Op zaterdag 15 juni 2002 17:13 schreef Disabled007 het volgende:
Wie heeft er ervaringen met Phat linux 4.0?
Waren deze ervaringen positief of negatief?
is deze echt zo gemakkelijk als op de site gezegd wordt?
Ja ik heb er ervaring mee. Ik ben trouwens helemaal niet zo'n Linux goeroe dus dat wil al zeggen dat Phat inderdaad zo gemakkelijk is als de site zegt. Ik had Phat als een dikke imagefile van 120MB of 80MB ofzo geloof ik. Je moest die file ergens op een pc gooien, dan een batchfile starten o.i.d. en dan boot het systeem in Phat Linux. De meest gebruikt zaken zaten erin. Browsers, X, sound etc. etc. Het leek erg op Redhat en werkte verder goed. Je kon daarna gewoon lekker alles inrichten zoals je wou (dat bewaart ie dus ook uiteraard) nou ja dan had je dus een volledig werktende linux op een fat systeem. Wel makkelijk soms...
Het was wel veel trager dan als je Linux normaal even installeert. Dus je moet het niet gaan installeren als l33t Linux distro want dat valt je dan tegen.
Ik heb het bij mij op het werk op verschillende IBM computers gehad. Ik had wel de ervaring dat op met name nieuwere IBM's, netvista's enzo er een foutmeldingen kwamen bij het booten van Phat. Het werkte dan ook niet op die pc's. Maar er waren wel wat oudere pc's (PL300 e.d.) daar liep het als een speer.