Toon posts:

Passief koelen van een AMD TB 1400mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnen kort nouw over 2 maanden :) een nieuwe pc.
Ik heb nu een Amd tb 1400mhz met een gf2 er in.
Deze pc wou ik gaan benutten om er divx, mp3 ect mee aftespelen.
Me pc maakt nu meer dan 50dB geluid of te wel herrie.
Ik wou heb graag passief koelen zodat die bijna geen geluid zal maken maar of het mogelijk is passief koelen van een amd 1400 heb ik geen idee van.
Het uit gaan testen wil ik liever niet gaan doen omdat dit me proc kan kosten en dat zal ERG zonde zijn.

Ik heb wel een keer iets van een koel blok gezien van zalman maar weet niet of dit wat zal zijn.

Ik heb er natuurlijk wel wat geld voor over.
Nee ik wil geen water koeling er in hebben omdat ik dat niet echt vertrouw in de stand hoe de pc zal komen te staan.

Ik hoop dat jullie me wat informatie kunnen er over kunnen geven zodat het meschiens zal gaan lukken.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk niet dat dat gaat lukken ... als er één processor is die veel warme genereert dan is het de athlonTB 1400 wel.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 15 juni 2002 15:38 schreef narfpower het volgende:
Ik krijg binnen kort nouw over 2 maanden :) een nieuwe pc.
Ik heb nu een Amd tb 1400mhz met een gf2 er in.
Deze pc wou ik gaan benutten om er divx, mp3 ect mee aftespelen.
Me pc maakt nu meer dan 50dB geluid of te wel herrie.
Ik wou heb graag passief koelen zodat die bijna geen geluid zal maken maar of het mogelijk is passief koelen van een amd 1400 heb ik geen idee van.
Het uit gaan testen wil ik liever niet gaan doen omdat dit me proc kan kosten en dat zal ERG zonde zijn.

Ik heb wel een keer iets van een koel blok gezien van zalman maar weet niet of dit wat zal zijn.

Ik heb er natuurlijk wel wat geld voor over.
Nee ik wil geen water koeling er in hebben omdat ik dat niet echt vertrouw in de stand hoe de pc zal komen te staan.

Ik hoop dat jullie me wat informatie kunnen er over kunnen geven zodat het meschiens zal gaan lukken.
Ik denk niet dat het je zo zal lukken... De athlon 1400 staat erom bekend dat hij behoorlijk heet kan worden.
Misschien dat het lukt als je hem een flink stuk omlaagschroeft naar 1050 bijvoorbeeld (fsb op 100 ipv 133) maar dan nog zal je een HELE goede heatsink moeten zoeken...

Die zalman is niet echt passief.. er zit weliswaar geen fan aan vast maar er staat er wel eentje op gericht.

edit:

Hier is het iemand gelukt!
[topic=513284]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je snel van een goeie TB1400 af wil zijn moet je het vooral doen...

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

De CPU is zonder kastfans niet onder de 50 graden te houden hoe wil je in hemelsnaam dat ding passief koelen, dat is echt nie mogelijk. Je zou naatuurlijk wel meer fans kunnen nemen en die allemaal op 7 of 5 volt laten draaien das ook wel redelijk geluisloos, maar vergt misschien wat meer modding.

Verwijderd

Ik heb laatst een gezien (1400 AXIA) die op 1GHz 1,35Vcore liep. Met rond de 38 Watt was ie op ongeveer 45C passief gekoeld met ewen big ass koeler. 1GHz is zat genoeg voor DIVX, MP3 ed. Ik heb zelf een bakkie met een Celeron 466.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is nu rond de 35 graden op full stress :).
Maar ik ga wel op zoek naar een goede stille koeler.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

koop een koelblok van 1mx1mx1m en dan lukt het denk ik wel :P

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 16:05 schreef BlizzarD het volgende:
koop een koelblok van 1mx1mx1m en dan lukt het denk ik wel :P
kan ik niet zo goed me pc zonder koelers in de koelkast zetten :+

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
nogmaals:
[topic=513284/1/25]

het is gewoon heel goed mogelijk dus.

Als je er nou ook nog een Zalman flower fan op pleurt (6000Cu) hem underclocked, en de stroomtoevoer naar beneden haalt (ff clooien zodat je VCORE lekker laag komt te staan) wil t volgens mij echt wel lukken.

Dan nog een heatsinkje op je GF2 en een (of twee) papst casefans, dan ben je klaar.

En dan doet ie alles perfect, qua surfen, snel booten, filmpie kijken, mp3tje spelen.

Wel aso dat je nu al een nieuwe PC krijgt terwijl je oude alles nog prima kan draaien vooral als je er een nieuwe 3d kaart in pleurt...

verwend... :{
Die zalman is niet echt passief.. er zit weliswaar geen fan aan vast maar er staat er wel eentje op gericht.
Nou ja, als je hem underclocked en een koeler hebt die way boven spec draait... zoals een 6000Cu die voor 2100+ procs bedoelt is (alhoewel... worden die wel warmer dan deze :? )

nogmaals die andere gast was het gelukt zonder zalman dus het moet echt wel lukken. Gewoon in stapjes werken en als het mislukt koop je een Duron en probeer je die te underclocken :P voor de prestaties maakt het iig niets uit...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:52

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wrom zet je er niet zon stille koeler erop? die hoor je ook bijna niet

Verwijderd

Wat ik zou doen is em underclocken op 1050 Mhz, zoals iemand hiervoor al zij en dan een swiftech mc462 koelblok erop doen (geen alpha), en het voltage uiteraard tot een minimum verlagen...
Ik denk dat ie dan rond de 60° stressed uit zou komen, maar misschien dat je nog een paar van die papst fans van 12db oid op 7 volt voor de airflow erbij zou kunnen draaien, dan zou het zeker moeten lukken, en heb je een geruisloze pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. ik heb een mega stille koeler besteld nu met een mega grote koel bloke er op.

Stil en gekoelt wat wil je nog meer :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ja, volgens mij is het ook handiger om een stille koeler erop te zetten dan geen koeler.
Waarschijnlijk heeft de voeding ook een fan, dus zoveel verschil zit er ook al weer niet tussen.
Je hoeft hem dan ook niet zo veel onder te clocken

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Op zaterdag 15 juni 2002 16:51 schreef Lomu het volgende:
Wat ik zou doen is em underclocken op 1050 Mhz, zoals iemand hiervoor al zij en dan een swiftech mc462 koelblok erop doen (geen alpha),
:? geen alpha
ik heb hier een pal8045 met een XP 1600 als ik mn cpufan uitzet word i 83graden max (en nog steeds stabiel :Y) ). Het is dus mogelijk, kijk wel hoe ver je het voltage kunt verlagen mijn XP loopt op dit moment op 1,4v
Pagina: 1