[ado|vb] .find doet zomaar wat

Pagina: 1
Acties:

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

Topicstarter
hoi,

K'ben bezig in vb (geen flames, ik doe het ook niet graag) aan een app die via ado/odbc connect naar een mysql server in het netwerk, werkt allemaal wel goed, maar nu heb ik een sub die de wanneer je via een onclick op een datalist de ado control naar de juiste plaats brengt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub mnuDataListEdit_Click()

intDtlGamesCurrent = Val(Trim(dtlGames.SelectedItem))

adoDatGames.Refresh
    adoDatGames.Recordset.Find "id = " & intDtlGamesCurrent

End Sub

dit werkt goed, zolang het id < 14, wanneer je het op het 15de element zelf probeert krijg je lege textboxes, en hoger dan 15 krijg je steeds id - 1 ??

Aangezien ik dezelfde code wil gebruiken om te deleten zou ik liefst hebben dat hij steeds het juiste eruit kan halen :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Private Sub mnuDataListDelete_click()
Dim intCheck As Integer

intCheck = MsgBox("Are you sure you want to delete " & dtlGames.Object, vbQuestion + vbYesNo, "Confirm Deletion")

If (intCheck = vbYes) Then

intDtlGamesCurrent = Val(Trim(dtlGames.SelectedItem))

adoDatGames.Refresh
      adoDatGames.Recordset.Find "id = " & intDtlGamesCurrent
      adoDatGames.Recordset.Delete
      adoDatGames.Refresh

End If

End Sub

die geeft dus dezelfde fouten, delete ook af en toe dus verkeerde elementen, dus ik neem aan dat de fout ergens bij .find zit.

De waarde die intDtlGamesCurrent bevat is steeds van het correcte element.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ten eerste zou ik tussen de .Find en de .Delete een check doen of er wel wat gevonden is anders valt er ook niets te verwijderen.

En retourneert dtlGames.SelectedItem wel het ID van het record, niet gewoon de positie van het item in de lijst?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

Topicstarter
|:( |:(

dat was het dus, bedankt, SelectedItem geef het element weer in de datalist, en boundtext is wat ik zocht aangezien mijn BoundColumn het ID is, ik vb niet echt veel en meestal is het dan ctrl-spatie, en debug printen wat dat weergeeft, SelectedItem zag er op eerste zicht goed uit :)

If it ain't broken it doesn't have enough features