Yamaha DVD S-520 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 10:05
Ik heb net gister een Yamaha DVD-speler type S-520 aangeschaft.
Maar na een uurtje DVD kijken (The Fast and the Furious) ging het beeld stil staan en spoelde de DVD in een keer 15 minuten door.
Hierna gebeurde dit nog een paar keer. (soms 5 minuten, andere keer weer 30 seconden e.d.)
Dus ik stop een andere DVD (Gone in 60 seconds) erin, en deze had precies dezelfde problemen.

Ik heb al de search gebruikt, maar ik kan niets vinden. Is dit een technisch probleem of heb ik iets niet goed ingesteld?

DVD-speler is regio 2 en heb een philips-tv (PAL).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit lijkt mij een redelijk technisch probleem.. Als je het met een schijfje hebt, dan is het waarschijnlijk de schijf..

De speler was niet net van een koude naar een warme omgeving gegaan he? dan kan er weleens condens op de lens ontstaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Comet
Nee, de speler stond al 's middags in de huiskamer en ik had 'm pas 's avonds aangesloten. Dus volgens mij kan dat het niet zijn.

Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Maar anders zal ik maandag terug naar de winkel moeten.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Heb je er ook last van met andere dvd's?
zit er meschien iets op de dvd een kras/vuiltje.
ik heb zelf de yamaha s-510 als ik daar de goede kopen dvd van de film seven afspeel staat het beeld de heletijd te knipperen en te schijven.

PGEQRZEM

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 15 juni 2002 16:59 schreef Comet het volgende:
Ik heb net gister een Yamaha DVD-speler type S-520 aangeschaft.
Maar na een uurtje DVD kijken (The Fast and the Furious) ging het beeld stil staan en spoelde de DVD in een keer 15 minuten door.
Hierna gebeurde dit nog een paar keer. (soms 5 minuten, andere keer weer 30 seconden e.d.)
Dus ik stop een andere DVD (Gone in 60 seconds) erin, en deze had precies dezelfde problemen.

Ik heb al de search gebruikt, maar ik kan niets vinden. Is dit een technisch probleem of heb ik iets niet goed ingesteld?

DVD-speler is regio 2 en heb een philips-tv (PAL).
Ik heb ook de s520 en Gone in 60 seconds maar ik heb geen problemen. Het lijkt erop dat het aan de dvd ligt, maar ik heb inmiddels een behoorlijk slechte huur dvd erin gepropt en die werd ook zonder problemen afgespeeld.

Qua instellingen kun je niet veel misdoen, het klinkt eerder dus als een vuile dvd of een slecht gebalanceerde laser (in dat geval garantie en meteen terug). Heb je het bij alle andere dvd's ook of alleen deze titels?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Gewoon snel terug naar de winkel, krijg je meteen een nieuwe.

(als het bij 2 verschillende schijven is die niet al te veel bekrast zijn..)

• Comet
Ik heb alleen nog maar deze 2 DVD's geleend. Dit is pas mijn eerste DVD-speler.

Maar ik heb vanochtend nog eens Gone in 60 seconds opgezet en hij werkte perfect.
Helemaal geen problemen meer. Dus eigenlijk snap ik er niets van.
Het kan wel het acclimatiseren zijn, maar dat lijkt me best sterk als ie al vanaf 's middags in de kamer staat en ik pas 's avonds een DVD ging kijken.

De 2 DVD's zijn nog in perfecte staat en van goede kwaliteit, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. En van wie ik ze geleend heb, daar doen ze het ook goed.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Wel raar ja, ik zou nu maar gewoon heel uitgebreid testen. Continu DVD's afspelen en kijken wat ie doet..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-03 16:25

Shuriken

Life is all about priorities

Misschien had je dit: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/dvd2 moeten lezen voordat je em kocht.

Een hoop negatieve ervaringen. Misschien een firmware update will do the trick?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Comet
Ik heb mijzelf goed georienteerd op de markt van DVD-spelers.
Ik heb bij andere mensen deze speler in perfecte staat zien werken en dat is juist een van de redenen dat ik deze heb gekocht.
Tegen iemand zeggen dat ie beter wat anders kon kopen, dat hoef ik niet te horen hoor.

Ik zit met een probleem (of eigenlijk zat) en daar zocht ik een oplossing voor en met bovenstaand antwoord schiet ik niets mee op.

• Jivecar
Op zondag 16 juni 2002 13:17 schreef Shuriken het volgende:
Misschien had je dit: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/dvd2 moeten lezen voordat je em kocht.

Is idd wel héél kort door de bocht, ook ik heb deze yammie en ik ben hierover zeer tevreden.

Mbt kieskeurig: mensen met negatieve ervaringen klagen nu eenmaal sneller dan met positieve ervaringen. Daarnaast is zo'n dergelijke site niet representatief. Want hoeveel zijn er van verkocht? En dit dan relateren naar de problemen....

Ik heb de keuze tussen de yammie en een veel duurdere denon gemaakt (dvd 1500). De denon was dit verschil mij gewoon niet waard, en voor de prijs hoef je de yammie niet te laten....

Philips = Yamaha = :9~

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Op zondag 16 juni 2002 13:17 schreef Shuriken het volgende:

Is idd wel héél kort door de bocht, ook ik heb deze yammie en ik ben hierover zeer tevreden.

Mbt kieskeurig: mensen met negatieve ervaringen klagen nu eenmaal sneller dan met positieve ervaringen. Daarnaast is zo'n dergelijke site niet representatief. Want hoeveel zijn er van verkocht? En dit dan relateren naar de problemen....

Ik heb de keuze tussen de yammie en een veel duurdere denon gemaakt (dvd 1500). De denon was dit verschil mij gewoon niet waard, en voor de prijs hoef je de yammie niet te laten....

Yamaha = Philips = :9~

• Comet
Ik ben maandag terug geweest naar de winkel om de DVD-speler om te ruilen voor een zelfde nieuwe.
Deze kreeg ik zonder problemen mee en zie daar alles opgelost. :)
Pagina: 1