Dell laptop met kapotte netwerkconnector

Pagina: 1
Acties:

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
Ik heb vorige week een tweedehands Dell Inspiron 4000 laptop gekocht. Prima laptop. Hij zit nog een paar weken in de garantie.
Nu ontdek ik net dat de UTP stekker aan de netwerkkabel er steeds uitvalt, omdat de 2 weerhaakjes afgebroken zijn :(:( . Dit zijn de twee haakjes waar het stekkertje achterhaakt, en waardoor je die duidelijke klik hoort. Die heb ik dus niet. Bij de modem connector is 1 van beide weerhaakjes afgebroken. Dit alles lijkt mij veroorzaakt doordat de vorige eigenaar een keer achter het snoer is blijven haken ofzo.
Wat te doen? Zou Dell dit onder garantie repareren? Is natuurlijk geen produktiefout, maar een gebruikersfout. Als je te hard aan de stekkers trekt en de boel breekt af: lijkt mij geen garantie. Iemand een idee over de service van Dell in zo'n geval?

Hoe zou dit probleem anders op te lossen zijn, misschien met een gemodificeerd netwerkstekkertje ofzo?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat dit niet onder de garantie valt.

Is het niet gewoon mogelijk om een nieuw stekkertje bij Dell te bestellen?

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
Even voor de duidelijkheid: De haakjes zijn afgebroken aan de laptop kant, dus het female chassisdeel waar je de UTP stekker in steekt. Dit chassisdeel zit gesoldeerd op het moederboard van de laptop, blijkt uit de foto's en tekeningen op de Dell website.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zou ook een nieuw pcmcia netwerkaartje kunnen kopen, tis wel geen echte oplossing, maar dan heb je wel een goede stabiele netwerkaansluiting,

A wise man's life is based around fuck you

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt me dat dit wel te reparen valt door Dell maar zoals ik al eerder zei valt dit waarschijnlijk niet onder de garantie.

Misschien kun je het stekkertje op een andere manier vastzetten door er bijvoorbeeld wat tussen te stoppen zodat het stekkertje wat stroever zit?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32
Bell Dell,

Misschien zijn het kosten van niets, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

American Express vraagbaak

Pagina: 1