hoi,
K'ben bezig in vb (geen flames, ik doe het ook niet graag) aan een app die via ado/odbc connect naar een mysql server in het netwerk, werkt allemaal wel goed, maar nu heb ik een sub die de wanneer je via een onclick op een datalist de ado control naar de juiste plaats brengt.
dit werkt goed, zolang het id < 14, wanneer je het op het 15de element zelf probeert krijg je lege textboxes, en hoger dan 15 krijg je steeds id - 1 ??
Aangezien ik dezelfde code wil gebruiken om te deleten zou ik liefst hebben dat hij steeds het juiste eruit kan halen
die geeft dus dezelfde fouten, delete ook af en toe dus verkeerde elementen, dus ik neem aan dat de fout ergens bij .find zit.
De waarde die intDtlGamesCurrent bevat is steeds van het correcte element.
K'ben bezig in vb (geen flames, ik doe het ook niet graag) aan een app die via ado/odbc connect naar een mysql server in het netwerk, werkt allemaal wel goed, maar nu heb ik een sub die de wanneer je via een onclick op een datalist de ado control naar de juiste plaats brengt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Private Sub mnuDataListEdit_Click()
intDtlGamesCurrent = Val(Trim(dtlGames.SelectedItem))
adoDatGames.Refresh
adoDatGames.Recordset.Find "id = " & intDtlGamesCurrent
End Sub |
dit werkt goed, zolang het id < 14, wanneer je het op het 15de element zelf probeert krijg je lege textboxes, en hoger dan 15 krijg je steeds id - 1 ??
Aangezien ik dezelfde code wil gebruiken om te deleten zou ik liefst hebben dat hij steeds het juiste eruit kan halen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Private Sub mnuDataListDelete_click()
Dim intCheck As Integer
intCheck = MsgBox("Are you sure you want to delete " & dtlGames.Object, vbQuestion + vbYesNo, "Confirm Deletion")
If (intCheck = vbYes) Then
intDtlGamesCurrent = Val(Trim(dtlGames.SelectedItem))
adoDatGames.Refresh
adoDatGames.Recordset.Find "id = " & intDtlGamesCurrent
adoDatGames.Recordset.Delete
adoDatGames.Refresh
End If
End Sub |
die geeft dus dezelfde fouten, delete ook af en toe dus verkeerde elementen, dus ik neem aan dat de fout ergens bij .find zit.
De waarde die intDtlGamesCurrent bevat is steeds van het correcte element.
If it ain't broken it doesn't have enough features