Toon posts:

[win XP] CHKDSK tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wordt zo langzamerhand gek van windows XP. Telkens bij het opstarten wordt CHKDSK gestart. Iedere keer vindt hij helemaal niets. Nu druk ik het meestal binnen de 10 sec. weg.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd. Ik heb een aanpassing in het register gemaakt n.a.v. een oplossing van microsoft (eigenlijk voor win 98) om ervoor te zorgen dat het laatste dat win bij het afsluiten schrijft, niet in het cache geheugen van de HD terecht komt. Ik heb via systeemherstel de oude configuratie terug willen zetten, echter hier krijg ik ingelogd als admin een opmerking dat ik systeemherstel niet kan beveiligen met een wachtwoord en opnieuw moet opstarten. Verder kan ik alleen de instellingen van systeemherstel aanpassen. Tot slot heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd. Nog steeds krijgt hij het voor elkaar om iedere keer CHKDSK op te starten.

Ik heb een Maxtor Diamondplus D740X 40 GB. Kan iemand me helpen om dit uitermate hardnekkige probleem op te lossen? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

chkdsk of chkntfs?

Lees in ieder geval even [topic=444290]
code:
1
chkntfs /?

;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 17:26 schreef F_J_K het volgende:
chkdsk of chkntfs?

Lees in ieder geval even [topic=444290]
code:
1
chkntfs /?

;)
Het is chkdsk. Kan het trouwens niet in een sessie uitvoeren. Krijg dan het bericht dat de HD vergrendeld is, vervolgens wordt gevraagd of hij bij het opstarten moeten starten. Dus 'NEE' geantwoord :)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Op zaterdag 15 juni 2002 18:04 schreef Riddle het volgende:

[..]

Het is chkdsk. Kan het trouwens niet in een sessie uitvoeren. Krijg dan het bericht dat de HD vergrendeld is, vervolgens wordt gevraagd of hij bij het opstarten moeten starten. Dus 'NEE' geantwoord :)
Dat klopt, je moet dus 'JA' antwoorden :)

Verwijderd

Hd omzetten naar ntfs, met partition magic kan dit met behoud van gegevens. Heb nu zelden een chkdsk actie bij starten.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 15 juni 2002 18:10 schreef mvsteeg het volgende:
met partition magic kan dit met behoud van gegevens.
3th Party tools voor iets wat in windows zelf ook kan :{
Pagina: 1