
Dragon DA-01w
Afbeeldingslocatie: http://foxke.xs4all.nl/foxke/new_sys/3_da-01w.jpg :9

Ik ben benieuwd hoe ie is :)
Ik ga alleen een raam inzetten met een ccfl, en geen koelers in die zij plaat (zitten schijnbaar genoeg gaten in voor koelers :))

Verwijderd

Ik heb ook een Chieftec DA01B-D, weegt nu met inhoud 21 kilo.
Als er staks waterkoleing in zit zal dat nog wel een kilotje of 2/3 meer zijn, niet echt fijn om mee te nemen naar een lan dus...

• Xhale
  • Laatst online: 13:19
Krijg als het goed is maandag die Aopen h600a, ik hoop maar datik er ook zo goed over te spreken ben :P
Maarre aan saaie high towes valt genoeg te doen :P Ben alleen benieuw of mijn logo er goed uit gedremeld gaat worden. Als het fout gaat kan ik deze keer iemand anders de schuld geven :-)

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

chieftec matrix, die is pas mooi

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
de chieftech midi is ook al groot uitgevallen voor een midi, hijs een aantal cm hoger als een standaard geval.

die chieftech midi's hebben ook 1 groot voordeeeel, ze hebben veel ruimte voor koelers...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

IK ben toevallig gisteren nog naar een LAN-party geweest met mijn Chieftech. Het ding weegt in totaal 22kg en is dus loodzwaar.

Maar dan heb je ook wel veel bekijks met zo'n kast 8-)

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 10:50
In bijna alle kasten zijn de beide zijpanelen uitschuifbaar anders kan er toch ook niets ingezet worden :) of bedoel je een removable mobo tray. Dat je het moederbord en de kaarten er dus uit kan halen? Dat zit in de meeste wel ja.
En ik denk dat het moeilijk is om dat temaken dat je aansluiting meteen los/vast gaat als je de zijkant eraf haalt / erop zet. Gewoon als je hem er af haalt ff stekkerje loskoppelen, makkelijk te doen.

En ja het is wel zwaar maar wel goed te doen. Je kan toch wel een bigtower tillen? je moet er geen kilometers meelopen maar ja..
Je kan er ook handvatten op maken, staat nog mooi ook!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Om ff terug te komen op de vraag van de topic-starter, ik heb dit systeem:
code:
1
2
3
4
zijpaneel      ----------------------
stukje alu    -----\_____/----------
stukje alu    _____.-~"~-.__________