Toon posts:

[OC] P4 heatspreader en intel cooler lappen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft dit gedaan of er iets over te melden waarom wel (resultaat) of niet te doen.

Ik heb het idee dat de heatspreader die op me P4 1,6a een beetje hol is. Als ik namelijk de heatspreader langs de heatsink schuif, zie ik alleen aan de randen sporen ontstaan.
Is deze te lappen? Ik heb al een slijpsteen en 240 en 600 grid nat-schuurpapier.

Wie heeft de boxed heatsink gelapt? Wat is het resultaat?

Wie heeft de heatspreader gelapt? Wat is het resultaat?

Verwijderd

Probeer het zou ik zeggen :Y)

Als je voorzichtig doet zal er nix gebeuren dunkt me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 13:58 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Probeer het zou ik zeggen :Y)

Als je voorzichtig doet zal er nix gebeuren dunkt me ;)
Ik wil graag eerst even wat ervaringen van anderen horen. Want als het (bijna) geen zin heeft is het zonde van de moeite en garantie.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

nah, ik heb wel vaak gewoon heatsinks geschuurd/gepolijst...

maar ik gebruik altijd grifte 400 en 1200

Electronics development

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zorgvuldig afvlakken van CPU/cooler heeft altijd zin, hoe strakker de aansluiting op elkaar hoe beter de overdracht vna warmte. Voor wat betreft het al of niet verwijderen van de spreader zie o.a. [topic=433120/1/60]

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 13:56 schreef gve het volgende:
Wie heeft dit gedaan of er iets over te melden waarom wel (resultaat) of niet te doen.

Ik heb het idee dat de heatspreader die op me P4 1,6a een beetje hol is. Als ik namelijk de heatspreader langs de heatsink schuif, zie ik alleen aan de randen sporen ontstaan.
Is deze te lappen? Ik heb al een slijpsteen en 240 en 600 grid nat-schuurpapier.

Wie heeft de boxed heatsink gelapt? Wat is het resultaat?

Wie heeft de heatspreader gelapt? Wat is het resultaat?
Achja, beter een warme CPU dan het risico op een dooie cpu. dat zou ik toch eerst overwegen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 22:14 schreef Peltier het volgende:

[..]

Achja, beter een warme CPU dan het risico op een dooie cpu. dat zou ik toch eerst overwegen :)
De heatspreader lappen is toch niet risicovol?

Ik heb een plaatjes uit het bovengenoemde topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20010829/idf04_01.jpg

Die ziet er ook gelapt uit. De heatspreader is van koper (1,5 mm volgens andere topic) en daar zit een laagje nikkel overheen. Dat laagje nikkel kan er best af en het koper wat vlakker, toch?

// off topic vraagje: banshax hoeveel scheelde je waterkoeling in mhz-en?

Verwijderd

Topicstarter
(klein kickje...)

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn de tweakers met een P4???? Ik kan haast niet geloven dat nog niemand hiermee bezig is geweest. Het is vast lonend met een proc die 100Watt afgeeft.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 22:22 schreef gve het volgende:

[..]

[...]

off topic vraagje: banshax hoeveel scheelde je waterkoeling in mhz-en?
Aantal factoren speelden mee. Maar in het kort, zonder waterkoeling kwam ik op 2560Mhz.
Met waterkoeling, en een flinke voltage verhoging kom ik op 2800Mhz. Echter dit is een uitzonderlijk goed overclockbaar exemplaar.
Mijn vorige 1.8 kwam met lucht op 2376Mhz (makkelijk) en met water en heel veel moeite en voltage verhoging op 2650.
Het probleem ligt meer in de kwaliteit van je processor dan je koeling. Zodra je echter hoger kan komen, is betere koeling wel zo makkelijk, echter goede luchtkoeling zoals een stevige alpha zou ook al eens goed kunnen helpen. Waterkoeling is alleen stiller, en stukken lastiger :(
Pagina: 1