Ik heb zelf meerdere malen met mijn band in de studio gezeten en kan je het apart inspelen van alle sporen zeer sterk afraden. Het wordt om een of andere reden veel minder "lekker" en te steriel dan als je gewoon in een take zowel drums, bass en gitaren opneemt.
Absolute aanrader is om bij rock de gitaarpartijen vervolgens nog een keer met andere equalizing en evt. distortion op te nemen waardoor het geheel echt VET wordt.
Bovendien hou je veel tijd over om eens een tof stukje delay o.i.d. in het instrumentale geheel te verwerken en vergeet het ENORME effect van galmen e.d. niet!
Overspraak is in een beetje fatsoenlijke studio heel goed te elimineren tot een acceptabel niveau (nauwelijks meer hoorbaar dus) en daar zou ik me dus niet te druk over maken.
Zang altijd meer tijd in steken dan je eigenlijk denkt nodig te hebben; meer tweestemmig stukken (evt. octaaf hoger/lager) inzingen dan je van tevoren in je hoofd hebt brengt vaak ook ontzettend gave effecten met zich mee en NOOIT denken dat je overdrijft met je galm, luister maar eens naar de echte studioprodukties van de grote gevestigde bands.
Tja en dan de moeilijkste... het afmixen. Het liefst degene met het meest kritische gehoor buiten spel zetten en die persoon laten komen als de rest denkt dat de mix goed is. Hij hoort met zijn "frisse oren" namelijk meteen wat er nog anders moet en zo gebruik je je tijd en geld het meest efficient. Uiteindelijk afluisteren via de autoradio geeft een heel redelijk beeld van hoe het thuis zal gaan klinken.
Tot slot: heel erg veel plezier, ik vind naast optreden de opnames in de studio het leukste wat er is aan muziek maken

Geniet ervan!
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...