Toon posts:

Athlon xp 2000+ te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb een nieuwe athlonxp 2000+ ,mobo asus A7v266-E, apacer 256 DDR en G3 ti200 ,case is een chieftec

Nu ik start op en na een half uur zonder dat ik iets doe loopt hij 61 graden :(.

Het is een boxed dus met origineel amd cooler ....

Vcore = 1.744
+3.3 = 3.409
+5 = 4.999
+12 = 12.646

Wat heb ik al gedaan =

Cooler er nog is afgepakt en nieuwe coolerpasta op gedaan en dit help ook niet :(

Kan iemand me helpen aub ....

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 20:35

Exterazzo

Qeasy

Op zaterdag 15 juni 2002 14:20 schreef Dia het volgende:
Hoi heb een nieuwe athlonxp 2000+ ,mobo asus A7v266-E, apacer 256 DDR en G3 ti200 ,case is een chieftec

Nu ik start op en na een half uur zonder dat ik iets doe loopt hij 61 graden :(.

Vcore = 1.744
+3.3 = 3.409
+5 = 4.999
+12 = 12.646

Wat heb ik al gedaan =

Cooler er nog is afgepakt en nieuwe coolerpasta op gedaan en dit help ook niet :(

dat is idd wel heel erg warm, mijn XP 1800+@1900+ wordt stressed 51 graden. Ook wel warm, maar nog wel te doen.

Audentia

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[topic=450843/1/250]

Blijkbaar hebben meer mensen hier last van.

Hier staan ook verschillende oplossingen genoemd.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:45
Misschien eens bios update doen. Ze zijn tegenwoordig al met de 9de versie bezig. Dat zou een boel kunnen schelen.

Anders, een echte cooler kopen

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
AMD cpu's worden nu eenmaal best warm, helaas. Het warmer wordende weer maakt het nog erger. Wat ik in de zomertijd doe is gewoon de kast aan 1 zijde open laten. Dit scheelt enorm in de temperatuur.

Die-hard Brexiteer

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Die AMD box cooler is gewoon slecht. Als ik een 1800+ Toast met het gelijknamige programma, loopt de temp. zo op tot 70 graden, verder duurfde ik niet te gaan. :D 58 idle vind ik ook gewoon slecht. Kortom, vermijd de box versie, en neem een alpha of swiftech met papst fan :)

Verwijderd

De temp-meting op die A7V266-E is trouwens altijd al wat aan de hoge kant.

Ik heb mijn 1700+ op een A7V266-E zitten en hij wordt onder belastin 62 graden, maar stabiel als een rots. Hetb hem toen met dezelfde koeler, in een zelfde kast met dezelfde airflow maar een MSI bord getest, en hij kwam niet boven de 52. Terug in de Asus, en hoeps, weer 62-64.

Tja... als hij stabiel werkt, wat dan nog denk ik nu maar. Heb lekker mijn temp-metingen eruit gesloopt. Heb het voreger ook nooit geweten. Ik slaap nu weer rustig. :D

Verwijderd

welke cooler gebruik je?

mijn xp2000+ loopt op 1750mhz en wordt zo'n 57° na wat gamen met case closed...
gewoon 52° en met case open 45° (zitten 2 extra fans in voor airflow!)

maar die loopt hier wel (standaard) op 1.84v (miss door redstorm overclocking van soltek mb??!!)

met een zalmann cu6000cu cooling loopt die prima!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 15:27 schreef IvoB het volgende:
Die AMD box cooler is gewoon slecht. Als ik een 1800+ Toast met het gelijknamige programma, loopt de temp. zo op tot 70 graden, verder duurfde ik niet te gaan. :D 58 idle vind ik ook gewoon slecht. Kortom, vermijd de box versie, en neem een alpha of swiftech met papst fan :)
doe ook wat aan je airflow dan en een 80 mm fan op je heat sink zal wonderen verigten

en vergeet de zalman niet ik heb de 6000 cu silent van middag was mijn xp 1800+ nog 54 graden stressed laat staan dat ik die fan vol open zet en me airflow vol open zet dan word ie maar een graad of 45 met dit weer

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:20 schreef Dia het volgende:

Vcore = 1.744
+3.3 = 3.409
+5 = 4.999
+12 = 12.646

Wat heb ik al gedaan =

ik neem aan dat er al wat airflow in je kast zit dat kan ook vast beter
verder zo als ik al noemde de zalman 6000 cu is een aanrader is nog stil ook
ik zie ook dat je voeding geen toppertje is een enermax is wel aan te raden

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Wat al eerder gepost is klopt: in vergelijking met andere moederborden geeft asus een hoge temp aan.
Zorg voor een goede airflow en koeler, en als alles stabiel loopt, maak je dan geen zorgen.
Stressed gaat de mijne richting 68 graden.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:35 schreef Bart-01 het volgende:
Wat al eerder gepost is klopt: in vergelijking met andere moederborden geeft asus een hoge temp aan.
Zorg voor een goede airflow en koeler, en als alles stabiel loopt, maak je dan geen zorgen.
Stressed gaat de mijne richting 68 graden.
ik ben zelf de ex eigenaar van een asus a7a en een athlon 1400 die niet normaal te koelen zijn maar ben het niet eens met het standpunt asus geeft te veel aan

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Zelfde configuratie maar met ander moederbord (msi k7t 266 pro 2) scheelt ca 10 graden. En zelfde configuratie bedoel ik ook zo, alleen het mobo wisselen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Dit had ik in het begin ook?
Ik had gelijk een andere koeler gehaald.
Ik had eerst een coolmaster (60graden) nu een thermaltake volcano7 (45graden).
Ik raad je deze koeler aan!
Te koop bij mycom voor maar 21euro!

Er zijn koelers die beter zijn maar voor het dubbele of meer! swiftech of alfa kosten al gauw boven de 40 euro!!!
En dan moet je nog een silent fan erbij kopen!

Die chieftech is echt een van de betere kasten!!! je kunt makkelijk 3x80mm case fans erbij stoppen!
in een seconde gedaan

ik heb er trouwens 2 in zitten, ook bij mycom gekocht voor 9 euro per stuk!

Alle andere componenten ergens anders gehaald hehe!!

gr
xanthus

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 03:08 schreef xanthus6 het volgende:
Dit had ik in het begin ook?
Ik had gelijk een andere koeler gehaald.
Ik had eerst een coolmaster (60graden) nu een thermaltake volcano7 (45graden).
Ik raad je deze koeler aan!
Te koop bij mycom voor maar 21euro!

Er zijn koelers die beter zijn maar voor het dubbele of meer! swiftech of alfa kosten al gauw boven de 40 euro!!!
En dan moet je nog een silent fan erbij kopen!

Die chieftech is echt een van de betere kasten!!! je kunt makkelijk 3x80mm case fans erbij stoppen!
in een seconde gedaan

ik heb er trouwens 2 in zitten, ook bij mycom gekocht voor 9 euro per stuk!

Alle andere componenten ergens anders gehaald hehe!!

gr
xanthus
doe eens een 80 mm koeler op die cooler master in je haalt ook 45 graden met een beetje airflow

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

ps.. Asus temperatuurmeters geven vaak te veel aan. Dus maak je niet zo'n zorgen. De cpu werkt prima op die temperatuur en zal er niet door kapot gaan. Als je het toch te warm vind goede koeler aanschaffen, maar snelle AMD's worden nu eenmaal warm...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

als die niet vastloopt tijdens gamen is toch niks aan de hand die asus sensors zijn wel vaker gaar

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
die van mij, XP 1900+, draait ook rond de 60 graden idle
ding loopt wel stabiel tijdens gamen dus het zal wel goed zitten en het is geen boxed

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Op zaterdag 15 juni 2002 14:37 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

dat is idd wel heel erg warm, mijn XP 1800+@1900+ wordt stressed 51 graden. Ook wel warm, maar nog wel te doen.
Ik heb de AMD 1800+ met orginele cooler en heb geen cool pasta gebruikt maar het nieuw ontwikkelde goetje van AMD is dit goed mijn procesor wordt namelijk ook vrij warm.
}:O

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:16 schreef Plofke het volgende:

[..]

Ik heb de AMD 1800+ met orginele cooler en heb geen cool pasta gebruikt maar het nieuw ontwikkelde goetje van AMD is dit goed mijn procesor wordt namelijk ook vrij warm.
}:O
Zoals ik u al eerder heb gezegd..nee het is niet goed als ie 61 graden wordt (is bij jou toch?)

En zoals Da Jando al had verteld...gebruik koelpasta!

• Plofke
wat vinden jullie cool pasta of niet en hoe warm wordt hij bij jou "da jando" want AMD doet er nie voor nix da roze spul op.

Verwijderd

Bij mij 39 graden en gestrest issie 45.

• Plofke
woei dat is nie veel maar hoe komt dat dan dat de meeste AMD gebruikers hier veel problemen mee hebben !

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
teveel coolpaste houdt de warmte ook vast

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Verwijderd

Denk niet dat veel mensen dat hier hebben.

Maar het kan komen door bijv. een slechte cooler maar ook door teveel coolpasta of helemaal geen.

imo is dat rose laagje niet voldoende en zeker niet als je van plan bent over te gaan clocken.

• Plofke
lees hierboven VEEL mensen hebben hier toch wel last van en waarom zou de fabrikant er dan geen coolpasta bij doen als het zo nodig is ?

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:26 schreef Plofke het volgende:
wat vinden jullie cool pasta of niet en hoe warm wordt hij bij jou "da jando" want AMD doet er nie voor nix da roze spul op.
Maar waar kan je dat kopen, hier niet,heb het nog niet gezien.

• Plofke
Op zondag 16 juni 2002 21:33 schreef rene43 het volgende:

[..]

Maar waar kan je dat kopen, hier niet hen het nog niet gezien.
wat wil je kopen dan ?

Verwijderd

dat roze spul.

Verwijderd

Meestal zit het gewoon bij de cooler, en anders in de betere computershop.

• Plofke
Op zondag 16 juni 2002 21:34 schreef rene43 het volgende:
dat roze spul.
dat roze spul zit er standaard op

• Plofke
Op zondag 16 juni 2002 21:36 schreef dajando het volgende:
Meestal zit het gewoon bij de cooler, en anders in de betere computershop.
en wat bedoel je met de betere computer shop da jando

Verwijderd

oow sorry d8 dat het om coolpasta ging.

Met de betere computershop bedoel ik niet winkels zoals dixons maar winkels waar ze vanalles voor je pc hebben.

• Plofke
Op zondag 16 juni 2002 21:40 schreef dajando het volgende:
oow sorry d8 dat het om coolpasta ging.

Met de betere computershop bedoel ik niet winkels zoals dixons maar winkels waar ze vanalles voor je pc hebben.
ok

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:28 schreef dajando het volgende:
Bij mij 39 graden en gestrest issie 45.
bij mij ook

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik had laatst twee systemen samengesteld met een "Coolermaster DP5-7H53F-0L tot XP2100+", deze houdt de processor Athlon XP 1700+ @ vcore 1.85 Volt mooi op iets meer dan 50 graden zelfs met dat warme weer. Ik heb zelfs nog niet gezien dat de temp >60 was, en dan nog, ze mogen 95 graden worden, trek daar 20 compensatie vanaf en dan loopt het dus nog probleemloos tot +- 75 C.
Wel warm, maar kan volgens amd. En hij gaat echt niet in één keer stuk, hij loopt eerst wel paar keer vast hoor ;)

Edit:
cooler kost maar 15 Euro >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Probeer eens de koelpasta te verwijderen, dan opnieuw aanbrengen maar goed verdelen (plastic handschoendje en dan met je vingertop rustig erop wrijven met roterende bewegingen) Hierdoor vul je de minieme oneffenheden op de core en op de heatsink. Omdat deze oneffenheden gevuld worden, neemt het contactoppervlak toe en de warmteoverdraht eveneens.

Het heeft dus geen zin om veel koelpasta te gebruiken, maar juist heel weinig (een halve rijstkorrel) en dit goed in te wrijven.

Succes

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 03:12 schreef killerdog het volgende:

[..]

doe eens een 80 mm koeler op die cooler master in je haalt ook 45 graden met een beetje airflow
Probeer dan maar te flikken op een coolmaster dp5-7h53F!!!
grappig een 80cm op deze coolmaster, heh heh!
Pagina: 1