Toon posts:

Waarom zwarte Balk als TV-OUT op NTSC staat ?¿

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom komt er bij Divx films altijd een zwarte balk rechts in het scherm van een divx film als ik de TV-Out op NTSC heb staan, Mediaplayer van windows + BS plauyer hebben ditzelfde probleem. Dit gebeurt trouwens ook met MPEGjes.

Zeer appart, is dit te verhelpen ?¿

Ik gebruik TV out op NTSC omdat het dan mooi beeldvullend is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 15:52 schreef caphex het volgende:
Waarom komt er bij Divx films altijd een zwarte balk rechts in het scherm van een divx film als ik de TV-Out op NTSC heb staan, Mediaplayer van windows + BS plauyer hebben ditzelfde probleem. Dit gebeurt trouwens ook met MPEGjes.

Zeer appart, is dit te verhelpen ?¿

Ik gebruik TV out op NTSC omdat het dan mooi beeldvullend is.
heel droog, maar heb je ICQ wel minimized?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 15:58 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

heel droog, maar heb je ICQ wel minimized?
Nee Thanx!

|:( beetje droog antwoord ja :P

Is dus niet het probleem, tis namelijk ook zo als je gewoon niet fullscreen hebt...

Als je het scherm hebt waar de film normaal in zit, is er 1/10de deel van de rechterkant zwart en links mist 1/10 deel (zit dus buiten het de windows om het zo maar te zeggen.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je geen PAL tv dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 16:05 schreef Jake het volgende:
Heb je geen PAL tv dan?
Jawel, maar het vreemde is dat het beeld PRECIES gevuld is als ik overscan + NTSC aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 16:08 schreef caphex het volgende:

[..]

Jawel, maar het vreemde is dat het beeld PRECIES gevuld is als ik overscan + NTSC aanzet.
waarom is het nou dat niemand hier een oplossing voor heefd :(

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
je gebruikt tv-out omdat het beeldvullend is en toch heb je van die zwarte balkjes? ik volg je niet :?

overigens als je een ntsc signaal naar pal converteert (wat volgens mij bij jou het geval is) hou je altijd zwarte balken over, omdat het ntsc signaal uit minder beeldlijnen bestaat dan het pal-signaal

isse simpel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:18
Hetzelfde probleem had een vriend van mij, de overlay is als het ware een stukje naar links verschoven (is trouwens ook een ander topic over). Na het opnieuw installeren van de 28.32 drivers (met toegevoegde 768x576 modelines) is het over.. Wat het nou was weet ik niet, maar irritant was het wel!
Pagina: 1