Toon posts:

Foto's maken met een digicam (Sony DSC-P5)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Sony DSC-P5, leuk apparaat, maakt mooie foto's. Ik ga volgende week op vakantie en wil graag op welke resolutie ik het beste foto's kan maken om bijv. later nog te ontwikkelen.

Ik heb er 128 mb inzitten en maak nu alles op 2048x1536. Zou ook op 1600x1200 of 1280x960 of 640x480 kunnen fotograferen. Het liefst doe ik natuurlijk de beste kwaliteit maar op vakantie ben je toch tot je 128 beperkt en je wilt toch veel foto's maken. Wat adviseren jullie??

Groet,

Ed

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Teneerst adviseer ik je om even de search te gebruiken, ik begin een beetje moe te worden van die "ik ga op vakantie met x aantal MB, welke instellingen moet ik gebruiken topics"

- Voor afdrukken met een formaat van 10x15 cm is 1600x1200 pixels ruim voldoende.

- Je kan de JPEG compressie wat hoger zetten om zo meer ruimte te besparen.

- Kijk gewoon hoeveel foto's je de eerste twee dagen maakt en pas je instellingen daar op aan. ALs je minder foto's makat dan verwacht zet de kwaliteit wat hoger, maak je meer foto's dan verwacht, zet de kwaltiet wat lager. Wees ook kritisch bij het bekijken van je foto's en gooi de mislukte weg.

- Als je vantevoren weet dat je niet genoeg geheugen hebt kan je meer geheugen, een imagetank of een laproop meenemen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord, het is niet m'n bedoeling om mensen hier boos te maken. Ik ben hier nieuw en ben al twee dagen aan het neuzen om te kijken welke info ik nodig heb. IN het vervolg zal ik wel beter zoeken, maar al doende leert men..toch!?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

IDD, maar ik heb speciaal voor jou en jou alleen een hele mooie faq geschreven ;)

Dus lees dat maar even door.
[topic=524874/1/100]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Dit topic is gesloten.