Ik hoorde zojuist van iemand dat het geen zin heeft om een Geforce2MX aan te schaffen als je in het(ongelukkige) bezit betn van een AMD K6-2. Omdat op deze manier de prestaties van de GF naar beneden gaan... Hij kon mij echter wel een Voodoo3 aanraden, is dit nu echt waar, of is dit weer gewoon zo'n voodoo freak??? Ik wil zo snel mogelijk meer informatie omdat ik van dat lullige Viper V330-je van me af wil, die is sterk verouderd!!!
Ik kan je wel vertellen dat ik mijn huidige videokaart (GeFOrce 256) nog een tijdje in mijn vorige config heeft gelopen. Dat was een K6-2 350MHz. Daarnaast liep alles op een Epox-bordje wat al helemaal werd afgeraden aangezien de GeForce nogal wat prik nodig heeft......
Conclusie: Alles liep vlekkenloos!!! Echt een reterap videokaartje en ik heb hem ondertussen nog steeds in een AMD Athlon 650@862. Ik zou zeker weer voor een GeForce gaan. Deze is qua prestaties niet te vergelijken met een Voodoo 3
Conclusie: Alles liep vlekkenloos!!! Echt een reterap videokaartje en ik heb hem ondertussen nog steeds in een AMD Athlon 650@862. Ik zou zeker weer voor een GeForce gaan. Deze is qua prestaties niet te vergelijken met een Voodoo 3
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Verwijderd
het is nl zo dat de kaart zijn max performance nooit zal halen op een k62 systeem ...... ( gf2 mx) maar aangezien het performance verschil zal de geforce 2 mx jou heel goed bevallen ook al loopt ie op 60 % van zijn kunnen bij jou dan kan je nog beter een gf2 mx kopen , al vanaf 369 piek bij funprice ..... heb je de hercules 3d prohet 2 , is maar 20 piek verschil met een voodoo3 en als je dan een keer gaat upgraden naar athlon/duron of whatever , dan ben je best wel heel blij dat je die gf2 mx erin hebt zitten , dan loopt ie nl wel op volle snelheid en kan de processor ook nog ijdragen met enkele frames per seconde !
Darkman kopt hierboven de bal in de kruising.....
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
3dfx Voodoo3 2000 16MB AGP (OEM) FL 196,-
Uhm...20 piek verschil??? maak daar maar FL 173,- van.
(hangt dus ook van je budget af)
Ik zou btw ook voor de MX gaan als je later nog van plan bent om te upgraden.
Uhm...20 piek verschil??? maak daar maar FL 173,- van.
(hangt dus ook van je budget af)
Ik zou btw ook voor de MX gaan als je later nog van plan bent om te upgraden.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Een voodoo3 is ideaal voor een K6-2 systeem. Lage prijs, hoge prestatie. Ook al is een MX sneller, dan een Voodoo3, hij zal op een K6-2 systeem nooit sneller zijn dan een Voodoo3, simpelweg omdat de CPU dat ding nooit op gang kan brengen. Ga je dit systeem nooit meer upgraden, doe dan de Voodoo3. Ga je later nog wat anders erin proppen, dan is inderdaad de MX een betere keuze...
weten jullie echt niet dat nvidia + k6-2 niet goed samen gaat?
het gaat natuurlijk wel maar relatief gezien is 3dfx dan altijd sneller. dat heeft met driver optimalisatie te maken van 3dfx voor 3dnow!
zet maar eens een tnt2 en een v3 in een k6-2. op een pentium III zal de tnt2 meestal sneller zijn, op een k6-2 zal de voodoo 3 ongetwijfeld sneller zijn.
ik geloof echter wel dat een geforce 2 mx sneller is dan een voodoo 3 in een k6-2 systeem, simpelweg omdat de geforce gewoon van een latere generatie is dan een voodoo 3 kaartje.
het gaat natuurlijk wel maar relatief gezien is 3dfx dan altijd sneller. dat heeft met driver optimalisatie te maken van 3dfx voor 3dnow!
zet maar eens een tnt2 en een v3 in een k6-2. op een pentium III zal de tnt2 meestal sneller zijn, op een k6-2 zal de voodoo 3 ongetwijfeld sneller zijn.
ik geloof echter wel dat een geforce 2 mx sneller is dan een voodoo 3 in een k6-2 systeem, simpelweg omdat de geforce gewoon van een latere generatie is dan een voodoo 3 kaartje.
Als NVidia en K6-2 niet samengaan...
waarom is mijn Viper V330(NVidia riva128) in m'n AMD K6-2 500@500 sneller dan bij iemand die ik ken met een PIII 600 met diezelfde kaart??? Oké het scheelt maar een paar frames, maar toch, hij is sneller.
waarom is mijn Viper V330(NVidia riva128) in m'n AMD K6-2 500@500 sneller dan bij iemand die ik ken met een PIII 600 met diezelfde kaart??? Oké het scheelt maar een paar frames, maar toch, hij is sneller.
Da slaat dus nergus op,,
GeForce is dur juist op gemaakt dat je op un 486 bij wijze van spreke nog Quak3 ken spele...
Dus met K6-2 zul je ECHT wel un hele verbetering zien hoor
GeForce is dur juist op gemaakt dat je op un 486 bij wijze van spreke nog Quak3 ken spele...
Dus met K6-2 zul je ECHT wel un hele verbetering zien hoor
I see dead pixels...
Geforce heeft T&L.
Aangezien alleen Quake3 slecht een beetje van deze feature gebruikt maakt, heb je er bij huidige spellen behalve quake 3 weinig aan. Een K6-2 is daarbij dermate zwak qua FPU, dat ie een videokaart niet echt lekker op gang kan krijgen. De voodoo's hebben van dit euvel het minste last. Misschien, dat met toekomstige spellen en de volgende Directx8 dit anders wordt, maar voorlopig brengt een Geforce in een K6-2 systeem weinig extra, dan een videokaart, die retesnel is en een systeem, dat 'm niet lekker bezig kan houden...
Aangezien alleen Quake3 slecht een beetje van deze feature gebruikt maakt, heb je er bij huidige spellen behalve quake 3 weinig aan. Een K6-2 is daarbij dermate zwak qua FPU, dat ie een videokaart niet echt lekker op gang kan krijgen. De voodoo's hebben van dit euvel het minste last. Misschien, dat met toekomstige spellen en de volgende Directx8 dit anders wordt, maar voorlopig brengt een Geforce in een K6-2 systeem weinig extra, dan een videokaart, die retesnel is en een systeem, dat 'm niet lekker bezig kan houden...
Pagina: 1